2019-11-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, LW har en egen historia.
Hur den ser ut i verkligheten exakt kanske vi aldrig får veta.

Men det finns både vänner som har fått ta del av det som hon berättat, vänner som hon har haft förtrogna. Till dom har hon berättat och delgivit om sådant material som kan liga till stöd för de hot, trakasserier och våld som han har utsatt henne för. Det kan ge en mer sanningsenlig bild över hur det har legat till i deras relation över tid.

Jag tror att L*ena har varit ganska öppen till flera, berättat till personer om att hon försökt göra slut. Det vittnar @Dahliabelles inlägg om.

https://www.flashback.org/p64529183#p64529183
Det har från både människor i tråden, från "båda" sidor vittnats om att det har funnits någon slags intim relation som varat över många år. Någon har skrivit att den varat i sex år. Någon har skrivit att han lovat henne typ att det skulle bli de två.

Media har hävdat att det har handlat om ett triangeldrama och även mannens advokat har nämnt att det har funnits en kärleksrelation:

"Den häktade mannen och Lena Wesström hade varit goda vänner under många år och har också periodvis haft en kärleksrelation. Det har tidigare bekräftats av mannens försvarsadvokat Ingvar Backman, som då inte ville gå närmare in på några detaljer eftersom det berörde ”den motivbild som åklagaren vill måla upp”.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/lena-wesstrom-vigde-de-misstankta-mordarna-/

Jag minns inte om åklagaren har citerats om deras relation, men tror inte det?

Personligen tror jag att det förhållande som L*ena har haft, har karakteriserats som en otrohetsaffär som kan ha sett mycket olika ut beroende på vem du frågar och när i tid det handlar om.

Enligt EGT verkade det inte som att h*n visste i början av tråden hur det sett ut, utan h*n blev förvånad när det senare visade sig att det förekommit ett förhållande även efter anmälningarna . Så det kan inte bara varit för att skryta som SD har velat låta det påskina.

Men helt klart, hans ego är av sådan art, att han klarar inte av att inte skryta. Det gäller både att visa hur omtyckt och eftertraktad man är men också hur skicklig FTF:are man är. Lena var hans trofé.

Jag är ganska säker på att L*ena på slutet var rädd (Sh: Holmes) och försökte dra sig ur. Det hade hon nog gjort många, många gånger. Och jag misstänker att hon nog vetat att hon borde slita sig loss, men lyckades inte.

Det är också därför hon blir arg när andra försöker råda henne att avsluta. Hon vet vad hon bör göra. Men klarar det inte. Det är väl ett klassiskt mönster när kvinnan (vanligen) är psykiskt nerbruten efter att ha åkt i denna berg- och dalbana av känslor.

Tiden innan anmälningarna tror jag har kantats av otäcka hot och anmälningen om ofredandet (kan varit bilder som hon skickat till SD men inte ville ha offentliggjorda?) och bilincidenten var för henne ett sätt att försöka sätta stopp.

Jag tror att alla hennes relationer efter anmälningarna vittnar om en kvinna som gör desperata försöka få ordning på det hela. Få till en fungerande relation med någon annan man. Ändå försöka hålla ett vänskapligt förhållande till SD.

Men så fort det började att "hetta till" med någon annan man, kom SD med sitt artilleri av åtgärder; vänner som mobbade, spaning, tvetydiga geologgar, angrepp genom att starta konflikter mellan LW och andra personer, nya hot och nya kränkningar osv. Han blev som besatt av detta.

Så jag tror inte riktigt som du.
Jag är övertygad om att hon har haft ett kärleksförhållande med honom, men att hon har försökt dra sig ur det destruktiva, men inte lyckats.

Han vann över henne till slut.
Han vann inte över rättvisan och nu sitter han där han sitter i häktet.
Som häktad på sannolika skäl misstänkt för mord på LW.
Citera
2019-11-14, 16:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Han vann över hennes liv.
Genom att döda henne fick han fullständig kontroll över henne, hennes liv och hennes död. Mer kan man inte ta.

Jo förresten, han fortsatte att kränka henne genom att laga sonens cach på hans födelsedag och att besöka hennes minnesplats (förmodligen) på mordplatsen på ett årsdagen.

