Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-12-24, 16:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Kollar inte på skiten längre...

Inte jag heller, men råkade se just detta när jag for runt i kanalfloran.
Citera
2018-12-24, 16:28
Medlem
freeriderXIIs avatar
Varje år vid jul så borde SVT sända någon av de Disneyfilmer man får se lite av i Kalle Anka och hans vänner.

Varför inte hela Robin Hood, Snövit och dvärgarna eller Lady och Lufsen.
SVT får köpa rättigheterna till dem om de inte har dem redan.

Vore även trevligt med lite julsång i julstudion varför inte Tommy Körberg som sjunger o helga natt live.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-12-24 kl. 16:32.
Citera
2018-12-24, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Inte jag heller, men råkade se just detta när jag for runt i kanalfloran.

Det känns som om inget med julen är sig likt, allt ska ändras och förstöras...
Citera
2018-12-24, 16:30
Medlem
Denoms avatar
Är Robin Hoods fru maffialedare som tvingar honom råna kungen för att han ska få gifta sig med henne?
Citera
2018-12-24, 16:41
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Varje år vid jul så borde SVT sända någon av de Disneyfilmer man får se lite av i Kalle Anka och hans vänner.

Varför inte hela Robin Hood, Snövit och dvärgarna eller Lady och Lufsen.
SVT får köpa rättigheterna till dem om de inte har dem redan.

Vore även trevligt med lite julsång i julstudion varför inte Tommy Körberg som sjunger o helga natt live.

SVT gjorde väl det förra året när de visade Djungelboken ? Men ja det vore ett trevligt inslag. Tycker Disney kunde bjuda på lite mer variation i klippen. T ex kunde de ju byta ut när Baloo och Mowgli träffas till när kung Loui sjunger "jag vill va som du" och kanske ta bort piff och puff och när kalle bråkar med den där fågeln i skogen. Måste ju finnas annat som är julrelaterat som de kan ta med. Skulle bli lite mer intressant med mer variation.
Citera
2018-12-24, 16:43
Medlem
bombaccis avatar
Pinocchio och hans önskan om att få vara en "riktig pojke" skulle kunna vara med i klippen istället för något av de jag nämnde tidigare. Går ju att relatera till ensamhet och barns önskningar inför julen med, med det klippet.
Citera
2018-12-24, 16:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Pinocchio och hans önskan om att få vara en "riktig pojke" skulle kunna vara med i klippen istället för något av de jag nämnde tidigare. Går ju att relatera till ensamhet och barns önskningar inför julen med, med det klippet.

Pinocchio har ju varit med en gång i tiden.
Citera
2018-12-24, 17:11
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Pinocchio har ju varit med en gång i tiden.

Jo kanske dags igen. Lilla sjöjungfrun visar SVT på annandagen. Bra det.
Citera
2018-12-24, 17:18
Medlem
freeriderXIIs avatar
A jo jag såg nu att den lilla sjöjungfrun visas på annandagen bra av SVT.
Citera
2018-12-24, 20:35
Medlem
Geomeisters avatar
Var det bara jag som störde mig på det tydligt feministiska klippet ifrån "Röjar Ralf"-filmen som var dagens näst sista klipp? När nya versioner av alla/många klassiska kvinnliga Disney-figurer pratar med den unga kvinnliga karaktären?

Jag har inget emot om dom skulle röra om lite i Kalle Ankas jul. Genom åren har väl ett antal klipp tagits bort? Jag vill minnas minst 4-5 andra klassiska klipp som är borta. Skulle dom återkomma något år skulle bara vara kul. För mig får dom gärna göra Kalles Jul 5-15 min längre också.

De nya kommersiella (via SVT på julafton?) klippen kan dom få behålla. Frost och Happy Feet fungerar ju. Resten passar inte in alls.
Citera
2018-12-24, 21:27
Medlem
Någon mer än jag som stör mig på att varför man inte kan låta alla inslag vara svensk dubbade som det ska vara istället för Bengt Feldreich som snackar i mun på Kalle Anka mfl?
Citera
2018-12-25, 02:13
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Robin Hood var med precis som vanligt.

Inte i år dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto