2019-11-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ur lagtexten:

Vid bedömningen av om det finns en sådan risk ska det särskilt beaktas om den mot vilken förbudet avses gälla har begått brott mot någon persons liv, hälsa, frihet eller frid.

Är det tjänstemannens liv, hälsa, frihet eller frid du tänker på som varit utslagsgivande för kontaktförbudet ??

Du kan inte bara citera delar av lagtexten om kontaktförbud utan att förstå den eller ens sätta in den i sitt rätta sammanhang.

Har jag sagt att du är besatt av KL?
Citera
2019-11-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag vet inte alls vem det är, men citerar dig så din fråga inte försvinner i svamlet.

Jag är med hemskt intresserad av vem det är, är det en ökänd rånar kumpan? Det skulle vara av stor vikt att veta.
Citera
2019-11-13, 11:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Jag är med hemskt intresserad av vem det är, är det en ökänd rånar kumpan? Det skulle vara av stor vikt att veta.

Hittade denna artikel om vem han är, men inget om BR i den......

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vmxbeV/gangstern-mille-markovic-atalas-for-nya-brott
Citera
2019-11-13, 11:52
Medlem
Citat:
Är det tjänstemannens liv, hälsa, frihet eller frid du tänker på som varit utslagsgivande för kontaktförbudet ??

Du kan inte bara citera delar av lagtexten om kontaktförbud utan att förstå den eller ens sätta in den i sitt rätta sammanhang.

Har jag sagt att du är besatt av KL?

Kontaktförbudet får hon för brott mot HOL:s frid.

För övrigt är kontaktförbud alltid tidsbestämda. Max ett år får de gälla.

Besatt av KL i relation till det här fallet? Ja det verkar de flesta vara här. Vem är du besatt av, någon annan av ALLA misstänkta anstiftare?
Kanske någon som heter M*ollgan?

Maskar namnet så du inte ska tycka att jag outar din personliga kandidat till misstänkt anstiftan.
Senast redigerad av Avel 2019-11-13 kl. 11:54.
Citera
2019-11-13, 11:57
Medlem
Citat:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vmxbeV/gangstern-mille-markovic-atalas-for-nya-brott

”Sexuellt ofredande mot strippklubbsdirektör”.

Ibland får kvällstidningsreportrarna till det.

Gräv vidare i det spåret så hittar ni säkert någon koppling till BR. Men kanske inte till det här fallet.

Edit: lite hjälp på vägen.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/advokat-ranad-pa-200-000-kr/
Senast redigerad av Avel 2019-11-13 kl. 12:20.
Citera
2019-11-13, 12:27
Medlem
Citat:
Kontaktförbudet får hon för brott mot HOL:s frid.

För övrigt är kontaktförbud alltid tidsbestämda. Max ett år får de gälla.

Besatt av KL i relation till det här fallet? Ja det verkar de flesta vara här. Vem är du besatt av, någon annan av ALLA misstänkta anstiftare?
Kanske någon som heter M*ollgan?

Maskar namnet så du inte ska tycka att jag outar din personliga kandidat till misstänkt anstiftan.

Du gav mig tilläggsparagrafen (relativt ny): § Vid bedömningen av om det finns en sådan risk ska det särskilt beaktas om den mot vilken förbudet avses gälla har begått brott mot någon persons liv, hälsa, frihet eller frid.

Någon person från lagtexten handlar inte om skyddspersonen (HOL) utan det tillägget i lagen handlar om KL trakasserat, hotat, begått brott eller föröljt någon annan person. Någon person åsyftar annan sambo, maken eller partner. INTE en tjänsteman som du och flera med dig antyder är skälet för kontaktförud.

Du försöker pudla. Men se det går inte hem.

Kanske HOL hittat en bukvåger som fått stryk av KL, där har du ett uppslag till din besatthet över ett ordinärt kontaktförbud. Så nu har du att gräva i tillsammans med dina gelikar som är besatta av KL.

Ett kontaktförbud får gälla max ett år skriver du, inte det heller stämmer. Kontaktförbud i gemensam bostad får meddelas högst två månader.

KLs kontaktförbud utfärdades på fyra månader så då vet vi nu att det inte handlar om norr mälarstrand, hon barrikerar sig inte där. Men det kan man inte säga om HOL, inte ens "nära döden upplevelser" får mannan därifrån.
Citera
2019-11-13, 12:30
Medlem
Citat:

Jag har missförstått er debatt, jag trodde ni sökte mgm2. Han menade jag att jag vill veta vem är.
Citera
2019-11-13, 12:37
Medlem
cheringens avatar
Citat:

"Affärskompanjon" med den mördade Mille Markovic
Citera
2019-11-13, 12:59
Medlem
Citat:
Du gav mig tilläggsparagrafen (relativt ny): § Vid bedömningen av om det finns en sådan risk ska det särskilt beaktas om den mot vilken förbudet avses gälla har begått brott mot någon persons liv, hälsa, frihet eller frid.

Någon person från lagtexten handlar inte om skyddspersonen (HOL) utan det tillägget i lagen handlar om KL trakasserat, hotat, begått brott eller föröljt någon annan person. Någon person åsyftar annan sambo, maken eller partner. INTE en tjänsteman som du och flera med dig antyder är skälet för kontaktförud.

Du försöker pudla. Men se det går inte hem.

Kanske HOL hittat en bukvåger som fått stryk av KL, där har du ett uppslag till din besatthet över ett ordinärt kontaktförbud. Så nu har du att gräva i tillsammans med dina gelikar som är besatta av KL.