Nu hoppas vi att han får betala.
Men det kan aldrig kompensera det hemska han har gjort.

Det är väl första gången i sitt liv han har tappat hakan.
Han trodde att han översmartat alla.
Jag hoppas att det var snörvel NAs reporter hörde i rättsalen.
Även om det inte var snörvel över L*ena, utan snörvel över honom själv.
Det är ett lidande det också.
Citera
2019-11-14, 16:16
Medlem
Citat:
Genom att döda henne fick han fullständig kontroll över henne, hennes liv och hennes död. Mer kan man inte ta.

Jo förresten, han fortsatte att kränka henne genom att laga sonens cach på hans födelsedag och att besöka hennes minnesplats (förmodligen) på mordplatsen på ett årsdagen.

Visst är det så, detta verkar ju vara en person med antisocial personlighetsstörning utan spärrar.
Han lär få sitta över jul och nyår i häktet och nu blir det inget geocaching på ett bra tag för hans del,
Både han och hans fd fru HD verkar ha varit totalt oberörda vad som har hänt LW.
Citera
2019-11-14, 16:25
Medlem
Citat:

Jag kom nyligen att tänka på SD:s dåvarande utsaga, det vill säga enligt citat: "Dom har ingenting på mig" och "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet" ... slut citat /

Tänk så fel man kan ha ibland även om man råkar heta Stef*n i förnamn.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-14, 16:29
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Visst är det så, detta verkar ju vara en person med antisocial personlighetsstörning utan spärrar.
Han lär få sitta över jul och nyår i häktet och nu blir det inget geocaching på ett bra tag för hans del,
Både han och hans fd fru HD verkar ha varit totalt oberörda vad som har hänt LW.

Det är verkligen något av det mest skrämmande i denna i historien.

Och att de har tyckts påverka andra att robotaktigt le på alla foton med dem, samt att deras svans troligen har hittat hit och försökt/försöker(?) styra tråden.

Jag tror att Notknapparens förslag på händelseförloppet är helt korrekt. Men HD ska sannolikt in i ekvationen på något sätt med. Och det är det ju inte bara jag som tror, utan uppenbarligen åklagare och polis med.
Citera
2019-11-14, 16:32
Medlem
Snor-Johans avatar
”Han beskriver deras relation som ansträngd och konfliktfylld där flera högljudda diskussioner med hot och handgemäng förekom eftersom han var gift och kvinnan ville offentliggöra deras relation för den dåvarande hustrun vilket han dock motsatte sig.”
https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-lena-hotade-att-avsloja-relationen/

Det är en fultolkning att påstå att LW (i en återgång till sin förlorade tro ?) ville vara ärlig och rakryggat stå upp för sveket mot frun hon blåst under flera år. Påståendet stämmer väl med vad en vek omgivningen ständigt curlat LW med och som orsakade henne dom sociala problem som blev hennes öde.

Allt talar för att det var för att hämnas då SD försökte sätta gränser. Frågan är under hur lång tid hon höll tummen i ögat på SD innan han eller HD fick fnatt.

Vad jag påstått att LW varit på paret D som en igel med alla till buds tillgängliga medel, hot etc, visar sig vara sann. Insisterar på att LWs stalkingmentalitet var det som fick bägaren att rinna över. Hon kunde inte släppa taget. Hon ville mer.

Vad gäller handgemäng känner vi det ordet mer än väl då LW tidigare tagit till nävarna då hon inte fick som hon ville.
Vidare tycks uttalandet läckt från läkarutlåtandet vid P7 an. Då är det nog någon utanför den hårt vakande Åkl kontroll som läckt till Expressen till hennes förtret.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-14 kl. 17:12.
Citera
2019-11-14, 16:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Ja, det verkar vara så åklagaren Åsa Hiding och rådmannen Ulla Gustavsson resonerar också. Jag tror att du 'notknapparen' är den som allra bäst har lyckats fånga själva kärnan i åklagarens case mot SD. Det du beskriver i dina insiktsfulla inlägg överensstämmer också bra med det intryck av utredningen man fick i Aftonbladets betalartikel som du citerade text ur förut:
Triangeldramat runt Lena Wesström: "Omänskligt resonemang"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang
Senast redigerad av Draifos 2019-11-14 kl. 16:58.
Citera
2019-11-14, 16:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag kom nyligen att tänka på SD:s dåvarande utsaga, det vill säga enligt citat: "Dom har ingenting på mig" och "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet" ... slut citat /

Mvh/ @JokerMannen

Ja, bara dessa uttalande i sig gjorde ju att man blev misstänksam. Och hans och HD´s ständigt flinande och reklamfilmsaktiga sorglösa liv omedelbart efter det brutala mordet på LW. Hur kan man fungera så ens?

