2019-11-11, 23:36
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
USA, IMF, Världsbanken, EU...alla ville ha bort Shokin eftersom han inte fick någonting uträttat överhuvudtaget beträffande korruption.
IMF var betydligt värre än Biden, de hotade med att hålla inne med 40 miljarder!
Så du menar att det fanns fullt med korruption, men att shokin inte lyckades få fram det så därför ville man bli av med honom? Utredningen lades ju ner därefter, så på vilket sätt fick dom saken mer uträttat efter att man har fått shokin sparkad?

Varför är det okej att IMF och andra hotar med att hålla inne bidrag för att man ogillar en åklagare som har utsetts utav Ukrainas ledare? (Förmodar att han blev vald av ukrainska politiker)
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ok, boomer. Låt oss kolla på dina tidigare "analyser"?

Axplock:
2019-10-25:
2019-10-11
2018-11-06
2017-07-02
2016-08-30

Om man ska tro Lucas och andra TDS befinner Trump sig i ett konstant panikläge.
Det enda de har rätt i att Trump är lika "hotad" nu som han någonsin varit.
Klockrent. Att det fortfarande finns personer som tar honom seriöst är en gåta.

Ont: Jag följde russin-gate tråden dagligen, och där var det dagligen inlägg om hur det nu var kört för Trump. Nu så hade man honom på kroken. Dagligen. Mueller rapporten blev en enda stor pannkaka.

Jag läser inte dagligen i den här tråden, men jag följer spektaklet. Även här läser jag att det nu är kört för Trump. Vart och vartannat inlägg handlar om att det nu är slut för Trump. Men jag kan inte se att demokraterna kommer att lyckas den här gången heller. Detsamma säger väl många som ogillar trump också? Dvs att det inte kommer att bli nåt utav det här. Det hela känns som en repris på russia gate.

När torde allt det här vara klart och vi får konkreta besked? Kan det här också ta uppemot 2-3 år?
Citera
2019-11-11, 23:51
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Är det ok för en sittande president att kräva att ens politiske opponent ska utredas med anledning av att hans son tar emot 50 tusen dollar i mutor varje månad?
Speciellt när denne president skulle kunna överlämna det material han har till FBI eller justitiedepartementet (Som vägrar att inleda förundersökning) eller till justitieutskottet eller sammankalla bägge partiers talmän för ett gemensamt uttalande, eller be sitt Nationella säkerhetsråd att utfärda en rapport och överlämna den till underättelseutskottet.

Är det ok för en sittande president att bedriva utrikesdiplomati via sin oavlönade advokat? Speciellt när denne advokat inte har konfirmerats genom senatens utrikesutskott?

Om något av ovanstående är OK så är det skäl nog att bedriva riksrättsåtal och sedan fastslå hur oskyldig presidenten är. Vilket är helt i sin ordning med tanke på hur president trump inte gjort några fel alls. eller hur?

Jag tror en del svar på Trumps agerande kommer att visa sig när FISA-rapporten kommer, speciellt vad gäller Justitiedepartementet.

DiGenova: FISA report will be explosive

https://www.youtube.com/watch?v=NycT4Q6UtQo
Citera
2019-11-12, 00:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vad var det han misstolkade?

Håller med!

You have to RESIST! Utan er hjälp skulle Resistence falla. Ge inte upp!

Säger Mytomanen (D).

On-topic:
Jag läste på Twitter:
It's gonna be lit when McConnell schedules a six-week Senate impeachment trial that all Senators are required to attend, silently, starting a week before Iowa.
Haha, stämmer det att närvaron är obligatorisk?

Jag tror iofs inte att Cocaine Mitch gör det, men det vore typ "let's just do it and be legends"

Visselblåsaren rapporterade bara vad denne hade hört och sett, de som är av intresse är de som vittnar.
Citera
2019-11-12, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Det utesluter inte att Burismas styrelse är korrupt. Joe Bidens enda motiv var att säkra att Hunter inte blev granskad.

Så.... att US state menar att USA inte ska släppa ut pengar om inte Shokin får sparken, att Biden blir tillsagd att vara den som ska ge det beskedet?
DET är inte en anledning för Biden?

Shokin var känd att vara en åklagare som INTE slutförde utredningar.
Han hade inte åtalat en enda högprofils brottsling.
OM Hunter hade varit korrupt så hade det varit en överjävlig fördel att ha kvar Shokin!

