2019-11-12, 15:48
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jättefina lektioner.
Begriper inte ens hur du lyckas tolka inläggen till att vilja ha henne dömd på osaklig grund om vederbörande skriver om tillräckligt med indicier.

Hon lär dömas på bas av bevisning oavsett om hon har en karaktär som är föga beundransvärd som alkoholiserad våldsam kvinna som tappar kontrollen.

Däremot kan man undra hur långt hon är redo att gå med bas i tidigare tvister (hat, hämnd) och att andra har pekat i hennes riktning dvs försök till anstiftan 1.
Så det fortsätter vi undra tills Lucas signalerar om att hon är helt avskriven.
Dock kommer jag personligen tycka hon verkar hur konstig som helst via intervjuerna och övrigt material.

Varför ska du vara så nedlåtande? "Jättefina lektioner". Jag tolkade det så därför han skrev "Tjallar killen som sitter häktad nu så tror jag, eller hoppas i alla fall att Karin ligger risigt till" för mig låter det som att det är skitsamma vad han skulle kvittra om, bara det är till hennes nackdel.
Citera
2019-11-12, 16:08
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Angående ditt tidigare inlägg (nedan) där du faktist ligger mycket nära vad som hänt.
Skulle du kunna utveckla mer utförligt vad det var som hände med K.L just denna period. Hur i hela friden kunde hon börja umgås med dessa personer?. På vilket sätt skulle hon kunna ha typ umgänge med dessa typer. Du har ju insyn i hennes leverne och måste sitta på flera nycklar varför det gick så stup rätt ner. Vad tror du? Skuld? Hämnd? Buissness? Gentjänster? vad hade KL att erbjuda? ordet är ditt!.

Då är vi nu kring sista kvartalet 2017.
Vid ett par tillfällen har hon synts med Östeuropéer/Kaukasier. Åtminstone två män, 40-50år. Juggemaffia-typer. Svartmuskiga, skärpt blick, läderjackor och bus-gång.. Hela paketet alltså.
Något hon aldrig skulle förknippas med enligt mig, under några kända omständigheter. Vid en kontroll senare framgår att hon inte delat sitt namn till dessa typer, men ett telefonnummer.
Hon har inte setts med dessa under 2018/2019, men det kan vara relevant då det så kraftigt avbröt hennes normala umgängeskrets samt att hon betedde sig skyggt ihop med dessa. Det var smygande på bakgator och raska steg.
Min första tanke då var att hon hamnat i skuld.
Skytten kan mycket väl finnas i denna konstellation.

Det enda jag kan tänka mig är ekonomiska anledningar.
Var Karin kan erbjuda, har jag även omskrivit tidigare. Jag känner till att hon har flera gånger hjälpt kreti & pleti med juridiska göromål samt rådgivning, och denna rendezvous kan ligga i det landet.
Citera
2019-11-12, 16:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Varför ska du vara så nedlåtande? "Jättefina lektioner". Jag tolkade det så därför han skrev "Tjallar killen som sitter häktad nu så tror jag, eller hoppas i alla fall att Karin ligger risigt till" för mig låter det som att det är skitsamma vad han skulle kvittra om, bara det är till hennes nackdel.
Vet inte om du är värst trevlig själv som vantolkar att folk vill se KL straffad på lös grund.
Anklagar och döper till fårflockar och andra invektiv. För att man misstror KL.

Att KL är suspekt beror på flera orsaker men det lär vara på bevisning rätten dömer.
Tyvärr är anstiftan problematisk ur polisiär vinkel.

Det var väl ett jävla tjat om KL.
Jag misstror henne likt ÅK gör. Vad det sen leder till märks.
Citera
2019-11-12, 16:17
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Det hade jag också tyckt. Att det vore märkligt vill säga.

