2019-11-12, 22:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du måste skämta!

LW är kär i SD och vill tillbringa tid tillsammans med honom istället för att låta honom tillbringa tid tillsammans med sin fru. Hon använder skattjakt som excuse för att få träffa honom.

Är du blind när du inte ser detta?
Fast de geocacheloggar som 'letsdoit' länkade till här visar väl just att det verkar vara normalt förfarande att ge sig ut med kompisar och leta burkar mitt i natten. Åtminstone gav sig alltså LW ut på samma sätt även med andra:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-11-12 kl. 22:28.
Citera
2019-11-12, 22:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker det är självklart att den som mördade LW inte är frisk. Inte sjuk, men definitivt störd. Trots all skit du och några till skriver om LW som person så finns det ingenting - och aldrig någonsin - en anledning att mörda en annan människa.

Här i tråden finns det tyvärr några som verkar anse att mordet på LW handlade om att hon var *fel' på nåt sätt och därför bidrog till sin egen död. Helt makalöst att man har den inställningen.
Hujedanimej!
Ditt problem kan sammafattas i att du tror SD eller HD är spritt språngande galna som hade kunnat slå ihål vem som helst och LW bara råkade bli den som blev utvalt offer? Så ser värden ut för den som inte förstår den.

Det kan inte bli mer "fel" än att byta vätskor i flera år med ä den hon fått lova trohet till Hanna.
Att inte förstå att det påverkat mördarens beslut att mörda LW är mer än dumt. Lika korkat som att försöka hindra medlemmar från att diskutera vad som är orsaken till mordet.
""""""""""""""""""""""""""""""
Jonas Håård, gruppledare för arbetsgruppen som Lena ingick i.

Precis som Lena Wesström är det misstänkta exparet ostraffade människor som är väl förankrade i lokalsamhället.

– De är inga främmande människor som kommit hit och misstänks för att ha slagit ihjäl någon, utan det är vanliga familjemänniskor som man har sett på stan. Det är många som tar skada från deras sida också, säger Jonas Håård.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/lena-wesstrom-vigde-de-misstankta-mordarna-/
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-12 kl. 22:24.
Citera
2019-11-12, 22:18
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad som ligger bakom mitt "svineri" de senaste dagarna är att jag fått ny information som jag i min enfald trodde jag kunde dela i tråden utan att konsekvensen blev att NW mer eller mindre började kallas för lögnare. DET hade jag aldrig väntat mig, det värst jag var beredd på var att Jag skulle bli påhoppad och mobbad. Inte NW.

DET är oacceptabelt för mig och då släpper inte jag det förrän ifrågasättningarna av NW slutar. Jag tycker du ska skämmas som tar ställning i frågan och accepterar att ett barn antyds ljuga för att man ska kunna fortsätta skönmåla Lena.

Har fått ny i formation? Du menar att du fått skvaller genom pm eller? Det är sanningshalten i dina påståenden som ifrågasätts ingen annan.
Citera
2019-11-12, 22:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Du måste skämta!

LW är kär i SD och vill tillbringa tid tillsammans med honom istället för att låta honom tillbringa tid tillsammans med sin fru. Hon använder skattjakt som excuse för att få träffa honom.

Är du blind när du inte ser detta?
Nej, det är HD som vill ha bokförd utdelning på av henne lösta pussel och myster. Den stackars utarbetade SD hinner knappt komma hem förrän han är tvungen att bege sig ut i nattmörkret igen. OK, han är inte precis nödbedd. - HD och SD samarbetar också kring FTF:erna.

LW, å sin sida, bryr sig inte ett dugg om vem hon FTF:ar tillsammans med, bara det blir utdelning, dvs FTF:er. - Eftersom man bor så nära varandra vinner man tid på att samarbeta kring just FTF:er, där tiden är en faktor som måste tas med i beräkningen.
Citera
2019-11-12, 22:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, det är HD som vill ha bokförd utdelning på av henne lösta pussel och myster. Den stackars utarbetade SD hinner knappt komma hem förrän han är tvungen att bege sig ut i nattmörkret igen. OK, han är inte precis nödbedd. - HD och SD samarbetar också kring FTF:erna.

LW, å sin sida, bryr sig inte ett dugg om vem hon FTF:ar tillsammans med, bara det blir utdelning, dvs FTF:er. - Eftersom man bor så nära varandra vinner man tid på att samarbeta kring just FTF:er, där tiden är en faktor som måste tas med i beräkningen.

Och sedan blir HD anklagad för fuskloggning
eftersom hon ”bara” löst pusslet och
mysten men inte varit med och loggat
IRL?
Och LW raderade henne?
Citera
2019-11-12, 22:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jaha. Och ändå klarade han av skilsmässan från frun utan att mörda henne för det.
Då hade han själv kommit i kläm på flera sätt: det var i äktenskapet han åtnjöt flest fördelar. - Frågan är snarare: Hur skulle han tvinga frun att ”komma tillbaka”, eller mer specifikt: Hur kunde han tvinga henne att återigen dansa efter hans pipa - med eller utan papper?

