Efter Expressens artikel så har frågorna kring SD:s och LW:s hemliga relation blossat upp igen. Till att börja med så är det ju ett rätt lösryckt citat där vi inte vet i vilken kontext det är sagt. Det är ju onekligen format för att sätta en bra rubrik. Personligen tycker jag främst att SD i artikeln lämnar en vidöppen dörr för att sätta motiv på både han och HD.
Med stor säkerhet vet jag att SD och LW hade en hemlig affär i sex till sju års tid. Åtminstone i början utav relationen lovade SD att lämna HD för LW. Det är också så jag tolkar det att LW ville ha en seriös relation. Vilket uppsåt SD hade vet jag inte. Kanske övervägde han ett tag seriöst att lämna HD kanske ville han enbart utnyttja LW för sex. Kanske är det dessa inledande år som SD berör i artikeln.
Sedan tror jag att LW insåg att hon fortsatt enbart skulle vara degraderad till älskarinna. Jag tror att hon här börjar försöka ställa krav på SD och begär ett beslut. När sedan ingenting händer börjar hon träffa andra utan SD:s vetskap. Han stör sig dock på detta och svartsjukan växer sig allt starkare. Han börjar försöka ställa krav på LW vilket hon inte accepterar.
Ingen vill vika sig och de fortsätter att trigga upp varandra. Till slut övergår det i fysiska attacker där incidenten i bilen skulle kunna vara den första. SD pratar själv om fler fysiska attacker så att vålden och hoten nu trappas upp är knappast någon vild gissning. LW fortsätter att träffa andra och SD börjar korsa alla gränser och hoten är till slut så grova att de i kombination med de fysiska attackerna börjar göra att LW fruktar för sitt liv. Hon dokumenterar allting och sparar det. Tack vare detta finns materialet hos utredarna idag.
Det hela slutar med den ödesdigra kvällen när SD skall sätta LW på plats en gång för alla. Steg för steg har det trappats upp och nu är han framme vid tröskeln där han till slut kliver över den så långt att det inte finns någon återvändo och det slutar med en död LW.
Det går att få in HD i detta också men det är lite knepigare. JM:s teori lever fortfarande får man väl säga. Förmodligen ett utav de svar som står närmast på tur om HD skall in eller ut ur ekvationen eller möjligen med en annan rubricering.
Om man bor grannar och skickar julkort 100m till varandra så innebär det väl att man har någon sorts relation?
En intim relation och kanske kan den betecknas som en kärleksrelation ja.
Det innebär att man är goda grannar. Kände man LW är det ingen konstighet. SD kanske raggade alternativt hade en kärleksrelation till alla han köpte bröd åt?
Jag förstår det. Man vill självklart skicka sådana till alla men svårt att hinna. Men Lena kanske gjorde dem på nätterna. Stämmer det att hon sov väldigt lite?
Det där är iofs Expr:s tolkning av vad adv. B sade.Har inte sett något om det. - Men att det är fråga om någon slags "relation" tror jag alla kan vara överens om. - En geocacheinspirerad relation, kanske..? - FTF ett liggunderlag:
160425 https://coord.info/GLMR8QCA
Ja, det är jag övertygad om. - Kanske kan LW reda ut begreppen via digitalt material och tillförlitliga vittnen?
Ja, det är förstås lite problematiskt när det endast är SDs försvarare som uttrycker tydligt att de ha haft någon slags kärleksrelation och inte åklagaren.
I tråden har det varit flera som känt SD/HD och L*ena. Nedan @Blessedfruit som jag har förtroende för. Jag tycker mig minnas att h*n svarat dig tidigare om att L*ena berättat att hon hade ett förhållande med SD. Hittade tyvärr inte just det, men några andra som tyder på ett förhållande som inte bara är av en vänskaplig art.
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det där med vem som ville mest är svårt, tycker jag. Det beror på vad man menar med ville. Jag tror att de ville väldigt olika saker. L*na berättade att hon i ett läge älskade SD, men hon var också beroende sv honom och av relationen. Jag känner inte SD, men det intryck jag har av honom är att hans ”ville” var av ett annat slag. Han sa att han älskade henne, men mitt intryck är att han var mer intresserad av att äga, kontrollera och utnyttja.
Vad L*na ville förändrades också en del under den period jag hade insyn i. Jag fick intryck av att älskadelen av ”ville” minskade och ett mer osunt beroende-”ville” tog överhanden.
Vad SD ville verkar också ha förändrats, från något mer moraliskt tveksamt till något juridiskt tveksamt och rena övergrepp.
Därför kan jag inte svara på frågan om vem som ville mest.
Citat:
Mot Lena var han mycket tydlig, fram till en viss gräns. Han hade lite olika knep för att förhala det, men de skulle absolut bli ett par.
Citat:
Det beror på. Jag känner inte MGM, men jag kände L*na. Jag vet inte vad du räknar som bevis, det här är ju bara en FB-tråd, men hon berättade för mig om MGM och om deras relation. Om det hon berättade duger så är svaret ja.
