2019-11-12, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Senator Graham gillar inte att visselblåsorkestern är anonym.

https://www.foxnews.com/media/matt-whitaker-impeachment-dead-on-arrival-senate

Så mycket jobb för Schiff som hamnar direkt i senatens papperskorg.
Ja, det är ganska klart att Stalinisternas impeachmentkupp är totalt konstitutionsvidrigt och bryter mot 6A.

Bara FyllePelosi, PedoSchiff och deras dyrkarmiffon tror något annat än att detta garanterar Trumps omval.
Citera
2019-11-12, 07:50
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jag är ingen Trump-hatare, jag ser fel och tycker det är intressant med er Trump-älskare.

Det finns inte i min värld hur en sådan ful gubbe kan få leda över nånting - skoja med invalider, kalla folk crazy och värre, döma personer hit-och-dit. Det skulle fanimej göra ont att stötta honom unisont som vissa gör - oavsett hur mycket pengar jag skulle ha i plånboken...

Men ni älskare, uppskattar den oranga hyn, hårfärgen, stilen på kläder, den härliga gången - och skiter i allt negativt. Ni älskar honom.

Som Lindsey Graham sa, impeachment är också om att upprätthålla en moralisk standard.
Jajamesan. Det vore toppen om demokraterna tog det klippet till "sitt" och gick totalt in på Trump.
Be invånare från hela världen berätta om sitt lands syn på Trump.... det hade varit vittnesmål det!

Du stör dig på hans personlighet, medan hans väljare uppskattar hans politik. Han står upp för de vanliga amerikanerna och deras intresse. Stoppa stölden från Kina, stänga gränsen, osv. Demokraterna har inte amerikanernas intresse i första hand. De kastar lite grejer åt folket som exempelvis löften om gratis sjukvård, gratis högskola men deras huvudsakliga politik är någon helt annat.
Demokraternas politik är anpassad till en liten grupp människor, som är kända för sina skills som medlare. Ekonomiska, sociala, mediala osv. Det är något som gjort de stenrika. Men de vill ha mer. Allt handlar om dem. Därför vill man ha mångkultur, identitetspolitik och fri invandring. Det är en katastrofal självmordspolitik för varje land, man balkaniserar avsiktligt och förstör samhället, men på något sätt har de lyckats övertyga massor om att det är det rätta.
Senast redigerad av stone_sleeper 2019-11-12 kl. 07:59.
Citera
2019-11-12, 08:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Donald J. Trump

Verifierat konto

In order to continue being the most Transparent President in history, I will be releasing sometime this week the Transcript of the first, and therefore most important, phone call I had with the President of Ukraine. I am sure you will find it tantalizing!

Frågan är ju bara om det är like "perfekt" som han har sagt att det är?
Citera
2019-11-12, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Du stör dig på hans personlighet, medan hans väljare uppskattar hans politik. Han står upp för de vanliga amerikanerna och deras intresse. Stoppa stölden från Kina, stänga gränsen, osv. Demokraterna har inte amerikanernas intresse i första hand. De kastar lite grejer åt folket som exempelvis löften om gratis sjukvård, gratis högskola men deras huvudsakliga politik är någon helt annat.
Demokraternas politik är anpassad till en liten grupp människor, som är kända för sina skills som medlare. Ekonomiska, sociala, mediala osv. Det är något som gjort de stenrika. Men de vill ha mer. Allt handlar om dem. Därför vill man ha mångkultur, identitetspolitik och fri invandring. Det är en katastrofal självmordspolitik för varje land, man balkaniserar avsiktligt och förstör samhället, men på något sätt har de lyckats övertyga massor om att det är det rätta.

Min poäng är att det finns nog många GOP ledare som kan föra samma politik OCH vara vettig....
impeachment borde kunna ha en grund i detta moraliska förfall som Trump medfört, men tyvärr - den gemena amerikanen förstår inte att det finns ett "OCH" mellan att en person kan ha rätt politik och vara vettig.

För oss i Sverige räcker det med att man slirar lite på sanningen om nåt bidrag så åker man ut, tappat förtroende inom partiet osv. Trump slirar på sanningen om mycket, men klarar sig hela tiden.

OT - Du är unik som sagt att demokraterna ger pengar till ett fåtal.... brukar vara liksom tvärtom, att demokraterna ska ge allt till alla utan krav....
Citera
2019-11-12, 09:18
Medlem
Citat:
“The President has until September 30th to give this aid to Ukraine. He gets it out on September 11th., 3 weeks before the deadline. So, we give our ally aid, and Joe Biden is not investigated. Remember that, they get the aid and we get nothing in return. The Democrats...

..want that to be an impeachable offense? Good luck with that!”

Dessa Trump twitter....

Trump beskriver förloppet väl. Han misslyckades att få något i retur. Intressant att han skriver "nothing in return".

Det här är ju ett erkännande så gott som något! Han tror att han kan frias för att han misslyckades med sitt försök.
Citera
2019-11-12, 10:17
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackKnightDuncan
Om det var lagligt då att villkora bistånd så är det lagligt nu att göra detsamma.

Det finns en väldigt stor skillnad mellan de båda villkoren.

2015 pressade världssamfundet på hårdare tag mot korruption, vilket man gör när man lånar och skänker miljoner och miljarder till ett land.

2019 pressade Trump på att hans inrikespolitiska rivaler ska utredas.
Citera
2019-11-12, 10:22
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nja. Det ska undersöka om det bröt emot några regler att inte informera kongressen. Att administrationen har rätt att hålla inne bistånd tvivlar nog få på.

