2019-11-14, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Igår hade Expressen en artikel där de säger sig tagit del av P7:an, är det någon här som sett den?
https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-lena-hotade-att-avsloja-relationen/
"I handlingar som nyligen skickats in till Örebro tingsrätt framgår hans egen beskrivning av relationen till Lena. Han menar att de var ett kärlekspar i två års tid – men att det sedan skar sig när Lena ville offentliggöra relationen för mannens fru"

Tack! Hade inte sett den. Säger han sanningen så var kärleksrelationen betydligt kortare än de sex år som det påståtts här. Eller så räknar han fel.
Citera
2019-11-14, 12:35
Medlem
gloriouslifes avatar
”Hora–madonna-komplexet

Teorin menar att mannen vill behålla deras älskade som en ren varelse, frikopplad från den "smutsiga" sexualiteten. Istället söker mannen sexualiteten hos någon annan ("horan")”

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hora–madonna-komplexet
Citera
2019-11-14, 12:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
”Hora–madonna-komplexet

Teorin menar att mannen vill behålla deras älskade som en ren varelse, frikopplad från den "smutsiga" sexualiteten. Istället söker mannen sexualiteten hos någon annan ("horan")”

Med tanke på vad?
Citera
2019-11-14, 12:52
Medlem
Citat:
Han kanske älskade dem båda?
Hm...den typen av självisk "kärlek" misstror jag. Låter mer som äta kakan och behålla kakan-själviskheten, eller så definierar han kärlek helt annorlunda än jag. Kan tycka att det börjar tyda på att det räder inflation i ordet, i sådana fall. Kanske inte ens är hur han uttryckt sig?

Eller så är det ett tecken på att S är kvar i puberteten, och hans känsloliv ännu är outvecklat? Ja, den som lever får se. Om inte han eller hans exfru är skyldiga till mordet på L, blir det iallafall omöjligt att förstå saken i ett större perspektiv. De har ett gigantiskt motiv, vem eller vilka kan mäta sig med Det?

Varför ljuger SD om 2 år?
Varför vill man tvinga fram ett offentligt avslöjande om förhållandet när den andra parten uppenbarligen vill stanna hos hustrun? Så ruskigt onödigt.
Senast redigerad av Mimmirider 2019-11-14 kl. 13:01.
Citera
2019-11-14, 12:58
Medlem
Citat:
”Hora–madonna-komplexet

Finns det så usla män i verkligheten, som exploaterar människor på det viset? Då borde det betyda att de själva har en inte konflikt och undertrycker sin egen smutsighet, på bekostnad av andra som en slags projicering. Eller personlighetsklyvming är kanske en bättre beskrivning. Ja, Lena kanske själv kände sig smutsig och därför blev ett lätt offer?

Men då blir snacket om kärleksförhållande totalt icke-trovärdigt.
Senast redigerad av Mimmirider 2019-11-14 kl. 13:04.
Citera
2019-11-14, 14:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt en skärmdump som jag har från den 30/9 2019, så har antalet bilder i HD's galleri inte minskat från då till dagens datum.

(Mer utförlig uträkning finns på (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Nej, men det behöver bara betyda att vissa bilder har tagits bort och ersatts av andra - vilket är vad som i huvudsak ser ut att ha ägt rum: Som exempel kan tas en bild från 190424 som jag sparade den 2 sept men som nu inte kan återfinnas i galleriet. Bilden kan sägas på ett ofördelaktigt sätt visa HD + övriga två damer. - Med ledning av de bilder jag sparat skulle jag säga att förändringarna i galleriet ägt rum efter den 2 sept, och då mest troligt efter att HD den 6 sept släpptes fri. - Ytterligare bilder har sparats 24 sept resp. 3 nov (som finns kvar i galleriet), men här är jag bara 98,5% säker på att inga förändringar då hunnit äga rum. Detta skulle i så fall innebära att sannolikheten för att ändringarna skett efter den 3 nov är stor.
Citera
2019-11-14, 14:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag sitter inte på några sanningar, det är bara vad jag tror.

