2019-08-21, 17:32
Medlem
Blessedfruits avatar
Det stämmer säkert. Just därför skulle det kanske vara bra med lite medialt tryck...

Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
MV skrev det också för en tid sedan, att det behövdes mer pigga resurser till utredningen. Kanske mediauppmärksamhet hjälper, men jag tror att det ibland är väl mycket skyddad verkstad i en del offentliga verksamheter.
Citera
2019-08-21, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Man kan ju hala fram LI när vi ändå håller på.
JGs sambo, om det va något mellan JG å LW så va nog
hon också ganska sur.

JG förhållande med LI var väl inte så gammalt eller minns jag fel? Var han inte gift tidigare?
Han borde varit singel en stund, fast det var nog inte runt 2008 utan senare men minns inte exakt?

Funderar på det här JM tog upp om LW att hon varit mycket sårbar efter skilsmässan, då var LW förstås 35.
7 år hade LW en relation med SD enligt uppgifter i tråden. Ska man anta att deras förhållande började runt 2011-2012 då?

Så jag är lite nyfiken på vad som hände mellan 2008-2012 i LW liv när hon var nyseparerad och som mest sårbar?
Hon tatuerade sig tydligen men vad mer?

De flesta vet nog att skilsmässor är omtumlande men man får känslan av att något särskilt kan ha hänt då?
Tidigare i tråden skrev någon att LW varit gränslös, var det den här tidpunkten i hennes liv som hon upplevdes som gränslös i så fall? Eller är det bara ett sätt för GM att peka på LW egen skuld?
Jobbade inte LW som pastor redan 2008?
Den som söker finner, men var ska man leta?
Citera
2019-08-21, 17:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det verkar ha blivit knäpptyst från åklagare Åsa Hiding efter att Sven-Erik Alhem tog upp möjligheten att låta JO eller en annan åklagare titta på det här. Jag har inte sett en enda ny artikel om fallet på över tre månader. Dog drevet ut helt efter den här artikeln i mitten av maj?
"Märkligare och märkligare för var dag som går"
https://www.na.se/logga-in/alhem-och-sarnecki-om-hjarstamordet-markligare-och-markligare-for-var-dag-som-gar

Nästa avstämning med TR ska väl vara den 22/10-2019, har för mig att det har stått i tråden.

Alhem har rätt i sak, när så pass lång tid har gått och det enda resultat som har kommit av deras arbete är två misslyckade förhandlingar för åklagaren då bör några andra ta över och titta på fallet med nya ögon.

Jag tror inte att de som utreder fallet vill ha några andra som analyserar och bedömer vad som gjorts och om det har gått rätt i utredarnas slutsatser om materialet de har hanterat, vill minnas att polisen som har huvudansvaret var helt ny på brott av den här digniteten bland annat, Hiding har jag ingen koll på alls men vad som har framkommit hitintills i fallet ger inga större förhoppningar om henne.

Vi får se vad som händer i oktober, man kan ju hoppas att någon ansvarig chef sätter ner foten och styr upp eländet.
Citera
2019-08-21, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Menar du att de skulle ha tillräckligt med bevis för att häkta någon men avstå för att de misstänker att det finns ytterligare en GM (för vilken de inte har så mkt bevis)?

Någon ligger bakom mordet på Lena Wesström, det finns en huvudperson bakom mordet på Hjärsta-kvinnan, vilken mycket troligt är anstiftaren. Jag deklarerar med iteration att, allting som berör detta fallet, måste kunna ställas utom all rimlig tvivel innan åtal kan veckas.

Under den då aktuella tiden strax efter upptäckten av Hjärsta-kvinnan's försvinnande, genomsöktes tre olika bostäder, jag tycker du skall ta dig en rejäl funderare på detta ... här ovan skrivna, innan du placerar ut fler ägg i hönsgården.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-08-21, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Därför att hen inte vill riskera att gå på ofrivillig semester?

Japp där satt den mest självklara förklaringen till det!
Tack Medimera!!
Citera
2019-08-21, 17:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det där med vem som ville mest är svårt, tycker jag. Det beror på vad man menar med ville. Jag tror att de ville väldigt olika saker. L*na berättade att hon i ett läge älskade SD, men hon var också beroende sv honom och av relationen. Jag känner inte SD, men det intryck jag har av honom är att hans ”ville” var av ett annat slag. Han sa att han älskade henne, men mitt intryck är att han var mer intresserad av att äga, kontrollera och utnyttja.

Vad L*na ville förändrades också en del under den period jag hade insyn i. Jag fick intryck av att älskadelen av ”ville” minskade och ett mer osunt beroende-”ville” tog överhanden.

Vad SD ville verkar också ha förändrats, från något mer moraliskt tveksamt till något juridiskt tveksamt och rena övergrepp.

Därför kan jag inte svara på frågan om vem som ville mest.

Låter det inte som ett klassiskt "domestic violence" förhållande?

Det från början kärleksfulla förhållandet övergår i något annat som inte längre handlar om en sund relation och kärlek?
Den ena blir alltmer kontrollerande använder övergrepp av olika slag för denna kontroll medan den andra hamnar i ett "medberoende" där personen integrerar det osunda beroendet och har svårt att ta sig loss ur greppet trots övergreppen och en vilja att avsluta förhållandet.

Som en av den flickvännerna till influencern som misstänktes ha mördat sitt ex i ett badkar och förgiftat henne med Tramadol sa: jag trodde att jag var kär i honom.

Billys ex Tovas kompis sa: Du är hjärntvättad

Kanske tror en del personer som hamnar i ett sådant förhållande att de ska kunna förbättra personen? Bara jag gör så här så blir allt bättre. Det blir löften och nya perioder av passion, man tror att det ska bli bättre. Och så händer något igen. Man slits och slängs mellan hemska kränkningar som plåstras om med rosor/kyssar och löften.
Citera
2019-08-21, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är uppseendeväckande att du tjatar om att jag för femtioelfte gången ska förklara för dig hur LW var.

Du kan inte svara på våra frågor om hur du vet, av det enkla skälet att du hittar på och ljuger.

Din tystnad är öronbedövande!
Citera
2019-08-21, 18:01
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Pastorer stöttar många med olika problem och på olika sätt, men hon jobbade väl inte som pastor längre? Eller hade hon nyligen slutat som pastor?

Jag minns inte när LW slutade att arbeta som pastor men är övertygad om att det nämnts i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
När hon samtidig var sårbar pga sin skilsmässa från UW?
Skullle hon mördas för något riktigt gammalt som hänt från 2008?
Eller tänker du att saker fortsatt/upprepats tills det eskalerat?
Eller någon som suttit inne x antal år och kommer ut och hämnas för något hon vittnat om?

Jag spekulerar kring om LW möjligen (någon gång från slutet av 1990-talet och framåt) utgjort ett ovärderligt stöd vad gäller någons val att vända alkohol och droger ryggen. Hen kan dock ha blivit ohälsosamt beroende av något annat; LW:s stöd, tänker jag. I början av år 2018 ska personen (jag har i åtanke) ha drabbats av en oersättlig förlust. Jag kan vara hiskeligt fel ute i mina funderingar.
Citera
2019-08-21, 18:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nja, det låter väl inte riktigt som något "domestic violence" här. Enligt tidningarna var de vänner som bl.a. brukade geocacha och träna ihop, men det verkar inte ha varit så mycket på senare tid. Har inte heller sett någonting om att de t.ex. skulle bott ihop eller ens "kilat stadigt". Det finns rykten om att de skulle ha haft ett sexuellt förhållande i smyg, men det är väl oklart när det i så fall skulle ha varit.

Citat:
Det från början kärleksfulla förhållandet övergår i något annat som inte längre handlar om en sund relation och kärlek?
Den ena blir alltmer kontrollerande använder övergrepp av olika slag för denna kontroll medan den andra hamnar i ett "medberoende" där personen integrerar det osunda beroendet och har svårt att ta sig loss ur greppet trots övergreppen och en vilja att avsluta förhållandet.
Ingen aning. Det där låter som någonting du har hittat på ROKS hemsida.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-21 kl. 18:27.
Citera
2019-08-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det där med vem som ville mest är svårt, tycker jag. Det beror på vad man menar med ville. Jag tror att de ville väldigt olika saker. L*na berättade att hon i ett läge älskade SD, men hon var också beroende sv honom och av relationen. Jag känner inte SD, men det intryck jag har av honom är att hans ”ville” var av ett annat slag. Han sa att han älskade henne, men mitt intryck är att han var mer intresserad av att äga, kontrollera och utnyttja.

Vad L*na ville förändrades också en del under den period jag hade insyn i. Jag fick intryck av att älskadelen av ”ville” minskade och ett mer osunt beroende-”ville” tog överhanden.

Vad SD ville verkar också ha förändrats, från något mer moraliskt tveksamt till något juridiskt tveksamt och rena övergrepp.

Därför kan jag inte svara på frågan om vem som ville mest.

Exakt. Det fanns en tidpunkt då LW trodde och hoppades på att de skulle ha ett riktigt förhållande och SD antydde åtminstone att han skulle lämna HD. Sedan har det nog varit lite växelvis trätande fram och tillbaka innan LW tröttnade och SD ansåg att hon inte hade rätt att göra det.
Citera
2019-08-21, 18:38
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Exakt. Det fanns en tidpunkt då LW trodde och hoppades på att de skulle ha ett riktigt förhållande och SD antydde åtminstone att han skulle lämna HD. Sedan har det nog varit lite växelvis trätande fram och tillbaka innan LW tröttnade och SD ansåg att hon inte hade rätt att göra det.

Mot Lena var han mycket tydlig, fram till en viss gräns. Han hade lite olika knep för att förhala det, men de skulle absolut bli ett par.
Citera
2019-08-21, 18:39
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:

Som en av den flickvännerna till influencern som misstänktes ha mördat sitt ex i ett badkar och förgiftat henne med Tramadol sa: jag trodde att jag var kär i honom.

Billys ex Tovas kompis sa: Du är hjärntvättad

Kanske tror en del personer som hamnar i ett sådant förhållande att de ska kunna förbättra personen? Bara jag gör så här så blir allt bättre. Det blir löften och nya perioder av passion, man tror att det ska bli bättre. Och så händer något igen. Man slits och slängs mellan hemska kränkningar som plåstras om med rosor/kyssar och löften.

Jo, absolut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in