2019-11-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det låter som en rimlig tolkning.

Det handlar nog inte om huruvida ett åtal kommer i år eller nästa år, utan frågan är väl om han kommer att få någon riktig rättegång överhuvudtaget. Jag börjar undra om det någonsin har varit planen.

Förklara gärna vad du menar med detta.
Citera
2019-11-13, 22:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag tror att det handlar om gammal skåpmat helt enkelt (förutom för Draifos). Dessutom fick ju HD reda på det, förbjöd SD att fortsätta träffa LW vilket han genast bröt emot. Kan hända att det handlar om andra vändan där.

Det här är ju enbart SDs version, så den är säkert tillrättalagd. Allt för att det ska se ut som att han och LW var bästa vänner.
Men det kommer att vara svårt att få den historien att funka, då många andra kommer att vittna om annat, geologgar och uppkopplingar, sms mm inte kommer att styrka detta.

Jag vet inte riktigt om jag hänger med dig här; vad menar du med gammal "skåpmat" och "andra vändan".
Citera
2019-11-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Jag misstänkte hela tiden att det var Lena som klängde sig fast vid honom pga Tummetott och bilinciidenten, så det känns inte direkt förvånande. Vem hängde efter vem, vem ville mer? Då blev det bekräftat. Kanske därför de två misstänkta tog ihjäl Lena? Tror inte Stefan ljuger om detta, för det ger honom motiv till dådet. Han vile inte vara seriös med Lena utan stanna med frun. L försvårade antagligen den möjligheten.

Tror dock SD ljuger om hur länge det hela pågått. Alla källor har hävdat 5-6 år. Kanske försöker han bespara HD och minimera, eller mildra omfattningen av skadan?

Hade det varit så att SD hade tyckt att LW var så efterhängsen så att det liknade stalking, så hade han i så fall kunnat polisanmält LW. Men gjorde han det? Inte vad jag vet.

Paret SD/HD verkar vara 2 skumma individer som agerat mer eller mindre tillsammans. Skulle gärna vilja veta hur snacket har gått dem emellan. Både före och efter mordet.
Citera
2019-11-13, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Jag ser att du öppnar upp för möjligheten att det blir en rättegång, men dock en oriktig sådan. (Vad det nu är för en slags variant av rättegång. En rättegång med en dom där SD frias?)

För Draifos del handlar det troligen om att han inte litar på kvinnliga åklagare öht ;-)
Citera
2019-11-13, 22:26
Medlem
Så där. Tack för den artikeln Expressen. Nu blev det ordning och reda igen. Efter hundratals sidor med skogsturer med geocatche så har man kokat ner det till en historia där Wesström ville ha en offentliggjord relation och det ville inte mördaren. Han dödade henne alltså. Han ville inte ha henne? Eller är jag ute och cyklar? Igen?
Citera
2019-11-13, 22:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Vadan denna läcka till Expressen då en misstänkt för mordet är på fri fot?
Citera
2019-11-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tvekar också på det där med baseballträ, tror att han slog ihjäl henne med antingen slag, planka, trädgren, sten och kanske slutligen strypgrepp

Precis. Jag tror inte alls på nåt medtaget mordvapen. Kan ha varit nycklar eller de vassa stenar (makadam) som ligger utefter bullerplanket, som var "mordvapnet".

När jag skärskådar marken bakom planket på bilderna så kan jag inte se större stenar, dock. Kan bero på att gräset var ca 20 cm högt då och dolde ev såna, men gräset torde ha växt sen mordet...och i maj/juni växer gräset ca 10cm/vecka. Det vet alla som har hus...

(Nu blir väl nån snart galen på mig för att jag upprepar min mordvapenteori för femtioelfte gången :-( )
Senast redigerad av zilvereko 2019-11-13 kl. 22:37.
Citera
2019-11-13, 22:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så där. Tack för den artikeln Expressen. Nu blev det ordning och reda igen. Efter hundratals sidor med skogsturer med geocatche så har man kokat ner det till en historia där Wesström ville ha en offentliggjord relation och det ville inte mördaren. Han dödade henne alltså. Han ville inte ha henne? Eller är jag ute och cyklar? Igen?

Observera att det är den på sannolika skäl misstänkte som säger detta:

"I handlingar som nyligen skickats in till Örebro tingsrätt framgår hans egen beskrivning av relationen till Lena. Han menar att de var ett kärlekspar i två års tid – men att det sedan skar sig när Lena ville offentliggöra relationen för mannens fru."

https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-lena-hotade-att-avsloja-relationen/

Han har nog en som han tycker riktig bra historia, hur han inte hade varken motiv eller kanske inte ens en kärleksrelation med henne på slutet. De var de bästa vänner, ända till slutet.
Citera
2019-11-13, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Observera att det är den på sannolika skäl misstänkte som säger detta:

"I handlingar som nyligen skickats in till Örebro tingsrätt framgår hans egen beskrivning av relationen till Lena. Han menar att de var ett kärlekspar i två års tid – men att det sedan skar sig när Lena ville offentliggöra relationen för mannens fru."

https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-lena-hotade-att-avsloja-relationen/

Han har nog en som han tycker riktig bra historia, hur han inte hade varken motiv eller kanske inte ens en kärleksrelation med henne på slutet. De var de bästa vänner, ända till slutet.
Jaha, hade fel igen. Det är väl själva fan. Den här historien är inte logisk nånstans. Ibland finns det ju faktiskt logik i mord. Men här verkar inte nåt alls vara rätt.
Citera
2019-11-13, 22:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jaha, hade fel igen. Det är väl själva fan. Den här historien är inte logisk nånstans. Ibland finns det ju faktiskt logik i mord. Men här verkar inte nåt alls vara rätt.

Jag sitter inte på några sanningar, det är bara vad jag tror.

SDs egna ord i ett pm på geocachsidan till en vän till @charkoal:

"Lena och jag var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17."

https://www.flashback.org/sp68562199

Det är inte osannolikt det är detta han jobbat på under hela sin tid i frihet, att "sudda, sudda och skriva nytt. Ändra loggar, fixat med datum, bilder... Säkert inte bara gett "sin version" till grannar utan alla i vänkretsen.

Får se om det håller.
Man kan inte skriva om historien.
Citera
2019-11-13, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag sitter inte på några sanningar, det är bara vad jag tror.

SDs egna ord i ett pm på geocachsidan till en vän till @charkoal:

"Lena och jag var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17."

https://www.flashback.org/sp68562199

Det är inte osannolikt det är detta han jobbat på under hela sin tid i frihet, att "sudda, sudda och skriva nytt. Ändra loggar, fixat med datum, bilder... Säkert inte bara gett "sin version" till grannar utan alla i vänkretsen.

Får se om det håller.
Man kan inte skriva om historien.
Jag är alldeles övertygad om att polisen har följt den här tråden. Och är det så att han försökt "ändra i historien" i loggar osv, så tror jag att man granskat det och kan säkert knäcka ev falska spår. Tror jag.
Citera
2019-11-13, 23:05
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vadan denna läcka till Expressen då en misstänkt för mordet är på fri fot?

En fråga man kan ställa sig är: Vilken påverkan och på vem, skulle vetskapen om att SD ljugit om att de bara hade en kärleksrelation i 2 år, ha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in