Ett kontaktförbud får gälla max ett år skriver du, inte det heller stämmer. Kontaktförbud i gemensam bostad får meddelas högst två månader.

KLs kontaktförbud utfärdades på fyra månader så då vet vi nu att det inte handlar om norr mälarstrand, hon barrikerar sig inte där. Men det kan man inte säga om HOL, inte ens "nära döden upplevelser" får mannan därifrån.

Jo det stämmer det jag skrev att ett kontaktförbud gäller max ett år.

Ett kontaktförbud i gemensam bostad kan gälla max två år. Men det var inte vad jag skrev om. Jag skrev om kontaktförbud. Ett sådant som KL fick. Det relevanta i ärendet. De var varken sambor, gifta eller partners på den tiden.

Sen får du tolka lagtext hur du vill. Jag lägger mig inte i men ta det försiktigt ute i samhället så du inte missförstått mer av vad som står i lagboken. Då kan det gå illa om du tolkat delar av den fel.
Citera
2019-11-13, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
"Affärskompanjon" med den mördade Mille Markovic

Frågan är om det är han som gick loss för skjutningen på norr mälarstrand. Det borde ju gå att ta reda på vem mgm2 är då han släpptes för mordförsöket men häktades på annan brottslighet. Eller är häktad på annan brottslighet bara sånt som jag minns fel?

Hittar inte det inlägget så kan vara jag som minns fel. I så fall synd för fick man namnet på mgm2 så säger det en hel del.
Citera
2019-11-13, 13:10
Medlem
Citat:
Jo det stämmer det jag skrev att ett kontaktförbud gäller max ett år.

Ett kontaktförbud i gemensam bostad kan gälla max två år. Men det var inte vad jag skrev om. Jag skrev om kontaktförbud. Ett sådant som KL fick. Det relevanta i ärendet. De var varken sambor, gifta eller partners på den tiden.

Sen får du tolka lagtext hur du vill. Jag lägger mig inte i men ta det försiktigt ute i samhället så du inte missförstått mer av vad som står i lagboken. Då kan det gå illa om du tolkat delar av den fel.

Bara lägg ner nu, det klär dig inte att pudla så här ofta.

KLs kontaktförbud innefattar INTE våld mot tjänsteman eller två nerlagda hitte på anstiftningar. I er värld kanske men inte i verkligheten och det är där jag befinner mig. Du slår mig aldrig på fingrarna vad gäller kontaktförbud.

Nu byter vi blad, du är helt enkelt för dåligt insatt i lagen om kontaktförbud för att ens ta diskussionen med dig. Pudlar Avel
Citera
2019-11-13, 13:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Vi kan väl vara överens om att som medmänniska och mor är det ingen fjäder i hatten att förlora vårdnaden av sina barn, dömas för våld mot tjänsteman och få ett kontaktförbud med barnens far. Allt inom loppet av fyra månader.
I samma period blir HOL misshandlad. I samma period kan en man ha anmält till polisen om uppdrag mord på HOL.

Det är mycket rök runt KL men också en hel del eld.

Jag skrev inget om LOB men väger man in det också i tidsperioden ovan så är det ju ytterligare ett tragiskt inslag. Tack för att du påminde om LOBen.

Nu minns jag inte på rak arm om det var fler incidenter i KL:s liv likt ovan perioden december 2015 till mars/april 2016 men väldigt rörigt blev det runt henne när hon förlorade vårdnaden av barnen.
Insåg hon sin egen skuld i det eller skyllde hon på någon annan? Var hon väldigt arg på någon efter beslutet? Hur blir KL mot andra människor när hon är arg?
Fysisk va? Mot barn, poliser och väninnor.

Det visste rätten då och dömde kontaktförbud efter de premisserna.

Ur lagtexten:

Vid bedömningen av om det finns en sådan risk ska det särskilt beaktas om den mot vilken förbudet avses gälla har begått brott mot någon persons liv, hälsa, frihet eller frid.
Det finns sen tidigare en uppställning om vad som hände i Karin Cecilia Liljas liv 2015-2016.
Har bara ändrat kontaktförbudet till från april 2016.
Det du har missat är att Karin stal tillbaka hunden Ester 2016-01-25 och sedan skickades en person till butiken för att hota den som hade Ester för att få papperen tillbaka.
I beskrivningen av Karin Liljas beteende när hon pratade med butiksägaren så var hon väldigt full och tycktes inte minnas vad hon tidigare hade sagt och upprepade sig.

2015
2015/01/5-6 Allvarlig incident mellan KL och barnen. Polisanmäldes och lades ner.
2015/02 KL ger bort hunden Ester.
2015/början HOL ansöker om kontaktförbud (nekas)
2015/03/21 LOB + Våld mot tjänsteman och Våldsamt motstånd (dömd)
2015/sommaren Minst två stycken LOB
2015/? KL eventuell ANSTIFTAN. En man anmäler hos polisen att KL ska ha försökt anstifta mord (lades ner).
2015/12/07 HOL tilldöms ensam vårdnad samt kvarsittningsrätt av lägenhet.
2015/12/ KL eventuell ANSTIFTAN av misshandel av HOL, överfallen i trapphus, slag och sparkar (lades ner).

2016
2016/01/25 KL stjäl tillbaka hunden Ester (enligt Facebook-inlägg)
2016/03/07 DOM Våld mot tjänsteman + Våldsamt motstånd (första gången KL döms i domstol)
2016/04 HOL beviljas kontaktförbud
2016/06/01 Vräkt från lägenhet på Kungsholmen pga inte betalat hyran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in