Detta är sagt, bevisat har stöd hela vägen från Washington till Bryssel .... via Ukraina.
ALLA var mot Shokin, han hade 3% stöd, att han själv säger si eller så - jaha, menar du att han skulle dra sanningen ..."jag fick sparken för att jag var värdelös på mitt jobb" ???
Citera
2019-11-12, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Så du menar att det fanns fullt med korruption, men att shokin inte lyckades få fram det så därför ville man bli av med honom? Utredningen lades ju ner därefter, så på vilket sätt fick dom saken mer uträttat efter att man har fått shokin sparkad?

Varför är det okej att IMF och andra hotar med att hålla inne bidrag för att man ogillar en åklagare som har utsetts utav Ukrainas ledare? (Förmodar att han blev vald av ukrainska politiker)

Klockrent. Att det fortfarande finns personer som tar honom seriöst är en gåta.

Ont: Jag följde russin-gate tråden dagligen, och där var det dagligen inlägg om hur det nu var kört för Trump. Nu så hade man honom på kroken. Dagligen. Mueller rapporten blev en enda stor pannkaka.

Jag läser inte dagligen i den här tråden, men jag följer spektaklet. Även här läser jag att det nu är kört för Trump. Vart och vartannat inlägg handlar om att det nu är slut för Trump. Men jag kan inte se att demokraterna kommer att lyckas den här gången heller. Detsamma säger väl många som ogillar trump också? Dvs att det inte kommer att bli nåt utav det här. Det hela känns som en repris på russia gate.

När torde allt det här vara klart och vi får konkreta besked? Kan det här också ta uppemot 2-3 år?

"Utredningen lades ju ner därefter..."
Din logik förutsätter att det var korruption Burisma... Om det inte var det då...?

"Varför är det okej att IMF och andra hotar med att hålla inne bidrag"
Det finns väl inget som tyder på att tex chefen av IMF personligen tjänade på stoppa detta bistånd?
Citera
2019-11-12, 01:07
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så.... att US state menar att USA inte ska släppa ut pengar om inte Shokin får sparken, att Biden blir tillsagd att vara den som ska ge det beskedet?
DET är inte en anledning för Biden?

Shokin var känd att vara en åklagare som INTE slutförde utredningar.
Han hade inte åtalat en enda högprofils brottsling.
OM Hunter hade varit korrupt så hade det varit en överjävlig fördel att ha kvar Shokin!

Detta är sagt, bevisat har stöd hela vägen från Washington till Bryssel .... via Ukraina.
ALLA var mot Shokin, han hade 3% stöd, att han själv säger si eller så - jaha, menar du att han skulle dra sanningen ..."jag fick sparken för att jag var värdelös på mitt jobb" ???

"Both Zlochevsky and the company have denied wrongdoing and neither have faced charges, but in an interview with ABC News, Shokin maintained his suspicions about the vice president's motives, accusing Biden of promoting his dismissal for personal reasons. He insisted he had "no doubt" Biden wanted him gone in an effort to protect his son's new employer.

"Biden was acting not like a U.S. vice president, but as an individual," Shokin told ABC News, "like the individual interested in having me removed -- having me gone so that I did not interfere in the Burisma investigation."

https://abcnews.go.com/Politics/biden-sidesteps-questions-sons-foreign-business-dealings-promises/story?id=63820806
Citera
2019-11-12, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
"Both Zlochevsky and the company have denied wrongdoing and neither have faced charges, but in an interview with ABC News, Shokin maintained his suspicions about the vice president's motives, accusing Biden of promoting his dismissal for personal reasons. He insisted he had "no doubt" Biden wanted him gone in an effort to protect his son's new employer.

"Biden was acting not like a U.S. vice president, but as an individual," Shokin told ABC News, "like the individual interested in having me removed -- having me gone so that I did not interfere in the Burisma investigation."

https://abcnews.go.com/Politics/biden-sidesteps-questions-sons-foreign-business-dealings-promises/story?id=63820806

Tack! Exakt detta!

Är det troligt att Biden agerade som enskild individ när ALLA ville få bort Biden...
Varför pekar Shokin ut Biden som "individ"... jo självklart - det räddar ju hans ansikte, det ger han cred... och en chans till att få annat vettigt jobb.

Han fick inte sparken för IMF/EU/USA/.... och att det INTERNT också fanns krav på hans avgång.
Neheda, det var individen Biden som krävde det...utifrån personliga krav från Biden.

