2019-11-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilket "näthat" är det du refererar till?
Menar du att den diskvalificerade nämndemannen uttryckt sig snyggt, hövligt och
icke fördomsfullt ? Jag tror hen läst för mycket på FB.
2019-11-12, 11:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Menar du att den diskvalificerade nämndemannen uttryckt sig snyggt, hövligt och
icke fördomsfullt ? Jag tror hen läst för mycket på FB.
Jag vet inte vad han skrivit, förutom att han direkt efter dådet skrev något om att Elin var skyldig i lagens mening. Vilket gjorde att han ansågs jävig.
2019-11-12, 11:51
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad han skrivit, förutom att han direkt efter dådet skrev något om att Elin var skyldig i lagens mening. Vilket gjorde att han ansågs jävig.

Nu skriver du mot bättre vetande. Faktiskt ! Hen sade som hen tyckte.

"Nämndemannen var en politiker från Sverigedemokraterna som redan innan förhandlingen började hade kallat Ersson för en ”brottsling”."

Förvånansvärt att inte hen uttryckte sig ännu grövre. Jäv, borde även du inse. Bara det som
sägs i salen skall påverka domen.

Men nämndemannen slipper ju betala kostnaden för den nya rättegången ur egen ficka.
2019-11-12, 11:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nu skriver du mot bättre vetande. Faktiskt ! Hen sade som hen tyckte.

"Nämndemannen var en politiker från Sverigedemokraterna som redan innan förhandlingen började hade kallat Ersson för en ”brottsling”."

Förvånansvärt att inte hen uttryckte sig ännu grövre. Jäv, borde även du inse. Bara det som
sägs i salen skall påverka domen.

Men nämndemannen slipper ju betala kostnaden för den nya rättegången ur egen ficka.
Men inget av det du skriver passar ju in med din tidigare utsaga om "näthat".
Jag kan absolut se att det kan ses som jäv, även om det var en mening, skrivet kanske ett år innan det ens blev rättegång & några nämndemän ens utsågs. Han kanske inte ens mindes att han skrivit just denna mening. Att hon var en brottsling var väl uppenbart för alla.

Så "jäv" visst, men var får du "näthat" ifrån?
2019-11-12, 11:58
Medlem
Citat:
Jag kan absolut se att det kan ses som jäv, även om det var en mening, skrivet kanske ett år innan det ens blev rättegång & några nämndemän ens utsågs. Han kanske inte ens mindes att han skrivit just denna mening. Att hon var en brottsling var väl uppenbart för alla.

Nej, just det, hur skall man kunna komma ihåg allt man vräker ur sig på s k soc media ?
Hålla tand för tunga var förstås för svårt.

SDs undervegetation är sig ganska lik. Högre upp är man lite smartare.
2019-11-12, 12:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nej, just det, hur skall man kunna komma ihåg allt man vräker ur sig på s k soc media ?
Hålla tand för tunga var förstås för svårt.

SDs undervegetation är sig ganska lik. Högre upp är man lite smartare.
Du har fortfarande inte förklarat vilket "näthat" du refererar till. Att kalla en brottsling för "brottsling" är väl knappast näthat?
2019-11-12, 12:08
Medlem
Citat:
Du har fortfarande inte förklarat vilket "näthat" du refererar till. Att kalla en brottsling för "brottsling" är väl knappast näthat?

Flytta fokus så mycket du kan bara.

SD är numera ett någorlunda stort parti och får vara med och bestämma här och var.
Borde finnas åtminstone några omdömesgilla personer att välja bland. Dock verkar
ingen ha tagit fram flera förklenande/rättsvidriga kommentarer av den här lindrigt
begåvade personen från nätet. Men hen kanske utplånade dessa i god tid.

Skulden för den nya rättegången ligger förstås hos de inom SD som saknar omdöme
när de skall utse personer inom partiet och ge dessa möjlighet att utöva makt. Lite
rättssäkerhet borde även SD kunna uppskatta.
2019-11-12, 12:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Flytta fokus så mycket du kan bara.

SD är numera ett någorlunda stort parti och får vara med och bestämma här och var.
Borde finnas åtminstone några omdömesgilla personer att välja bland. Dock verkar
ingen ha tagit fram flera förklenande/rättsvidriga kommentarer av den här lindrigt
begåvade personen från nätet. Men hen kanske utplånade dessa i god tid.

