2019-02-27, 15:46
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Hittade denna tråd av en slump. Den värsta smörja jag någonsin sett på bio är Leaving Las Vegas med Nicolas Cage. Träsmak i rumpan bara av att tänka på den.

På bio kanske, men det kan väl knappast vara den sämsta filmen du någonsin sett?
Den är ju hur bra som helst.
Citera
2019-02-27, 18:48
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
På bio kanske, men det kan väl knappast vara den sämsta filmen du någonsin sett?
Den är ju hur bra som helst.

Vi talar om samma film? Den film där man förstod vilken usel skådespelare Nicolas Cage är. Lika dålig som Adam Sandler. Han super tar droger och tycker djävligt synd om sig genom nästan hela filmen. Till slut lyckas han i alla fall ta livet av sig. Det är en befrielse för då slutar filmeländet.
Citera
2019-03-16, 08:44
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Hittade denna tråd av en slump. Den värsta smörja jag någonsin sett på bio är Leaving Las Vegas med Nicolas Cage. Träsmak i rumpan bara av att tänka på den.

Den har ju närmast episka scener, tex. när han handlar sprit, eller ska ta ut pengar på banken, ren filmhistoria för bövelen.
Citera
2019-04-04, 17:36
Medlem
Grittys avatar
Aquaman med jason momoa. Gillade Stargate när jag var "liten" och blev rätt glad när hans karriär så småningom tog fart, speciellt klockren var han som khal drogo.

Men fyfan vilket snedsteg att ta aquaman som karaktär. Inte sett nån av de tidigare filmerna (tror det är fler än en?) förutom en youtubescen från justice league eller vad fan det heter... antar att det är på samma nivå.

Jösses vilket skit. Den måste nämnas i tråden känner jag bara. En av de mest cringeiga scenerna är när ett bikergäng "konfronterar" honom om att han är aquaman och "allt ska peka på pubslagsmål" men istället tvärvänder det och de vill ta en selfie med honom. Fyfan vad jag sjönk ner i soffan då och suckade. Stod ut i 20 minuter till men sen gav jag upp. Nicole Kidman var det enda godkända med filmen, och hon var med i typ en scen i början.

Skönt för honom att ca$ha in får man väl medge...
Citera
2019-04-13, 14:14
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Vi talar om samma film? Den film där man förstod vilken usel skådespelare Nicolas Cage är.
Se isf inte Bangkok Dangerous.
Citera
2019-04-13, 15:15
Medlem
Var det Youtubekanalen MonteFjanton som sa att de sämsta filmerna är de man inte kommer ihåg? Jag håller med fullständigt. De två sämsta filmerna jag sett är så roliga att jag vill se dem igen, och borde därför vara bättre än en mängd bortglömda filmer. Eller så vill jag bara plåga mig själv lite.

Birdemic (2010) - De flesta känner till Birdemic, som lär ha nämnts i tråden. Fåglarna som attackerar vid bilen är ett mästerverk. Hela filmen är ett mästerverk, om man tänker komedi.

Skeleton Man (2004) - Hästen som byter färg mitt i en scen är ganska talande för den här skräckfilmen. Så värdelös film att man blir både imponerad och road.

Filmer som får en gråta snarare än skratta är väl typ Baby Driver, Project X, Freddy Got Fingered och allt (ALLT!) med Amanda Bynes. Vad har de gemensamt? Nya, amerikanska filmer. Måste vara en slump. Eller inte.
Citera
2019-05-05, 11:08
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det här verkar vara ett riktigt bottennapp. Har dock inte vågat se den själv. Läskiga tandfen liksom!

Toof (2019)

"Tandfen följer Carla som nyligen har tagit hand om sin systers son Corey efter hennes död. När han besöker Nana för att hämta Coreys födelseintyg börjar Nana berätta för legenden om den onda tandfeen som drar ut tänderna.

Carla är sjuk av sina galna alkoholrusiga berättelser och försöker ge sig av, men ett strömavbrott antyder att något är galet, något mycket mer olycksbådande än Carla kunde föreställa sig."

Vågar du!?!?
Citera
2019-05-06, 22:13
Medlem
Wueterichs avatar
Alla filmer - Nån dör med öppna ögon... någon slutar ögonen... funkar inte så i realiteten, fan vad man själv har kämpat med att stänga ögon på döda personer... dör man med öppna ögon är Det inte lätt att sluta dem.
Citera
2019-11-14, 14:08
Medlem
KansasCityFagots avatar
Vilken är den sämsta filmen genom tiderna just nu?

När internet kom på 90-talet så kunde man kolla in olika listor över bästa respektive sämsta i princip vad som helst. Den sämsta filmen var då Plan 9 from Outer Space, men den har ju idag en viss charm och körs nog om och om igen ute i världen när man dricker bira med bästaste killgänget för ett garv innan man går på krogen.

En kalkonfilm kan inte enligt min kvalificerade mening anses hamna i finalfältet när det gäller sämsta film, utan de är i allmänhet så ruttet producerade eller spelade att de är sevärda enbart på grund av det. I stället tänker jag mig, återigen med hänvisning till min kvalificerade kompetens att avgöra vad som är bra och dåligt, att påkostade filmer som är så tråkiga eller bajsnödiga att man inte står ut kvalar in. En film som är så dålig att man skrattar åt den räknas alltså inte, utan det är filmer som är så dåliga att det är en plåga att se dem till slutet som ska in på topplistan.

Jag kan tyvärr inte komma på en enskild titel, men alla svenska "julfilmer" som är skrivna av någon PK-regissör och som handlar om en HBTQ-familj där det finns en intolerant, vit man i medelåldern som till slut mjuknar upp och blir regnbågsman på grund av att en yngre kvinna med invandrarbakgrund från ett muslimskt land får honom på bättre tankar utnämns härmed till världens sämsta film genom tiderna.

Stanley Kubricks 2001 är också ett riktigt sömnpiller. När man sett de första 15 minuterna med alla fräcka filmeffekter väntar man förgäves på att någonting ska hända innan man somnar. När man sedan vaknar skäms man eftersom alla sagt att 2001 är den bästa filmen som gjorts och att det måste vara något fel på en när man började gäspa efter att H. ergaster kastat upp benknotan och Dr. Floyd åkt rymdfärja samt ringt hem till dottern.

Glöm inte att motivera så att det inte blir en "listtråd".
Citera
2019-11-14, 14:16
Medlem
I enlighet med dina kriterier har jag svårt för det mesta med Tom Hanks. Bästa exemplet torde vara pekoralet Forrest Gump men också Saving private Ryan kvalar in utan svårigheter.
Kombinationen av moralism, feel good och Hanks obefintliga skådespelartalang är vad som gör skiten olidlig.
Citera
2019-11-14, 14:20
Medlem
TheJackets avatar
Allt Netflix producerar.
Citera
2019-11-14, 14:30
Bannlyst
Skulle vilja säga - The Room från 2003.

"
Johnny is a successful banker who lives happily in a San Francisco townhouse with his fiancée, Lisa. One day, inexplicably, she gets bored with him and decides to seduce his best friend, Mark. From there, nothing will be the same again.
"

Länk till IMDB: https://www.imdb.com/title/tt0368226

Sätt den är filmad på, klippt, dialogen - allt egentligen gör den till en pina att se och man undrar om det är medvetet från skaparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in