2019-11-13, 23:12
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vad menar du?

Har väl varit uppenbart att deras trassliga relation har varit åklagarens fokus hela tiden, dvs. det motiv som Hiding har tyckts sig sett.

En av dem ville ju mer enligt MGM,s advokat och tydligen så var det LW som ville ha ut något mer av relationen.

Varför vilja berätta för MGK annars?

Nej, att fokus ligger på deras relation fick mig ju inte direkt att svimma av chock. Men det är intressant att (för första gången) höra hur han själv adresserar det, och jag blev lite förvånad över frispråkigheten. Att erkänna att man hade en konflikt med den person man är misstänkt för att ha dödat, samt att offret hotade avslöja något som man själv ville hålla hemligt - det låter ju inte som någon hit när man samtidigt nekar till mordet. Mer som ett incitament. Men bara min spontana reaktion.
Citera
2019-11-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Nej, att fokus ligger på deras relation fick mig ju inte direkt att svimma av chock. Men det är intressant att (för första gången) höra hur han själv adresserar det, och jag blev lite förvånad över frispråkigheten. Att erkänna att man hade en konflikt med den person man är misstänkt för att ha dödat, samt att offret hotade avslöja något som man själv ville hålla hemligt - det låter ju inte som någon hit när man samtidigt nekar till mordet. Mer som ett incitament. Men bara min spontana reaktion.

Men om han nu vet att det ändå kommer att komma fram (genom intervjuer, polisanmälningar etc.) då är det väl snarare som en smart taktik att förekomma än förekommas?

Nu verkar hans story trovärdig, eftersom den är logisk. De grälade inte om bullarna utan det faktum att hon ville avslöja sanningen till frugan. Samtidigt kan han ju hävda att de var sams mot slutet. Han skilde ju sig - men de blev ändå inte ett par av andra orsaker.
Citera
2019-11-13, 23:25
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, här blir det ju lite märkligt om han samtidigt nekar till brottet.

Om det inte är så att han tar på sig glorian av att försöka skydda HD, men misslyckades. Och kastar henne under bussen...

Enligt MV skulle å andra sidan HD vetat om förhållandet en längre tid.

Sant. Jag kanske feltolkade artikeln där (eller föll för clickbait-rubriken) men jag tänkte att han beskrev en destruktiv relation i närtid. Men det är ju även möjligt att han talar om det som en överspelad konflikt, längre tillbaka i tiden.
Citera
2019-11-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det här är ju enbart SDs version, så den är säkert tillrättalagd. Allt för att det ska se ut som att han och LW var bästa vänner.
Men det kommer att vara svårt att få den historien att funka, då många andra kommer att vittna om annat, geologgar och uppkopplingar, sms mm inte kommer att styrka detta.

Jag vet inte riktigt om jag hänger med dig här; vad menar du med gammal "skåpmat" och "andra vändan".

Totalt hade LW och SD en affär i cirka sex års tid. Det inkluderar att HD fick reda på detta, förbjöd dem att träffas men det fortsatte ändå om än mera dolt. Jag tror dock inte att de hade den slags relation hela vägen in i slutet.
Citera
2019-11-13, 23:39
Medlem
Citat:
Sant. Jag kanske feltolkade artikeln där (eller föll för clickbait-rubriken) men jag tänkte att han beskrev en destruktiv relation i närtid. Men det är ju även möjligt att han talar om det som en överspelad konflikt, längre tillbaka i tiden.

Ja. Då stämmer det logiskt med hans "suddande och feldateringar" i geologgarna. Dock sämre med Verkligheten, men väl med en helt främmande gärningsman.

Men jag kan ha fel, nyss landat. Nyss läst artikeln.
Citera
2019-11-13, 23:45
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Så är det. Han har inte kört den klassiska grovt kriminella tillvägagångssättet "ingen kommentar", "jag har inget att berätta". Detta är väl den motivbild många av oss tänkt oss. HD begärde skilsmässa pga. SD och LW:s affär.

Det kan dock vara så att SD menar att den motivbilden ej är hållbar genom att mena att skilsmässan aldrig berodde på LW, utan på andra omständigheter. Att LW aldrig berättade för HD om otroheten, att han själv berättade det och att HD förlät honom för det. Att fortsätta att umgås frekvent och regelbundet med HD efter mordet, kan vara en del i SD:s plan för att försöka stärka bilden av att HD förlåtit SD.