Fakta kan ju hypotetiskt sägas vara att han inte klarade av pågående skilsmässa utan att mörda LW. - Mordet på LW utgjorde samtidigt inte anledningen till skilsmässan. Däremot kan han ju ha mördat den han fått för sig orsakat skilsmässan och därmed hans bekvämlighet och FTF-förluster, att tillförseln av färdiga pussel och mystar drastiskt skulle minska; kanske t.o.m. helt upphöra.

När LW mördades hade knappt tre mån hunnit passera efter att ansökan om skilsmässa inkommit till TR. - Redan en dryg vecka efter TR-stämpeln igångsätts operation övertalning med hjälp av bl.a. nostalgiska tillbakablickar, självömkande tirader mm:
En person hade SD inte fått ordning på, inte ens med ofredande och knoggnuggning - och det var LW. Hennes rättvisepatos erfordrade en rak dialog, och hon var efter allt att döma mycket skicklig på att föra en sådan dialog med bägge könen; hade många såväl manliga som kvinnliga vänner. - Däremot är det för den lyhörde ofta lätt att genomskåda SD:s utsagor eftersom han inte sällan är oskicklig på att ljuga.

Efter mordet på LW blir allting lättare, sett från SD:s horisont; den enda horisont som gäller: En sammanhållning av familjen erfordras, olika resor genomförs; manipulation kan ske parallellt med en närmast oundviklig samvaro till följd av mordet. Eftersom SD är MGM behöver han allt stöd han kan få av HD - vilket han antagligen inte är sen att kommunicera. För att via sitt Galleri torgföra sin support söker han få HD att som förr ställa upp på olika bilder, men det lyckas till en början inget vidare. Så småningom uppnås genom lirknings- och manipulationsprocessen vissa för SD positiva resultat, och till slut ligger hon och sprattlar i hans lilla försvarsask. Ett år efter mordet är han så säker på att gå i mål att han låter publicera en logg som kan sägas räcka finger åt både LW och polisen. https://coord.info/GLYND7CT

Anledningen till mordet på LW blir enligt den skisserade hypotesen ovan att SD behövde ett starkt skäl att återfå kontrollen över HD, men inte bara det: Han kan också ha tänkt att skaffa sig hållhakar. Och varför då inte slå två flugor i en smäll: LW hade anmält honom och vägrat underordna sig, och hon betedde sig efter alla sina FTF:er som en segrare; flera FTF:er hade hon lyckats lägga beslag på mitt framför näsan på honom. - Och om det var något SD hatade så var det att förlora.

En annan hypotes är att SD tappade behärskningen och pga svartsjuka eller upplevt hot agerat i vredesmod; ursinnig över något som LW sagt, gjort eller ämnade göra. - Ingenting har dock lagts fram som talar för detta, om inte sådana uppgifter finns i FUP. - T.ex. knoggnuggningen i bilen talar mer för ett behärskat och utstuderat sätt att lägga kraft bakom orden.
Citera
2019-11-12, 22:48
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hujedanimej!
Ditt problem kan sammafattas i att du tror SD eller HD är spritt språngande galna som hade kunnat slå ihål vem som helst och LW bara råkade bli den som blev utvalt offer? Så ser värden ut för den som inte förstår den.

Det kan inte bli mer "fel" än att byta vätskor i flera år med ä den hon fått lova trohet till Hanna.
Att inte förstå att det påverkat mördarens beslut att mörda LW är mer än dumt. Lika korkat som att försöka hindra medlemmar från att diskutera vad som är orsaken till mordet.
""""""""""""""""""""""""""""""
Jonas Håård, gruppledare för arbetsgruppen som Lena ingick i.

Precis som Lena Wesström är det misstänkta exparet ostraffade människor som är väl förankrade i lokalsamhället.

– De är inga främmande människor som kommit hit och misstänks för att ha slagit ihjäl någon, utan det är vanliga familjemänniskor som man har sett på stan. Det är många som tar skada från deras sida också, säger Jonas Håård.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/lena-wesstrom-vigde-de-misstankta-mordarna-/
Så ser du världen och det säger mer om dig än någon annan. Lika korkat som att påstå att någon försöker hindra medlemmar att finna orsaken till mordet när du får mothugg i ditt eviga ältande att orsaken går att finna hos Lena som person. Du är i din fulla rätt att anse att Lena var en hemsk människa som provocerade fram detta mord av vanliga trevliga människor men du får då också tåla att andra inte delar din åsikt. Det är vare sig aggressivt eller försöka tysta någon att svara dig att du är full med skit. Det är min åsikt och det står jag för.
Citera
2019-11-12, 22:50
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo eftersom jag känner dem och har bland annat följt när de skriver när de är ute på burkjakt ,så en viss tjusning ser de i att leta burk.
De cyklar över stock och sten för att nå dit bland de första ,helt otroligt egentligen .
Typ som Orienterare .Fullt ös !
Spänning och prestige.
Vinnarskallar .