Skulden för den nya rättegången ligger förstås hos de inom SD som saknar omdöme
när de skall utse personer inom partiet och ge dessa möjlighet att utöva makt. Lite
rättssäkerhet borde även SD kunna uppskatta.
Vad snackar du om? "Flytta fokus"? Det var ju du som direkt tog upp att detta rörde sig om "näthat".
Men det var tydligen bara något du hittade på.

Du skrev exakt så här:
Om SD hade utsett en icke-näthatande nämndeman hade inte rättegången behövts ta om.
Men du fantiserade alltså bara.
2019-11-12, 12:18
Medlem
Citat:
Du skrev exakt så här:
Om SD hade utsett en icke-näthatande nämndeman hade inte rättegången behövts ta om.

Facebook tillhör väl nätet ?

Men jag kan tänka mig att den f d nämndemannen faktiskt lade band på sig där jämfört
med vad hen kan ha sagt i verkliga livet. Inte bara då om Ersson utan om en mängd
andra saker som hen har svårt för.

RFS ? (Elementär) Rättskunskap För Sverigedemokrater (som skall tjänstgöra som nämndemän).
Och så lite omdöme hos den lokala ledningen av partiet.
2019-11-12, 12:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Facebook tillhör väl nätet ?

Men jag kan tänka mig att den f d nämndemannen faktiskt lade band på sig där jämfört
med vad hen kan ha sagt i verkliga livet. Inte bara då om Ersson utan om en mängd
andra saker som hen har svårt för.

RFS ? (Elementär) Rättskunskap För Sverigedemokrater (som skall tjänstgöra som nämndemän).
Och så lite omdöme hos den lokala ledningen av partiet.
Du "kan tänka dig" att han "näthatat". Därefter börjar du fantisera om vad denna nämndeman kan ha sagt i "verkliga livet". Men du vet alltså inte, varför erkänner du bara inte att du hittade på alltihopa?

Att han kan anklagas för jäv ifrågasätter ingen, men "näthatet" är bara sånt du "kan tänka dig".

Du kan inte bara sitta & hitta på en massa grejor & förvänta dig att någon skall ta dig på allvar.
2019-11-12, 12:33
Medlem
Citat:
Du "kan tänka dig" att han "näthatat". Därefter börjar du fantisera om vad denna nämndeman kan ha sagt i "verkliga livet". Men du vet alltså inte, varför erkänner du bara inte att du hittade på alltihopa?

Att han kan anklagas för jäv ifrågasätter ingen, men "näthatet" är bara sånt du "kan tänka dig".

Du kan inte bara sitta & hitta på en massa grejor & förvänta dig att någon skall ta dig på allvar.

Om du har namnet på den olämplige nämndemannen kan vi kanske tillsammans
ta fram vad hen uttryckt sig om i offentliga sammanhang. Men hen kanske var
snabb att sudda ut all info om sig själv.

Den här taktiken är man inte så imponerad av. Förneka saker som är uppenbara.
Stå för vad du tycker !
2019-11-12, 12:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Om du har namnet på den olämplige nämndemannen kan vi kanske tillsammans
ta fram vad hen uttryckt sig om i offentliga sammanhang. Men hen kanske var
snabb att sudda ut all info om sig själv.

Den här taktiken är man inte så imponerad av. Förneka saker som är uppenbara.
Stå för vad du tycker !
Det är du som påstår att nämndemannen "näthatat", då är det du som har bevisbördan. Själv har jag ingen aning om vilket. Det är ingen "taktik" från min sida, det är du som har gjort bort dig, ordentligt, genom att sitta & påstå grejor som du bara hittat på.

Vilka "uppenbara" saker är det som jag har "förnekat"? Att det kan anses föreligga jäv har jag slagit fast flera gånger. Återstår alltså din lögn om "näthat", som du bara hittat på för att du "tror" att det är sant.

Räcker det inte att du ljuger om nämndemannen, skall du nu börja ljuga om vad jag har sagt, trots att alla kan läsa det direkt i tråden. Sluta förnedra dig mer nu, det börjar kännas lite tragiskt.

Erkänn att du hade fel bara, svårare än så är det inte. Att ha fel är mänskligt, det har alla ibland. Men att sitta & linda in sig i lögnaktiga bortförklaringar känns inte så hedervärt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in