Citat:
Ursprungligen postat av
Utredaren
Det borde egentligen utredas och lagföras av SD NY men i brist på detta blir det kongressens ansvar.
Jeffrey Epstein var väl frontman för en underrättelseoperation i syfte att snärja statschefer/kungligheter, politiker, militärer, affärsmän och andra inflytelsebetydande personer för det uppenbara syftet att utverka fördelar, utpressning med andra ord. Det är inte att "tillhandahålla tjänster" utan att exploatera personliga svagheter, och naturligtvis att depravera personen hos målgruppen för underrättelseoperationen.
Jag är inte så säker på att han blev mördad. Han bör ha haft en försäkring i form av information på säkert ställe och så länge han håller ut offentliggörs inte den information han samlat in. En förhandlingslösning där Jeffrey Epstein tillåts ny identitet i Brasilien och fortsatt liv är ganska sannolik. Dessutom finns väl samma information hos underrättelseorganisationerna, läs CIA och Mossad.
Jeffrey Epstein var inte huvudmannen utan frontmannen.
Edit: Även libertianer kan ha snärjts i Epstein-nätet.
Ja, iofs. korrekt att det var i utpressningssyfte eller iallafall att ha "dirt" på rätt folk.
Någon har sagt att CIA som gör sista kontrollen av domare, typ supreme court, inte godkänner dom som är helt vita, dom väljer kandidater som har gjort något inkriminerande...
Dock så ville väl inte rätt folk att Epstein skulle börja prata om hela operationen för då skulle ju "dirten" på dom flyta upp till ytan. Jag tror det låg i mångas intresse att försöka lägga locket på.
Jag tror han blev mördad, det är för många tillfälligheter, han sa till sin advokat att han var rädd för att bli mördad, cellkamraten flyttades, övervakningskameran fungerade inte och skadorna kan möjligen vara av självmord men förmodligen mord, strypning, anser en hel del erfarna i branschen.
Vi får inte glömma här att det också ligger i vissa av offrens intresse att blåsa upp det maximalt för att få medial uppmärksamhet för att kunna tjäna pengar så sanningen ligger väl någonstans mitt emellan.
Hade jag varit utredarna hade jag fokuserat på ghislaine maxwell genom de kanaler som finns, Dufre har väl något pågående mot henne?
Om hon mot förmodan skulle "ta självmord" också efter att hon blivit fängslad och erbjuden immunitet mot att sjunga så kan vi nog utgå ifrån att det är cover up men där är vi inte ännu