Citat:
Tack för intressant analys. Känns ju viktigt att förstå hur SD:s och LW:s relation fungerade. För mig som inte vet så förskräckligt mycket om våldsamma relationer, men som tyvärr har en del egen erfarenhet av otrohet (på samtliga positioner i triangeldramer) så känns det bra med input. Jag har ju fått deras relation beskriven för mig, låt vara endast från den ena parten. Så som L*na beskriver det stämmer det ganska väl med den relation som beskrivs i artikeln. Jag kan i och för sig inte bestämma mig för om jag tror att SD ibland kan ha menat vad han sa när han bedyrade L*na att det skulle bli de två eller om han bara sa det han behövde för att kunna både ha kakan och äta den. Med tiden har jag nog allt mer börjat luta över åt det senare, dvs att han helt enkelt var manipulativ.
Jag vill ändå säga att jag helt håller med dig i dina fantastiska analyser över geologgarna. De är alltid mycket väl genomarbetade och du är fenomenal på att upptäcka nyanser och sammanhang.
Det är endast vår tro på hur förhållandet mellan SD och LW sett ut som skiljer sig åt.
Så vad tror du då är motivet?
Och varför tror du att SD är GM?
Det går pga begränsat material bara att ställa upp ett antal löst hållna hypoteser. - Det är många frågor som hänger i luften, bl.a. vad NFC:s pågående analyser kommer att kunna visa. - I vilken utsträckning har HD deltagit i mordet? - Är skilsmässan bara något som iscensatts för att blanda bort korten? - Var den verkliga motivbilden att tysta ett farligt vittne? - Nej, en sådan hypotes finns inget underlag för, eller i vart fall har något sådant material ej presenterats.
Det motiv man kan skönja är att SD mördade LW för att kunna använda själva mordet som ett redskap mot HD. Han fick nu också helt fritt manöverutrymme eftersom LW inte längre kunde protestera. - Kicken fick han på köpet.
Synd att hon ville göra bara sina manliga grannar glada..
Vad vet du om det?
I vårt grannskap sätter vi julkort i varandras brevlådor.
Då inte bara till det motsatta könet, haha. Då skulle det ju bli två julkort till varje familj.
L*ena skickade inte bara till SD.
Hon skickade till familjen.
Precis. Sen är det sannolikt att UW varit medveten om SDs och LWs dragning till varandra redan 2007 såtillvida inte LW gömde undan julkortet. En hint om att SD/LW affären kanske var anledningen till LW/UWs kraschade äktenskap.
När skilde dom sig?
Och när började LW med vuxenleken catching?
Efter Expressens artikel så har frågorna kring SD:s och LW:s hemliga relation blossat upp igen. Till att börja med så är det ju ett rätt lösryckt citat där vi inte vet i vilken kontext det är sagt. Det är ju onekligen format för att sätta en bra rubrik. Personligen tycker jag främst att SD i artikeln lämnar en vidöppen dörr för att sätta motiv på både han och HD.
Med stor säkerhet vet jag att SD och LW hade en hemlig affär i sex till sju års tid. Åtminstone i början utav relationen lovade SD att lämna HD för LW. Det är också så jag tolkar det att LW ville ha en seriös relation. Vilket uppsåt SD hade vet jag inte. Kanske övervägde han ett tag seriöst att lämna HD kanske ville han enbart utnyttja LW för sex. Kanske är det dessa inledande år som SD berör i artikeln.
Sedan tror jag att LW insåg att hon fortsatt enbart skulle vara degraderad till älskarinna. Jag tror att hon här börjar försöka ställa krav på SD och begär ett beslut. När sedan ingenting händer börjar hon träffa andra utan SD:s vetskap. Han stör sig dock på detta och svartsjukan växer sig allt starkare. Han börjar försöka ställa krav på LW vilket hon inte accepterar.
Ingen vill vika sig och de fortsätter att trigga upp varandra. Till slut övergår det i fysiska attacker där incidenten i bilen skulle kunna vara den första. SD pratar själv om fler fysiska attacker så att vålden och hoten nu trappas upp är knappast någon vild gissning. LW fortsätter att träffa andra och SD börjar korsa alla gränser och hoten är till slut så grova att de i kombination med de fysiska attackerna börjar göra att LW fruktar för sitt liv. Hon dokumenterar allting och sparar det. Tack vare detta finns materialet hos utredarna idag.
Det hela slutar med den ödesdigra kvällen när SD skall sätta LW på plats en gång för alla. Steg för steg har det trappats upp och nu är han framme vid tröskeln där han till slut kliver över den så långt att det inte finns någon återvändo och det slutar med en död LW.
Det går att få in HD i detta också men det är lite knepigare. JM:s teori lever fortfarande får man väl säga. Förmodligen ett utav de svar som står närmast på tur om HD skall in eller ut ur ekvationen eller möjligen med en annan rubricering.
Mycket av det du beskriver är trovärdigt. Dock vill jag ha det till att LW var den som inte kunde släppa taget. Det leder till att SDs motiv faller och där vill jag peta in HD som GK.