2019-11-12, 20:12
Bannlyst
Mitt under pågående våldsvåg i Malmö kallades tolv gängmän till ett hemligt möte med polis och andra myndigheter under tisdagen. Männen är noggrant utvalda utifrån sina positioner i olika kriminella nätverk. Syftet: att få dem att lägga ned sina vapen.

Vad ska dom säga till dom? Om jag var en gängkriminell och min bror blev mördad av ett rivaliserande gäng då kommer jag inte lyssna på någon före jag har fått min hämnd. Är snuten verkligen så naiva att dom tror att man kan påverka skjutningarna med ett enkelt möte??

https://www.sydsvenskan.se/2019-11-1...an-kallas-till
Citera
2019-11-12, 20:17
Medlem
AA-suiteds avatar
Om personen är värd att tala med är det en person som inte dyker upp. Krävs han närvara av tvång talar han inte.
Citera
2019-11-12, 20:20
Medlem
Är dom alla 12 imamer?
Citera
2019-11-12, 20:30
Medlem
53....so whats avatar
Nån som kan länka hela artikeln, ej åtkomlig.
Senast redigerad av 53....so what 2019-11-12 kl. 20:33.
Citera
2019-11-12, 20:38
Medlem
Emolls avatar
Men vad i helvete. Om de vet de är aktiva i kriminella säng. Varför inte bara bura in dem då???? Vad är problemet... Helt vansinne. Sverige behöver verkligen GROV lagändring nu.
Citera
2019-11-12, 20:40
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Hemligt möte... är det tillåtet för svenska rättsvårdande myndigheter att konspirera och hålla hemliga möten med kriminella?
Citera
2019-11-12, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Hemligt möte... är det tillåtet för svenska rättsvårdande myndigheter att konspirera och hålla hemliga möten med kriminella?

Väldigt "hemligt" när nyheterna skriver om det. Folk är så in i helvete dumma i detta landet att vi förtjänar att förlora det.
Citera
2019-11-12, 20:44
Medlem
svenska skattemiljoner ska rulla under bordet till de kriminellas fickor för att de ska hålla sig lugna
i vanliga fall kallas det mutor men i dessa -"bekämpa socioekonomiska orättvisor"
Citera
2019-11-12, 21:19
Medlem
Inget annat än en variant av korvgrillning i förorten.
Citera
2019-11-12, 21:21
Medlem
Okej, det var alltså kaffe och bulle hos Polisen. Nja, de dricker kanske inte kaffe så det fick bli Red Bull eller cola istället. Men trevligt värre hade de.

Sen gjorde de upp vilka område som var vems och vem som hade salurätten för diverse produkter. Öppettider för svartklubbar samt att de inte serverade någon under 15 år. Städade lite runt så att sopmaskinen kunde göra resten sen innan torghandeln startar på och runt Möllan.

Det går bra nu. Sverige har aldrig varit tryggare. Vi har läget under kontroll meddelade en hög inkvoterad kvinnlig chef inom Malmöpolisen. Timmarna senare så sköts några till. Men det var säkert okej, ty jobbet måste ju först göras klart.
Citera
2019-11-12, 21:24
Medlem
Det ' hemliga mötet ' är bara rakt av skitsnack och jag känner även mycket folk som är insatta och de alla säger att ingen alls som dom känner har blivit kallad till ett ' hemligt möte ' dessutom ju så sitter ju de mest kriminella inne redan från Malmö och resten utomlands så har faktiskt ingen aning vem det är som har blivit kallad till det konstiga mötet? Just sayin...
Citera
2019-11-12, 21:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hologram9191
Det ' hemliga mötet ' är bara rakt av skitsnack och jag känner även mycket folk som är insatta och de alla säger att ingen alls som dom känner har blivit kallad till ett ' hemligt möte ' dessutom ju så sitter ju de mest kriminella inne redan från Malmö och resten utomlands så har faktiskt ingen aning vem det är som har blivit kallad till det konstiga mötet? Just sayin...

Vad har du för belägg för sanningshalten i att mötet är en bluff?

Menar du att syftet är att visa handlingskraft inför allmänheten, eller bluffa de kriminella med syfte att åstadkomma en osäkerhet i leden?

Finns det ens en enda kriminell i de här sammanhangen som frivilligt sätter sig till bords med polisen?

GW pratar om att mordmotiv i de här sammanhangen kan handla om att någon har pratat med fel person. Polisen är väl själva sinnebilden för fel person?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in