Citat:
Är förhållandena såna som du beskriver kan jag inte se att det blir någon skillnad vilken storlek betraktaren än har. Är jorden oändlig och 100% platt och 100% plan (som i icke-skrovlig) så blir det ingen skillnad.
Jag fattade ärligt inte vad du menade. Det spelar ingen roll om du ser en kant eller kontur, solen minskar aldrig, och minskar definitivt inte ner till ingenting.
Väldigt många stag i de fackverken där du. Kanske att det kan anas en lutning, men om det gör det så är väl det ett argument för en rund jord. Roligt att du sett detta och använder som ett argument.
Jag fattade ärligt inte vad du menade. Det spelar ingen roll om du ser en kant eller kontur, solen minskar aldrig, och minskar definitivt inte ner till ingenting.
Väldigt många stag i de fackverken där du. Kanske att det kan anas en lutning, men om det gör det så är väl det ett argument för en rund jord. Roligt att du sett detta och använder som ett argument.
Jag använder det som ett argument för att försöka få dig att förstå hur orimligt det sen skulle vara, att den lutning vi ser på bara några kilometers avstånd, ej längre går att betrakta då vi beger oss högre upp. Det ser ut som en lutning, men verkar i verkligheten vi granskar närmare ej gå att bekräfta. Fruktansvärt tramsiga vetenskapliga grunder du står på i den här frågan. Kom ihåg att det är du som använder detta som ett bevis för jordens runda form, inte jag som gör det som ett bevis för att den är platt. Jag visar bara dig hur ditt bevis är bristfälligt. Ett uppenbart bristfälligt bevis som ändå används som ett bevis, är en varningsklocka av högsta rang.
Vad kallar du ett minskat avstånd mellan solens konturer, om inte en förminskning av solen?
I din värld så kan alltså en mikroskopiskt liten människa se över en oändligt stor platt yta? Ingenting hindrar en att se hur långt som helst, så länge ytan man står på är platt? Är anledningen till detta för att du sett kameror belägna över ett bord kunna se bordets hela yta, eller för att du sett ett experiment utföras där någonting mikroskopiskt i storlek från bordets yta, kan se hela vägen till dess kant?