SDs egna ord i ett pm på geocachsidan till en vän till @charkoal:

"Lena och jag var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17."

https://www.flashback.org/sp68562199

Det är inte osannolikt det är detta han jobbat på under hela sin tid i frihet, att "sudda, sudda och skriva nytt. Ändra loggar, fixat med datum, bilder... Säkert inte bara gett "sin version" till grannar utan alla i vänkretsen.

Får se om det håller.
Man kan inte skriva om historien.
LW har ju också en historia. Tar man fasta på hennes galleri och alla loggtexter så har hon in i det längsta försökt att upprätthålla ett normalt vänskapsförhållande med SD; hon har t.o.m. sett honom som sin bästa vän. Det var också han som lärde henne geocachingens grunder. - Men hur har hon bemötts: Insinuationer i olika tappningar från SD:s sida eftersom han velat ge sken av en affär; en "otrohet" mot HD, osv. I detta spänningsfält har SD sedan kunnat väva ihop olika rövarhistorier, både om HD och LW. - Många har trott att LW och SD haft ett "hemligt" förhållande därför att SD ljugit, trixat, minspelat, skådespelat, antytt... och fört folk bakom ljuset - precis som han fortsätter att göra. - Har LW till slut pratat med HD så bör det ha varit för att om möjligt få slut på hans trakasserier.

När LW, intet ont anande, följt med SD till olika platser, har SD sedan till sina geokompisar skrutit och skrävlat om vad han och LW sysslat med; naturligtvis i största förtroende. - Efter att han och LW som två nördar suttit och diskuterat skidvalla i LW:s kök halva natten, har SD dagen därpå haft nya rövarhistorier på lager.

Vi har också sett hur SD har agerat under äktenskapsskillnadens löptid: Dragit till skogs med en kvinnlig studiekompis och sedan publicerat bilder i sitt galleri för att visa hur lätt han har att få tag på tjejer.
Citera
2019-11-14, 14:42
Medlem
Någon vänlig skäl som kan delge något datum då det eventuellt händer något av intresse?

Jösses! Vilken käbbeltåd...

Ser väldigt mycket fram emot FUP.
Citera
2019-11-14, 14:57
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Någon vänlig skäl som kan delge något datum då det eventuellt händer något av intresse?

Jösses! Vilken käbbeltåd...

Ser väldigt mycket fram emot FUP.

21/11 ska det antingen åtalas eller begäras omhäktning gällande SD. Blir väl snarast det senare. Om HD vet vi inget mer än att hon fortfarande är Skäligen misstänkt för mord. Där kan det med andra ord hända något vilken dag som helst. Eller inte.

Ja, käbbeltråd var ordet, sa Bull!
Citera
2019-11-14, 15:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
LW har ju också en historia. Tar man fasta på hennes galleri och alla loggtexter så har hon in i det längsta försökt att upprätthålla ett normalt vänskapsförhållande med SD; hon har t.o.m. sett honom som sin bästa vän. Det var också han som lärde henne geocachingens grunder. - Men hur har hon bemötts: Insinuationer i olika tappningar från SD:s sida eftersom han velat ge sken av en affär; en "otrohet" mot HD, osv. I detta spänningsfält har SD sedan kunnat väva ihop olika rövarhistorier, både om HD och LW. - Många har trott att LW och SD haft ett "hemligt" förhållande därför att SD ljugit, trixat, minspelat, skådespelat, antytt... och fört folk bakom ljuset - precis som han fortsätter att göra. - Har LW till slut pratat med HD så bör det ha varit för att om möjligt få slut på hans trakasserier.

När LW, intet ont anande, följt med SD till olika platser, har SD sedan till sina geokompisar skrutit och skrävlat om vad han och LW sysslat med; naturligtvis i största förtroende. - Efter att han och LW som två nördar suttit och diskuterat skidvalla i LW:s kök halva natten, har SD dagen därpå haft nya rövarhistorier på lager.

Vi har också sett hur SD har agerat under äktenskapsskillnadens löptid: Dragit till skogs med en kvinnlig studiekompis och sedan publicerat bilder i sitt galleri för att visa hur lätt han har att få tag på tjejer.