Ja, missvisande formulering av mig där. Men jag är ganska säker på att orsakerna till "infrysningen" kommer att beröras, liksom orsakerna till att kongressen inte informerades.
Eller tror du att det räcker med typ "Äh, Mulvaney glömde att ringa Pelosi, inget mer med den saken"?
Citera
2019-11-12, 10:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Bara ett fjån tror Trump kommer att fällas i en riksrätt.
Saken det är ingen som gör, och tror att R kommer rösta på om det är olagligt eller inte.
Det har vi vetat om i decennier i dessa impeachment, så vad sa du egentligen då?(=Inget om du ens reflekterar på nått annat.)

Inget, vi är på exakt samma ställe i impeachment som innan, men nu ändrar det fas.
Så snart kanske du har nått nytt och säga:
Men jag ska spå framtiden, alla vittnen ljuger alla visselblåsare ljuger, och alla är stalinister och andra ad hominem och invektiv för slippa prata sak i Impeachment.

Men vad man däremot gör, det är att tvättar trumpen byk i det offentliga, och här funkar inte talikingpoints.
Och det vi får se är en korrupt och kriminell president, inget nytt där dock.
Dock vad vi får se om trumpen, det är hur rädd han är för att förlora, att han utan problem säljer ut USA på köpet.
Och Viola så har vi Ukraina-skandalen och ett brott man sedan erkänner.

Älskar hur de pratar om visselblåsare, precis som de var kvar vid den första visselblåsaren som hade andrahandsuppgifter och hur man pratar som inget hänt sedan dess.(Ni strutsar )
Undra om de ens vet om vad vittnen är för något, för vi sett hur man försöker få det till annat än vad det är = VITTNEN!

Smygstart idag som jag förstod det.
Citera
2019-11-12, 10:34
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Dessa Trump twitter....

Trump beskriver förloppet väl. Han misslyckades att få något i retur. Intressant att han skriver "nothing in return".

Det här är ju ett erkännande så gott som något! Han tror att han kan frias för att han misslyckades med sitt försök.
"Jag kan inte sättas i fängelse för bankrånet, för jag var för fet för att orka bära med mig pengarna!! "

Det här tänkandet illustrerar dock väldigt väl begåvningsnivån hos landets högste "ledare", och tyvärr även människorna som envist dyrkar och försvarar honom.

Den ende kandidat i modern tid som ljugit om att offentliggöra sina skattedokumentation och affärer med utländska intressen; som satt in sin styvson (med avstängd åtkomst till säkerhetspapper pga. upprepade lögner i intervjuer och briefingar) och dotter i administrationen och som olagligt försökt dölja att han utpressat ledare för andra länder, med kriminell hantering av allmänna medel...
Det är alltså denna buskis-gangster som ska föreställa "den mest transparente president i landets historia"?

Ja, genomskinligt kriminell möjligtvis. Det här är verkligen The Stupid Watergate!
https://theintercept.com/2019/10/10/trump-crimes-law/
Citat:
The Actual Laws Trump Has Broken, Just With the Ukraine and China Affairs, Could Land Him 10 Years in Prison
Citera
2019-11-12, 10:52
Medlem
Pulitzers avatar
[quote=FlashyBear|69269907]Många ville se Hussen gå, men USA gjorde det på fel sätt gynnar de/KSA och missgynnar alla andra.
Månge VILL se Kim försvinna, men om Trump startar ett kärnvapen krig blir det fel, eller?

Citat:
Detsamma gällde Biden vs Shokin.

Fakta:
Utredningen mot Burisma låg på is under Shokin [för att fortsatt kunna utpressa bland annat Hunter].
Utredningen mot Burisma lades ner efter Shokin fått sparken.

https://www.nytimes.com/2019/09/22/us/politics/biden-ukraine-trump.html

Välinvesterade 500k/månad

Ok, så världens bidrags- och långivare borde ha accepterat en riksåklagare som kräver mutor av oligarker i utbyte mot att inte utreda dem? Liksom, "ja det låter sjysst, vi fortsätter gärna att bidra med våra miljarder till det systemet"?

Annars var det tydligen 50k, jag skrev fel i en tidigare post.

Citat:
Hur kan det vara olagligt (för att inte tala om "impeachable") att be ett land att utreda en uppenbart skum affär är ett mysterium. I synnerhet om dessa skumma affärer begåtts av inte någon annan än själva VP of the United States of America!

You can't impeach President för att han han följt konstitutionen!

Hur kan du fortfarande vara kvar i den frågan?
Om man misstänker att amerikanska medborgare begår brott så finns det ordinarie kanaler, polisiära myndigheter. Man sköter inte det via presidenter och privata advokater i utbyte mot militärt stöd.

Om det dessutom gäller en politisk rival och det konkurrerande partiet inrikes, då ska man fan vara fenomenalt korkad att som president ta upp något som ens antyder om detta i sådana sammanhang, av ren självbevarelsedrift.

Har du inte läst i vittnesmål efter vittnesmål nu hur den ena efter den andra professionella diplomaten påtalat det katastrofala i att dra in främmande stat, och ett land i stark beroendeställning, i amerikansk inrikespolitik? Det är ett absolut no-no i diplomatin.
Citera
2019-11-12, 10:56
Medlem
https://www.youtube.com/watch?time_continue=231&v=BGK6JF0EphM&feature=emb_ logo

Mr Rudy har varit i Albanien och diskuterat Iran ....

Rudy var i Ukraina, Albanien... och gudars vart mer.
Men VEM jobbar han för, vem betalar honom... vad har han för säkerhetsnivå...
Citera
2019-11-12, 11:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Ni som gillar Trump, bedömer ni att han ens tror på sånt här själv, eller tror han bara att hans väljare sväljer vilka korkade påståenden som helst?
Jag gillar inte Trump speciellt mycket. Det är mest det att när jag ser hur jävla korkade ni "Orange Man Bad"-idioter är så att det är svårt att inte kommentera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in