Men det sänder ju samtidigt ut en annan signal; att problemet som fanns i deras relation nu inte finns längre (i dubbel bemärkelse), och därför kan nu deras förhållande fortsätta att frodas utan större störningsmoment.

Det blev dock inte riktigt som de tänkt sig ser vi nu med facit i hand. Att SD är inspärrad är ju ett minst sagt ganska stort störningsmoment för deras fortsatta relation.

Sitter utredarna månne på uppgifter om ett ultimatum från HD:s sida, rörande hennes och SD:s deras relation?

Ja, det är ju svårt att veta i vilken kontext han uttalade sig såklart, och om han ombads beskriva relationen nu eller då etc. Jag har personligen hela tiden trott att deras av-och-på-relation var "på" igen i närtid (om än kort och infekterat) och att mordet isf kom i anslutning till att det gick åt h-vete.
Citera
2019-11-14, 00:11
Medlem
Citat:
Ja, det är ju svårt att veta i vilken kontext han uttalade sig såklart, och om han ombads beskriva relationen nu eller då etc. Jag har personligen hela tiden trott att deras av-och-på-relation var "på" igen i närtid (om än kort och infekterat) och att mordet isf kom i anslutning till att det gick åt h-vete.

Vad menar SD med 2 år? Är det summan av "på-perioder"? Under flera år? Eller en kort sammanhängande tid?
Advokaten menade tidigare att frågan om relation beror på vilken tid som avses?
Citera
2019-11-14, 00:25
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad menar SD med 2 år? Är det summan av "på-perioder"? Under flera år? Eller en kort sammanhängande tid?
Advokaten menade tidigare att frågan om relation beror på vilken tid som avses?

Oklart, men skulle gissa att han menar att det varit av och på under en period av två år. (Det existerar troligtvis någon form av digitala fotspår från förhållandet under en viss tid, annars skulle det ju inte finnas någon anledning för honom att erkänna en längre relation över huvud taget).
Citera
2019-11-14, 01:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Det kan vara värt att nämna att dessa uttalanden gjorts av SD sent in i utredningen. Det kan nog vara så att han har sagt annat vid förhör tidigare in i utredningen.
Citera
2019-11-14, 04:33
Medlem
gloriouslifes avatar
HD verkar ha tagit bort alla foton av SD
från sin GC-logg.

Bra för henne!
Har hon äntligen fattat vilken skit han är?

Däremot så har hon kvar foton av deras
barn.
Förstår varken hon eller SD hur det här
kommer att påverka barnen resten av
deras liv, oavsett om någon av föräldrarna
döms eller inte?
Flickornas foton behöver knappast
exponeras av föräldrarna!
Senast redigerad av gloriouslife 2019-11-14 kl. 04:38.
Citera
2019-11-14, 05:56
Medlem
SD:s uttalande ang hans förhållande med LW om hur det varit under åren är föga förvånande. Det finns polisanmälningar, digitala spår m m. Svårt att bortförklara så han måste väl försöka förklara på något vis för utredarna.

Det enklaste är att skylla på LW, att hon ville mer i kärleksaffären.

Jag tror att polisen haft mycket hjälp av våra trådskrivare som grävt i div geo-loggar (kanske FB får kred för det vad det lider). Tack till Er som letat och fått fram mycket intressant info!

Är det sant att HD tagit bort bilder på SD?

Undrar vad HD säger till sina stackars barn när de frågar henne om hon kommer att åka in till finkan igen!
Citera
2019-11-14, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
SD:s uttalande ang hans förhållande med LW om hur det varit under åren är föga förvånande. Det finns polisanmälningar, digitala spår m m. Svårt att bortförklara så han måste väl försöka förklara på något vis för utredarna.

Det enklaste är att skylla på LW, att hon ville mer i kärleksaffären.

Jag tror att polisen haft mycket hjälp av våra trådskrivare som grävt i div geo-loggar (kanske FB får kred för det vad det lider). Tack till Er som letat och fått fram mycket intressant info!

Är det sant att HD tagit bort bilder på SD?

Undrar vad HD säger till sina stackars barn när de frågar henne om hon kommer att åka in till finkan igen!
Visst är det så.
Jag har tipsat polisen också om deras geocaching sidor, paret davidssons.
Sedan går det säkert att ta fram igen saker som de raderat från datorer och mobiler.
Ja stackars deras döttrar på 16 och 13år, hoppas de har bra släktingar som finns där som stöd och andra vuxna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in