Samt hans försök att reta Polisen och oss i tråden? Det är också helt absurt.

"Jag eldar när jag vill. Även när det är eldningsförbud i hela landet."

DET är självgoda SD i ett nötskal, skulle jag vilja säga. Detta applicerar jag på allt han gjort. Han trodde han var untouchable. Tack och lov tycks det visa sig att så var inte fallet alls.
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-11-14 kl. 16:38.
Citera
2019-11-14, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Mvh/ @JokerMannen

Jag reagerade också starkt på dessa citerade uttalanden. Man säger inte så om man är oskyldig och ovetande och HUR kan SD vara så säker på att mordet inte skulle komma att klaras upp om han är oskyldig, tro?
Senast redigerad av zilvereko 2019-11-14 kl. 17:10.
Citera
2019-11-14, 16:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det verkar vara så åklagaren Åsa Hiding och rådmannen Ulla Gustavsson resonerar också. Jag tror att du 'notknapparen' är den som allra bäst har lyckats fånga själva kärnan i åklagarens case mot SD. Det du beskriver i dina insiktsfulla inlägg överensstämmer också bra med det intryck av utredningen man fick i Aftonbladets betalartikel som du citerade text ur förut:
Triangeldramat runt Lena Wesström: "Omänskligt resonemang"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RR8ow2/triangeldramat-runt-lena-wesstrom-omanskligt-resonemang

Haha, jag VISSTE att det skulle stå så i din första mening!

Tänk om du skulle ta och överraska oss en dag?

Nu sitter mgm på sannolika, dvs det finns bevis och de har stärkts.
Jag skulle bli mycket förvånad om han inte bara blev utan åtal, men också friad från misstankar.

Om han bli kvitt misstankarna helt och hållet, då kan man prata om att det måste varit hemskt. Men då får man också anta, för att det ska vara helt omänskligt, att anmälningarna är falska, helt utan grund.

Men hur tycker du att man ska göra, om det finns starka indicier att någon är skyldig, men det går inte att knyta ihop säcken till ett hållbart åtal i ett indiciemål.

Tycker du att man släppa misstanken helt och hållet? Även om det skulle så att säga vara polisiärt uppklarat?
Citera
2019-11-14, 17:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
/.../
Men hur tycker du att man ska göra, om det finns starka indicier att någon är skyldig, men det går inte att knyta ihop säcken till ett hållbart åtal i ett indiciemål.

Tycker du att man släppa misstanken helt och hållet? Även om det skulle så att säga vara polisiärt uppklarat?
Till skillnad från dig har jag alltså ingen kunskap alls om bevisläget här, eller om förutsättningarna för att väcka åtal. Men om det nu har uppstått en sådan prekär situation som du beskriver här så kanske det är läge att be en mer erfaren kollega om råd.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-14 kl. 17:09.
Citera
2019-11-14, 17:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Till skillnad från dig har jag alltså ingen kunskap alls om bevisläget här, eller om förutsättningarna för att väcka åtal. Men om det nu har uppstått en sådan prekär situation som du beskriver här så kanske det är läge att be en mer erfaren kollega om råd?

Plötsligt undrar jag verkligen på riktigt vad och hur du tänker.

En riktig redogörelse, från början till slut hur dina tankar går runt den misstänkta/de misstänkta, utredningen, bevisläget och nu misstankegraden på sannolika skäl misstänkt för SD.

Nej, vi har inte mer än det media erbjudit oss om hur bevisläget ligger till. Men vad är det som får dig att tro att åklagaren inte har något?

Man kan ju inte dra den slutsatsen att inga bevis finns eftersom vi inte ser dom.

Det är ju samma sak som att säga att eftersom vi inte kunde åtala någon för mordet, så finns det ingen mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in