2019-10-22, 10:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Nu är ju satelliter och rymdresorna avhängiga av rymdens existens och den hade ju du uppenbara problem att bevisa. Det var efter den diskussionen som du tog till dig begreppet evidens, som introducerades av användaren constant, vilken innebär att det inte går att bevisa. Och retoriskt passar det ju dig alldeles perfekt, för du kan ju inte bevisa något. Så bekvämt!

... säger den som i inlägg efter inlägg erkänner den inte vet, spekulerar men tror. Den fega utvägen ur alla problem.
Citera
2019-10-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag noterar att dina inlägg får en alltmer överlägsen ton, i samma takt som dina argument faller ihop. Kan du inte bara medge att du är en bokstavstroende kristen som förkastar all vetenskap sedan de första bibliska texterna skrevs, så vi får bekräftat vad du bygger din argumentation på?

Sluta låtsas det finns någon naturvetenskaplig underbyggnad över huvudet taget i det du påstår.
Ja, i förhållande till dig framstår nog mina inlägg som överlägsna. Det beror på att jag inte ljuger, det blir så mycket lättare då.

Mina argument kan mycket väl falla ihop, du däremot för aldrig fram några argument.

Jag kan bekräfta att jag inte kristen, muslim, globjordare, asatroende eller pastafarian.
Citera
2019-10-22, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
... säger den som i inlägg efter inlägg erkänner den inte vet, spekulerar men tror. Den fega utvägen ur alla problem.
Om man inte vet så är att erkänna det enda utvägen. Allt annat är lögn.
Citera
2019-10-22, 10:23
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag tror, därför att jag inte vet. Jag kan bara spekulera.
Tror du som en religiös person tror på gud? Det vill säga en blind tro på något som inte går att bevisa eller motbevisa.
Citera
2019-10-22, 10:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja, i förhållande till dig framstår nog mina inlägg som överlägsna. Det beror på att jag inte ljuger, det blir så mycket lättare då.

Mina argument kan mycket väl falla ihop, du däremot för aldrig fram några argument.

Jag kan bekräfta att jag inte kristen, muslim, globjordare, asatroende eller pastafarian.

Jo men tjena.

Du kan ju inte ens presentera en enkel karta över den värld du påstå dig tro på. Hur långt är det nu tvärs över Australien?

Hur kommer det sig att stjärnbilderna vrids beroende på var du befinner dig i nord- sydlig rikting?

Hur kan astronomer förutse sol- och månförmörkelser?

Hur kan piloter hitta rätt när flyger mellan kontinenterna?

Varför går det inte att se solen ens med teleskop när det är natt?

Ja, jag vet - du vet inte, du bara spekulerar...
Citera
2019-10-22, 10:26
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja, en projektion på en dom/firmament.
Det måste i så fall vara flera, men Man kan bara se en. Ad-hoc-resonemang staplade på ad-hoc-resonemang för att med skohorn passa in det vi observerar med din på förhand bestämda tro.
Citera
2019-10-22, 10:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Om man inte vet så är att erkänna det enda utvägen. Allt annat är lögn.

När tror du studenter på astronomiprogrammet på våra universitet invigs i konspirationen? Klarar kaballarna att hålla dem ovetande ens under hela kandidatprogrammet?

Hur kommer det sig att inte ens de kristna studenterna slår larm att det försiggår en gigantisk konspiration? Inte en enda student. Någonsin. Någonstans.

Feel free att spekulera, som vanligt.
Citera
2019-10-22, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Tror du som en religiös person tror på gud? Det vill säga en blind tro på något som inte går att bevisa eller motbevisa.
Exempelvis så tror jag att jorden är platt baserat på det jag kan se. Vad som är bortom det vet jag inte därför att det inte finns information att tillgå. Men du vill ju såklart få det till att jag tror blint för att det är bra retorik för ditt argument.

Det är du som argumenterar som en religiöst troende.
Citera
2019-10-22, 10:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Exempelvis så tror jag att jorden är platt baserat på det jag kan se. Vad som är bortom det vet jag inte därför att det inte finns information att tillgå. Men du vill ju såklart få det till att jag tror blint för att det är bra retorik för ditt argument.

Det är du som argumenterar som en religiöst troende.

Självklart tror du blint. Du erkänner ju det i inlägg efter inlägg. Konstruktören, firmamentet, poängen. Inget av detta har du ’bevis’ för, du har valt att blint tro.
Citera
2019-10-22, 10:41
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nu är ju satelliter och rymdresorna avhängiga av rymdens existens och den hade ju du uppenbara problem att bevisa. Det var efter den diskussionen som du tog till dig begreppet evidens, som introducerades av användaren constant, vilken innebär att det inte går att bevisa. Och retoriskt passar det ju dig alldeles perfekt, för du kan ju inte bevisa något. Så bekvämt!

Nej det är såklart inga som helst problem att bevisa rymdens existens. Bevisen är så starka att man måste vara ordentligt störd för att förneka rymden.
Citera
2019-10-22, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej det är det självklart inte - och det borde till och med du begripa.

Såväl evidens för att jorden är en sfär som evidens för att den inte är platt finns presterade i tråden hur många gånger som helst. Och de lär ju inte försvinna bara för att du maniskt förtränger dem.

Men vi kan upprepa oss igen om du känner för det:
Vi vet att det inte finns något "firmament" av en massa olika skäl där allt från rymdresor via satelliter till avstånd till himlakroppar kan räknas in.
Är det begreppet evidens som gäller nu? Om så är fallet går det ju inte att få bevis, enbart evidens.
Snart kommer du och andra att säga att det inte går att bevisa, eller hur? Det är vad introduktionen av begreppet evidens syftar till. Genomskinligt.
Citera
2019-10-22, 10:44
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja, och med tydlig desperation håller du fast vid detta enda bevis från Soundly. Från youtubern Soundly, jag antar att youtube går an när det gynnar ditt argument. Annars brukar det heta "youtube-stollar".
Här är ett sådant inlägg från dig:https://www.flashback.org/sp63967545

Här är länken till Soundly's youtubekanal för intresserade: https://www.youtube.com/channel/UCDXr2cbK7WlfeYEtJxC9i3w

Där kan man hitta bilder på Atchafalaya Basin Bridge, som också ska visa kurvan. Jag skulle föreslå att du börja använda den för lite variation och förnyelse.

Det finns även en Wikipediasida om Atchafalaya Basin Bridge. https://en.wikipedia.org/wiki/Atchafalaya_Basin_Bridge
Denna sida innehåller tre bilder varav en visar kurvan, de andra två visar inte kurvan men du kommer att välja den bild som passar dig bäst. Jag önskar dig en trevlig dag i självbedrägeriets tecken!
Detta är inte mitt enda bevis.
Det är vad jag vet det enda ställe på jorden med en så stor struktur att man kan se kurvan. Atchafalya är inte lika lång som bron över Pontachtrain, men tillräckligt lång för att visa kurvan.

Jag har redan förklarat att bilder som inte är inzoomade inte visar kurvan. Kurvan börjar synas flera kilometer bort, därför är kurvan svår att se utan zoom. Vad är din förklaring till att kurvan syns (exakt som globmodellen förutspår) vid inzoomning?

För övrigt räcker det med ett enda bevis för globjorden för att falsifiera plattjorden.

Självbedrägeriet står du för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in