.. Om det inte vore för polisiär misär när det kommer till den andra manipulativa damen vid namn Möller. Inte en reaktion att hon sitter som en hondjävul mitt i spindelnätet i flera år.
Förutom ett försäkringsbolag och förtvivlade anhöriga.
Sen fortsätter hyndan ge order om misshandel. Ingen reaktion. Inga förhör.
Sen blir det grövre misshandel. Nothing. Sen mord.
Hon flyter runt som en amöba sen skilsmässan från exet som är livrädd för henne. Omgivningen verkar förblindad av hennes kvinnliga väsen, status och utbildning.
En kränkt narcissist är inte att leka med. Revenge.

Hur vet du att hon har konstant kontakt? Du har väl inte träffat henne på ett par år, förutom att följa efter henne i fyra kvarter eller vad du nu skrev om.

Karin är inte jämförbar på många plan med Möller.
Det är en enorm skillnad på att använda knivbeväpnad toyboy, vatten eller gift som medel, jämfört med att skicka på folk med mobiltelefoner och skjutvapen.
Vidare är deras historik och förekomst i rättsärenden väsensskild.

Jag har inte träffat Karin på ett bra tag, men öronen snappar ju ändå upp vad som försiggår runt henne. Det finns ju folk som står mellan henne och mig och prat sprids.
Hon ringer sin dotter sågott som varje dag tex.

Jag följde inte aktivt efter henne. Råkade befinna mig på rätt plats vid rätt tidpunkter bara, och klart jag följde henne med blicken då vi ju känner varandra.
Samt det uppenbara i hennes sällskap då, vilket gjorde att jag kände att jag behövde nog titta mer noga och rent av muntligen följa upp det med folk som hon och hennes sällskap pratat med ute på deras lilla ärende.
Jag kan med stor säkerhet iaf säga att Billy inte var en av herrarna hon så nervöst flanerade ihop med.
Citera
2019-11-12, 16:20
Medlem
Citat:
Vet inte om du är värst trevlig själv som vantolkar att folk vill se KL straffad på lös grund.

Att KL är suspekt beror på flera orsaker men det lär vara på bevisning rätten dömer.

Din inkorg för DM är full meddelar Flashback. Tänkte skicka nåt subjektivt infall till dig men det går inte.
Citera
2019-11-12, 16:22
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:

Jag har inte varit nedlåtande emot någon och jag har inte har kallat någon för varken får eller fårflock, enda jag skrev var att jag själv inte joinat fårskocken själv än, metaforer du vet.
Citera
2019-11-12, 16:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Karin är inte jämförbar på många plan med Möller.
Det är en enorm skillnad på att använda knivbeväpnad toyboy, vatten eller gift som medel, jämfört med att skicka på folk med mobiltelefoner och skjutvapen.
Vidare är deras historik och förekomst i rättsärenden väsensskild.

Jag har inte träffat Karin på ett bra tag, men öronen snappar ju ändå upp vad som försiggår runt henne. Det finns ju folk som står mellan henne och mig och prat sprids.
Hon ringer sin dotter sågott som varje dag tex.

Jag följde inte aktivt efter henne. Råkade befinna mig på rätt plats vid rätt tidpunkter bara, och klart jag följde henne med blicken då vi ju känner varandra.
Samt det uppenbara i hennes sällskap då, vilket gjorde att jag kände att jag behövde nog titta mer noga och rent av muntligen följa upp det med folk som hon och hennes sällskap pratat med ute på deras lilla ärende.
Jag kan med stor säkerhet iaf säga att Billy inte var en av herrarna hon så nervöst flanerade ihop med.
Att glida runt i systemet.var Möller ett exempel på, villet uppdagades retroaktivt m skarp kritik.
Citera
2019-11-12, 16:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Din inkorg för DM är full meddelar Flashback. Tänkte skicka nåt subjektivt infall till dig men det går inte.
Åtgärdat i all hast. Ska översända lite själv från juggehållet.

Finner det intressant att mkt verkar balla ur, vilket.lär leda till pengabrist.
Citera
2019-11-12, 16:39
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vettiga tankar.
Ja hur betalar man diskret för en skjutning utan att lämna spår?

Kryptovaluta?

Köpa nåt dyrt med kort. Ett smycke för några hundra tusen som man sedan tappar bort?

Spelar lite originell och pensionärig och tar ut stora kontantbelopp?