Så du tror inte på att SD och LW har
haft något intimt förhållande öht?
Citera
2019-11-14, 15:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Ja, LW har en egen historia.
Hur den ser ut i verkligheten exakt kanske vi aldrig får veta.

Men det finns både vänner som har fått ta del av det som hon berättat, vänner som hon har haft förtrogna. Till dom har hon berättat och delgivit om sådant material som kan liga till stöd för de hot, trakasserier och våld som han har utsatt henne för. Det kan ge en mer sanningsenlig bild över hur det har legat till i deras relation över tid.

Jag tror att L*ena har varit ganska öppen till flera, berättat till personer om att hon försökt göra slut. Det vittnar @Dahliabelles inlägg om.

https://www.flashback.org/p64529183#p64529183
Det har från både människor i tråden, från "båda" sidor vittnats om att det har funnits någon slags intim relation som varat över många år. Någon har skrivit att den varat i sex år. Någon har skrivit att han lovat henne typ att det skulle bli de två.

Media har hävdat att det har handlat om ett triangeldrama och även mannens advokat har nämnt att det har funnits en kärleksrelation:

"Den häktade mannen och Lena Wesström hade varit goda vänner under många år och har också periodvis haft en kärleksrelation. Det har tidigare bekräftats av mannens försvarsadvokat Ingvar Backman, som då inte ville gå närmare in på några detaljer eftersom det berörde ”den motivbild som åklagaren vill måla upp”.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/lena-wesstrom-vigde-de-misstankta-mordarna-/

Jag minns inte om åklagaren har citerats om deras relation, men tror inte det?

Personligen tror jag att det förhållande som L*ena har haft, har karakteriserats som en otrohetsaffär som kan ha sett mycket olika ut beroende på vem du frågar och när i tid det handlar om.

Enligt EGT verkade det inte som att h*n visste i början av tråden hur det sett ut, utan h*n blev förvånad när det senare visade sig att det förekommit ett förhållande även efter anmälningarna . Så det kan inte bara varit för att skryta som SD har velat låta det påskina.

Men helt klart, hans ego är av sådan art, att han klarar inte av att inte skryta. Det gäller både att visa hur omtyckt och eftertraktad man är men också hur skicklig FTF:are man är. Lena var hans trofé.

Jag är ganska säker på att L*ena på slutet var rädd (Sh: Holmes) och försökte dra sig ur. Det hade hon nog gjort många, många gånger. Och jag misstänker att hon nog vetat att hon borde slita sig loss, men lyckades inte.

Det är också därför hon blir arg när andra försöker råda henne att avsluta. Hon vet vad hon bör göra. Men klarar det inte. Det är väl ett klassiskt mönster när kvinnan (vanligen) är psykiskt nerbruten efter att ha åkt i denna berg- och dalbana av känslor.

Tiden innan anmälningarna tror jag har kantats av otäcka hot och anmälningen om ofredandet (kan varit bilder som hon skickat till SD men inte ville ha offentliggjorda?) och bilincidenten var för henne ett sätt att försöka sätta stopp.

Jag tror att alla hennes relationer efter anmälningarna vittnar om en kvinna som gör desperata försöka få ordning på det hela. Få till en fungerande relation med någon annan man. Ändå försöka hålla ett vänskapligt förhållande till SD.

Men så fort det började att "hetta till" med någon annan man, kom SD med sitt artilleri av åtgärder; vänner som mobbade, spaning, tvetydiga geologgar, angrepp genom att starta konflikter mellan LW och andra personer, nya hot och nya kränkningar osv. Han blev som besatt av detta.

Så jag tror inte riktigt som du.
Jag är övertygad om att hon har haft ett kärleksförhållande med honom, men att hon har försökt dra sig ur det destruktiva, men inte lyckats.

Han vann över henne till slut.
Citera
2019-11-14, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
21/11 ska det antingen åtalas eller begäras omhäktning gällande SD. Blir väl snarast det senare. Om HD vet vi inget mer än att hon fortfarande är Skäligen misstänkt för mord. Där kan det med andra ord hända något vilken dag som helst. Eller inte.

Ja, käbbeltråd var ordet, sa Bull!

Tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in