2019-11-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
nja snarare 70-talet och framåt (sista mordet var en söt 18 åring som 1986 blev våltagen & sönderslagen med en polygrip).
Ja, iofs . Det kanske var för han skaffat barn och helt enkelt inte kunde längre .
Han var nog i abstinens då och då kan jag tänka mig .Sugen på blod .
Citera
2019-11-09, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatuSoparen
Ja, iofs . Det kanske var för han skaffat barn och helt enkelt inte kunde längre .
Han var nog i abstinens då och då kan jag tänka mig .Sugen på blod .

Nej han hsde barn sedan länge när han gjorde flera av brotten. Han brukade ibland ringa och håna offren. Då hörde de barn i bakgrunden vid minst ett tillfälle.

Var istället fysiken som satte stopp har jag läst. Var enormt fysiskt krävande med hans stil. Han var visst väldigt fysiskt stark.
Citera
2019-11-09, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Nej han hsde barn sedan länge när han gjorde flera av brotten. Han brukade ibland ringa och håna offren. Då hörde de barn i bakgrunden vid minst ett tillfälle.

Var istället fysiken som satte stopp har jag läst. Var enormt fysiskt krävande med hans stil. Han var visst väldigt fysiskt stark.
Om jag inte minns fel så föddes väl hans första barn 1981? Men det kan ju iofs varit familjelivet som blev krävande .Men även att springa runt på nätterna och bete sig som honom . Det tog nog på krafterna . Enligt poliserna som grep honom hade han en handuk över tvn . I sin bostad vilket var ganska obehagligt . Då han brukade gör samma sak i vissa av överfallen ha tvn påslagen med en handuk över .
Citera
2019-11-09, 19:24
Medlem
Citat:
Om jag inte minns fel så föddes väl hans första barn 1981? Men det kan ju iofs varit familjelivet som blev krävande .Men även att springa runt på nätterna och bete sig som honom . Det tog nog på krafterna . Enligt poliserna som grep honom hade han en handuk över tvn . I sin bostad vilket var ganska obehagligt . Då han brukade gör samma sak i vissa av överfallen ha tvn påslagen med en handuk över .

86 var ju hans sista dåd
Citera
2019-11-09, 19:25
Medlem
Citat:
86 var ju hans sista dåd
Jo, jag vet . Ett dubbelmord dessutom?
Citera
2019-11-09, 20:23
Moderator
blomvattnares avatar
Brott och brottsbekämpning --> Kriminalhistoria

Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2019-11-10, 01:04
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:

Hans samtal skedde ju vissereligen ibland hela 20 år efter våldstäkten i fråga.
Hur vet man att han var så stark? Det var ju inte som att han behövde vinna nått slagsmål o dyl, Han hotade ju alla männen med pistol strax innan bindning etc.

Citat:
Jo, jag vet . Ett dubbelmord dessutom?
Nä det var en ensam ung kvinna som fick skallen spräckt med hjälp av en polygrip när hon låg bunden o våldtagen.
Citera
2019-11-10, 01:15
Medlem
Citat:
Hans samtal skedde ju vissereligen ibland hela 20 år efter våldstäkten i fråga.
Hur vet man att han var så stark? Det var ju inte som att han behövde vinna nått slagsmål o dyl, Han hotade ju alla männen med pistol strax innan bindning etc.

Nä det var en ensam ung kvinna som fick skallen spräckt med hjälp av en polygrip när hon låg bunden o våldtagen.

Läst mycket om fallet och vet han beskrevs som mycket stark. Han var också väldigt thick muscled (muskulös) när han beskrevs av flickvännen Bonnie. Hans farsa var också krigshjälte (och hustrumisshandlare).

Otroligt fascinerande fall. Önskar man kunde ta och titta på vårt svenska PUK register. Då skulle vi nog lösa en massa cold cases här också.
Citera
2019-11-10, 11:04
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Läst mycket om fallet och vet han beskrevs som mycket stark. Han var också väldigt thick muscled (muskulös) när han beskrevs av flickvännen Bonnie. Hans farsa var också krigshjälte (och hustrumisshandlare).

Otroligt fascinerande fall. Önskar man kunde ta och titta på vårt svenska PUK register. Då skulle vi nog lösa en massa cold cases här också.

Ok stora muskler litet urinorgan alltså . Var ju dock inte som att han behövde vara så muskulös för att slå sönder nån som ligger bakbunden från topp till tå. Sen dom män han gick på var väl mest oförberedda "interlektuella akademiker". Mig veterligen gav han sig aldrig på nån "barbiker" el dyl. Ja fashinerande mest för att det var så osanolikt att han kunde lyckas så ofta (man ska ju komma ihåg att han även var inne i grindsamhällen o mördade). Annars tycker jag det mest var otroligt att nån inom rättsväsendet kundde göra sånna ohygliga brott mot totala främlingar.
Senast redigerad av mr-mystic 2019-11-10 kl. 11:15.
Citera
2019-11-10, 11:12
Medlem
mr-mystics avatar
Tydligen var det ett liknande fall på tv 11 i går natt från People magasine investigate. Handlade om nått as som gav sig på o våldtäcksmördade kärlekspar som hånglade i bilar. "Sweetheart murders" också på typ 70-80 talet. Men jag pallade inte att se mer sån skit, antar att han var seriemördare?

Just kombon sex och mord i kontexten totala främlingar anser jag nog är det aldra värsta. Det borde vara auotomatiskt dödsstraff på sånt. Man har ingen chans att undvika en sådan situation oftast (särskillt inte när det sker vid ens egendom) Här i Sverige gråter folk ut för att en gansterfru blir skjuten på öppen gata o dyl men det är definitivt inte på samma nivå enligt mig.
Citera
2019-11-10, 18:05
Medlem
Citat:
Ok stora muskler litet urinorgan alltså . Var ju dock inte som att han behövde vara så muskulös för att slå sönder nån som ligger bakbunden från topp till tå. Sen dom män han gick på var väl mest oförberedda "interlektuella akademiker". Mig veterligen gav han sig aldrig på nån "barbiker" el dyl. Ja fashinerande mest för att det var så osanolikt att han kunde lyckas så ofta (man ska ju komma ihåg att han även var inne i grindsamhällen o mördade). Annars tycker jag det mest var otroligt att nån inom rättsväsendet kundde göra sånna ohygliga brott mot totala främlingar.

Jo en minst sagt pikant detalj med den lilla snorren. Känns som det är ytterligare en bisarr detalj i det hela. Bör ju ha varit under 10 cm i vart fall i erigerat tillsånd, eftersom så många kommenterat dess litenhet.

Finns nog i och för sig en del rötägg inom polismakten som gillar att missbruka sin makt.
Senast redigerad av Christianbadass 2019-11-10 kl. 18:08.
Citera
2019-11-12, 01:02
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Sägs att han använde atraper när han våldtog som han satte på (kanske för att hans fortplantningsorgan var mycket litet), väldigt märkligt då han isf väl ej kunde ha nån skönare känsla rent fysiskt av det.

Han kanske bara var ute efter att förödmjuka, underminera och kränka offret/offren maximalt. Den sexuella stimulansen kan ha varit underordnad. Eller att det var tvångstankar som gjorde att han våldtog även om han inte vill ha sexuell njutning just då. Där passar en atrapp in. Sedan så kan det vara så enkelt att han inte ville att den lilla skinnfliken blev hans signum. Han vill kanske bli ihågkommen som något annat än vad han var därav större atrapper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in