Köper tjänsten på kredit med 20 % kapitalinsats? Säkerheten är offentliga dokument om kommande lägenhetsintäkter?

Byta skjutning mot bil?

KL kan ju ha varit en kontantmänniska sedan flera år tillbaka om man tänker hur hon smyger runt under cover mest hela tiden.

På något sätt lär hon kunna prångla fram stålarna. Det går ju att ta ”privatlån” i ”den undre världen” också. KL har papper på att hon är god för att betala tillbaka.

Om hans frånfälle varit i framtidsplanerna sedan minst 2015 så fanns det ju i och för sig tid att bygga upp kontantreserven och lägga undan några hundratusen då och då i ett bankfack för det ändamålet, allt eftersom. Om man fått ut arv, om inte betalat sin hyra, och om man inte betalat tillbaks en 6-siffrig summa som en advokat sänt till en av misstag, så har man ju ett litet startkapital att bygga på.

Skumt när det gäller hennes bankmedel att hon kom undan med att vägra uppge vad hon ägde när det blev dags för bodelning under tvång. Hon påpekade ju samtidigt under den processen att hon förutom störst behov av lägenheten dessutom är den av de båda som har så pass god ekonomi (”ekonomiska möjligheter”) att hon kan överta lägenheten (köpa ut motparten).
Citera
2019-11-12, 17:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Att glida runt i systemet.var Möller ett exempel på, villet uppdagades retroaktivt m skarp kritik.

Likheterna med Johanna Möller är hyfsat stora tycker ju jag i alla fall, just det där du tar upp här i inlägget att glida runt i systemet, KL har ju tack vare sitt yrke mycket lättare att runda systemet än vad Johanna Möller hade men annars så verkar båda veta hur en slipsten ska dras och vad som väter den för att få bäst skärpa på det som ska slipas.

Men anstiftan är satan så svårt att bevisa, alla gör ju inte en Fossmo och strösslar bevis genom SMS t.ex, Johanna Piper var fan så försiktig i Piper-fallet och gick loss mycket på grund av att hon lyckades få Hedning att knipa käft.
Citera
2019-11-12, 17:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Likheterna med Johanna Möller är hyfsat stora tycker ju jag i alla fall, just det där du tar upp här i inlägget att glida runt i systemet, KL har ju tack vare sitt yrke mycket lättare att runda systemet än vad Johanna Möller hade men annars så verkar båda veta hur en slipsten ska dras och vad som väter den för att få bäst skärpa på det som ska slipas.

Men anstiftan är satan så svårt att bevisa, alla gör ju inte en Fossmo och strösslar bevis genom SMS t.ex, Johanna Piper var fan så försiktig i Piper-fallet och gick loss mycket på grund av att hon lyckades få Hedning att knipa käft.
Ja, det var just exakt det jag diskuterade. Att det tycks verka osedvanligt dåligt retroaktivt.
Nej. Alla strösslar inte spår. Både hon och BR verkar väldigt anonyma. Finns det nån uppdaterad bild på honom sen rymningen 2004?
Citera
2019-11-12, 18:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja, det var just exakt det jag diskuterade. Att det tycks verka osedvanligt dåligt retroaktivt.
Nej. Alla strösslar inte spår. Både hon och BR verkar väldigt anonyma. Finns det nån uppdaterad bild på honom sen rymningen 2004?

I eftertankens kranka verklighet så ser man ju mönstret som de båda har.

Ligger väl i sakens natur i och för sig att vara försiktig med att lämna för mycket information som kan hittas men det brukar ju för det mesta slarvas med smådetaljer, vi får hoppas att någon i det här fallet har varit oförsiktig helt enkelt.

Billy är för mig nästan helt okänd, kommer ihåg den där spektakulära rymningen men annars ingenting så någon uppdaterad bild vet jag inte om det finns.

Billy känns på något sätt lite omodern i mina ögon om du förstår hur jag menar, en gammaldags tjuv och rånare.

Kan ju vara därför KL eventuellt kunde locka honom att göra dådet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in