2019-11-12, 04:17
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
Exakt, väldigt ofta vid skjutningar körs offret till sjukhus i en privatbil, tänk att det alltid finns en stationerad på rätt plats. Skulle vara intressant med mer info om vem som körde BO2 i lördags dock.

Deras polare satt väl inne på pizzerian eller nått.

Så jävla komplicerat behöver det inte vara.
Citera
2019-11-12, 04:20
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Javisst de finns de goda krafterna, överallt.
Men samtidigt så skulle det mycket väl finnas en medgärningsman på platsen, som ser till att de två cyklande mördarna fullföljer sitt uppdrag. Den skadade kan inte avgöra vem som är vän el fiende i ett sådant ögonblick.
Han är helt utlämnad till "hjälparen".

Du har tittat på för mycket film, skjuta 15åringar kräver inte mycket planering och det är inte CIA som genomför detta.

Dessutom, vem vill stå kvar på en BP beväpnad när stället kommer krylra av poliser inom minuter.
Citera
2019-11-12, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whippo83
Min spontana tanke är att en random privatperson som dyker upp mitt i en skottlossning inte har ballar nog för att kliva ur bilen och släpa in en skottskadad i bilen när det sekunder tidigare skjutits. Rent instinktivt hade en vanlig svenne larmat samt satt sig själv i säkerhet, me det kanske bara är jag som tänker så?
När det har skett en skjutning och allmänheten skådar offren/offret ligga ner någonstans så är gärningsmannen långt borta. Det skall inte vara särskilt svårt att nämna sig platsen och se hur man kan bidra eventuellt hjärt och lugn räddning eller som i detta fallet köra offret till akuten. Alltså helt ärligt om ditt barn du eller din fru hade hamnat i den situationen hur hade du tänkt någon ställer upp då ?. Oavsett om du är så pass feg att du aldrig hade tagit det initiativet så finns det gott om individer som hade gjort det.
Citera
2019-11-12, 06:41
Medlem
stone_sleepers avatar
Två yngre kvinnor dödsskjutna nyligen, en av dem hade sin bäbis i famnen, i helgen sköts två barn (nåja, tonåringar), ett av dem dog, igår kväll sköts en pojke återigen i Malmö--
Vad är det för patetiskt gängkrig när bara kvinnor och barn stryker med? De här figurerna har ingen heder. Det är inte exakt Gudfadern och Corleone-typer som krigar där ute.
Citera
2019-11-12, 07:13
Medlem
Citat:
MALMÖ. Polisen säger att pojkarna som sköts på Möllan – Jaffar, 15, och hans kompis – är ”kända i kriminella sammanhang.”
Men Jaffars familj och personer i hans omgivning ger en helt annan bild av den döde tonåringen.
– Alla barn i Malmö är kända av polis i så fall, säger en fritidsledare som jobbat nära en av pojkarna.
– Min son var inte kriminell, han var ett barn, säger Jaffars pappa.

Citat:
”Han flydde från döden”
Jaffar föddes i Aleppo i Syrien i ett palestinskt flyktingläger. Han är äldst av fem syskon, har två småsystrar och två bröder.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/pojkarnas-liv-innan-skotten-vid-pizzerian-han-var-ett-barn/
Senast redigerad av Doiten 2019-11-12 kl. 07:31.
Citera
2019-11-12, 07:34
Medlem
Snubchurps avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/WbXAn2/tynar-empatin-infor-en-mordad-tonarspojke

Kvinnor är helt otroliga. När normala och instinktiva arga reaktioner för en gångs skull kommer ifrån mammorna, istället för empati för gärningsmän och kriminella offer, ja då är det fel.

Det är kvinnorna som är orsaken till den kaosregering vi har idag.
Citera
2019-11-12, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Två yngre kvinnor dödsskjutna nyligen, en av dem hade sin bäbis i famnen, i helgen sköts två barn (nåja, tonåringar), ett av dem dog, igår kväll sköts en pojke återigen i Malmö--
Vad är det för patetiskt gängkrig när bara kvinnor och barn stryker med? De här figurerna har ingen heder. Det är inte exakt Gudfadern och Corleone-typer som krigar där ute.

Det var min tanke. Och nu kvinnan som blev nerslagen med en bräda när hon väntade på bussen. Vore skönt att vara invandrarman 30+ och glida runt i Malmö och känna sig som en kung.
Citera
2019-11-12, 08:11
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Det var min tanke. Och nu kvinnan som blev nerslagen med en bräda när hon väntade på bussen. Vore skönt att vara invandrarman 30+ och glida runt i Malmö och känna sig som en kung.
Det finns uppenbarligen kulturella skillnader även i den undre världen. Italiensk mafia, jugoslavisk mafia, rysk mafia, de dödar inte kvinnor och barn vad jag vet. Men dessa? Kaoz bre. Nästan bara kvinnor och barn som dör. Mitt på torget också ska det vara.
Senast redigerad av stone_sleeper 2019-11-12 kl. 08:17.
Citera
2019-11-12, 08:20
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/pojkarnas-liv-innan-skotten-vid-pizzerian-han-var-ett-barn/

”– Min son var inte kriminell, han var ett barn, säger Jaffars pappa.”

Så det var bara en slump att han blev skjuten! Ha!
Citera
2019-11-12, 08:36
Medlem
Arabfarsan sitter och försvarar sonens kriminalitet-han ville bli affärsman- Farsan hade väl del i sonens affärer,nu får gubben skicka ut flera söner och sälja knark så han får en finare bil..haha rätt åt han.
Citera
2019-11-12, 08:40
Medlem
flashblakks avatar
Jaffar ser inte ut att ha varit guds bästa barn, vad var han för en?
Nån klasskamrat som kan berätta?

Hur många svennar hann han trakasserat livet ur innan han blev knäppt?
Citera
2019-11-12, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Alltså, underligt att de småler faktist, fnittrar, väldigt avslappnad. Även om man är en luttra snut/ambulansvårdare så är det kanske inte rätt läge. Hjärtmassagen ser också jävligt kosntigt ut haha. och handen ser definitivt plastig ut, fast svårt att säga. Vrf skulle man fejka ngt sådan, massa vittnen, plus vem är det som opereras då? Tror ej false flag kan anordnas på denna låga nivå utan vid större "attacker" tex 9/11, 7/7 london, isis videos osv...

Inget fel på den HLR'en. Ser lite skevt ut för att man gör det på båren som har lite mjukt underlag.

Och på yngre behöver man inte ta i lika hårt som på en fullvuxen.

Att man gör HLR, efter att ha stoppat dom mest kritiska blödningarna, är för att annars är chansen att överleva 0. Och även om man via HLR'en blöder ut människan pga stora invertes skador så är det bättre ön att inte göra nått alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in