Sen om LW och SD körde ett "eget race" på sitt sätt ,hade åtminstone inte jag en aning om.

Hur och när fick du nys om SD och LW:s kopulerande?
Citera
2019-11-12, 22:52
Medlem
Honan6s avatar
Hur tänker en mördare som nekar i sten ända tills det inte går längre för att det visar sig att det finns bevis som visar att hen utom rimligt tvivel är skyldig? Hur känns det inombords när man med berått mod har tagit en annan människas liv under ett utdraget förlopp och med kraftigt våld? Hur känns det att ha lurat alla sina närmaste som har litat blint på sin älskade?

Den fortsatta häktningen av SD talar för att åklagaren har ordentligt på fötterna, men utan insyn vet vi inte om han har gjort några medgivanden och vi vet inte hur lite eller mycket inblandad HD misstänks vara. Har båda spelat övertygande teater för omgivningen? Har någon fått veta vad som hände den där ödesdigra kvällen i maj förra året - d v s om de är skyldiga?

Finns det några i tråden som har hört något om hur SD:s chef Stef*an Rahmstr*m och kollegorna tacklade situationen med att ha en arbetskamrat som var misstänkt för mord?

Hur har det gått för HD? Arbetar hon över huvud taget?

77 dagar har SD suttit inlåst
9 dagar kvar till åtal ska vara väckt eller kommer åklagaren behöva begära ytterligare förlängning och vad har de kommit fram till vad det gäller HD:s inblandning eller inte?

Om ca 40 minuter har 547 dagar passerat sen L*ena mördades.

:::::::::::

Länk till inlägg med sammanfattande info
www.flashback.org/sp69225469

(Det pågår uppenbara "loopar" med tramsiga provokationer och ohörsamhet i tråden. Tyvärr tror jag att det är vuxna människor som ägnar sig åt detta beteende och det är tragiskt. De verkar ha gått i spinn och förmågan att skämmas tycks vara helt förlorad.)
Citera
2019-11-12, 22:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och sedan blir HD anklagad för fuskloggning
eftersom hon ”bara” löst pusslet och
mysten men inte varit med och loggat
IRL?
Och LW raderade henne?
Oklart vad som avses. - Möjligen kan man tänka sig rättviseaspekten att HD efter att ha skaffat ett eget konto inte skulle kunna tillgodogöra sig SD:s fysiska loggningar. - Det bör kanske också tillföras ytterligare en aspekt, nämligen tidsaspekten. Någon regel bör kanske finnas för team som tidigare samkört allt, t.ex. att ingen del av arbetet med cachen får tillgodoräknas efter en övergångstid av t.ex. 14 dgr.
Citera
2019-11-12, 22:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Du får ursäkta men jag har börjat ifrågasätta om du ens är bekant med de inblandade när du inte ens vet om vad NW har berättat för sina kompisar och andra vuxna.

Eller vad HD, JG och hennes föräldrar har berättat om Lenas beteende mot HD efter hon hade FLYTTAT ut och det inte längre fanns anledning för Lena att överhuvudtaget kontakta henne igen.

När i tid ungefär ska dessa ytterligare kontakter från LW:s sida gjorts med HD?
Citera
2019-11-12, 23:13
Medlem
Citat:
Jag slutar skriva när ni slutar svara på mina inlägg med vad som kan tolkas vara antydningar att NW ljuger när han berättat om bråk och konflikter med Lena.

Jag upplever ditt inlägg här som att du inte tror på att NW berättat sanningen för sin kompisar och vuxna och skolan om Lena eftersom du hävdar att det är skvaller och fantasier angående att det funnits bråk, konflikter, våld etc mellan NW och Lena. Att NW därav behövt bo på heltid hos UW.

Edit
Du lämnar mig inget val än att fortsätta försvara NW och mig själv.

Du svarar med samma infantila ord som tidigare, som en trotsig barnunge som blir emotsagd.
Du agerar enbart som en person som fullständigt skiter i NW och hans känslor. För dig gäller det bara att ha rätt, kosta vad det kosta vill för sörjande anhöriga, som kanske läser här? Fattar du inte att ditt syfte är genomskinligt?

Att du på nåt outgrundligt sätt skulle försvara sonen NW är ren bullshit. Du försvarar enbart dig själv och det du rapar ur dig här i tråden. Du är avslöjad för längesen. Försök begripa det nån gång.

Det är bara plågsamt att läsa dina bortförklaringar. Än värre torde det vara för Lenas barn och vänner, om de tittar in och läser det som du och din hatgrupp kräks ur er - i nåt dåligt försök att få det att se ut som om du och de övriga hönsen äger nån slags empati för Lenas barn och att hon är skyldig till sin egen död.
Senast redigerad av zilvereko 2019-11-12 kl. 23:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in