Yeah right.
Citera
2019-11-12, 01:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Donald J. Trump

Verifierat konto

In order to continue being the most Transparent President in history, I will be releasing sometime this week the Transcript of the first, and therefore most important, phone call I had with the President of Ukraine. I am sure you will find it tantalizing!
Citera
2019-11-12, 01:31
Medlem
zergrushs avatar
Den här fixeringen ute på (extrem)högerkanten att försöka peka ut och doxxa olika människor som "visselblåsaren", helt utan bevis eller ens utan hypotetiska möjligheter, börjar bli ganska löjeväckande!
https://foreignpolicy.com/2017/07/10/trumps-trolls-are-waging-war-on-americas-civil-servants/
Citat:
Trump’s Trolls Are Waging War on America’s Civil Servants
https://edition.cnn.com/2019/09/30/politics/donald-trump-inspector-general-whistleblower-complaint-conspiracy-fact-check/index.html
Citat:
Trump and other Republicans falsely claim whistleblower rules changed just before Ukraine complaint
Och som vanligt så projicerar bananrepublikanerna bara sina egna ogärningar på andra, eftersom den här uthängandeprocessen handlar om en regelrätt (och i grund och botten olaglig) "witch hunt"!
https://twitter.com/TimOBrien/status/1193177700959174663
Citat:
Former Obama staffer R. David Edelman woke up Thursday to a bizarre new reality: Many on the pro-Trump internet were convinced — wrongly — he was the anonymous whistleblower at the heart of the impeachment probe.

And then the death threats started.
https://www.thedailybeast.com/trumpkins-thought-this-man-was-the-whistleblower-they-were-wrong
Så när kommer första mord(försök)et på någon av alla dessa personer "som är visselblåsaren"?
https://www.latimes.com/world-nation/story/2019-08-05/cesar-sayoc-pipe-bombs-democrats-cnn-sentence
Citat:
Cesar Sayoc, the Florida man who sent pipe bombs to Trump critics

Roligast av allt är den här småbarnsfixeringen högern har på "visselblåsaren", då hen redan avgett sitt vittnesmål som nu har bekräftats av åtskilliga vittnen och utskrifter.Det spelar ingen roll vem hen är!
Vi vet redan att dennes larm om olagliga förehavanden i Vita Huset stämmer!
Citera
2019-11-12, 01:58
Bannlyst
OH SHITTT!!! Catherine Crofts(former White house aid) vittnesmål pekar ut Ryssland

Citat:
Under Mick Mulvaney’s leadership, the Office of Management and Budget temporarily put a hold on the delivery of anti-tank missiles to Ukraine in 2017 because of concerns their arrival would upset RUSSIA, according to former White House official Catherine Croft.

https://www.thedailybeast.com/mulvaneys-omb-held-up-lethal-ukraine-aid-in-2017-for-fear-of-russian-reaction

Allt verkar till slut handla om Ryssland.
Citera
2019-11-12, 02:55
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
OH SHITTT!!! Catherine Crofts(former White house aid) vittnesmål pekar ut Ryssland
https://www.thedailybeast.com/mulvaneys-omb-held-up-lethal-ukraine-aid-in-2017-for-fear-of-russian-reaction

Allt verkar till slut handla om Ryssland.
Donald biter inte handen som föder honom...
https://foreignpolicy.com/2018/12/21/how-russian-money-helped-save-trumps-business/
Citat:
How Russian Money Helped Save Trump’s Business
After his financial disasters two decades ago, no U.S. bank would touch him.
Then foreign money began flowing in.
https://themoscowproject.org/collusion-chapter/chapter-1/
Citat:
Bailed Out By Russia
Donald Trump may not have any business in Russia, but Russia certainly has business in Donald Trump.

Och att dena skandal har med Ryssland att göra visste man om så gott som redan från början; det går nämligen inte att skilja dockan från dockmästaren!
https://www.newyorker.com/magazine/2019/10/14/donald-trumps-ukraine-scandal-has-its-roots-in-russia
Citat:
Donald Trump’s Ukraine Scandal Has Its Roots in Russia
Both situations stem from the President’s apparent willingness to accept political favors from foreign leaders, and his eagerness to do Putin’s bidding.

Man kan inte ha en inkompetent landsförrädare på presidentposten, det säger sig självt.
Impeachment är en ren nödvändighet om USA överhuvudtaget ska vara en fungerande och självständig nation.
Citera
2019-11-12, 03:20
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Ja, det är ett stort problem för Stalinister att USA har något som kallas konstitution och due process, då Schiff oCo helst vill sköta sin korruption i källare och med självmord genom nackskott.

Blir ju extra jobbigt när denna ättriga konstitution specifikt kräver att en anklagad har rättigheten att inte bara veta vem som anklagar utan också att korsförhöra förrädaren.

Impeachment hoax är redan över, ni Stalinistmiffon får hitta något nytt halmstrå att greppa efter, men det var kul så länge det varade. Trump tackar för sitt återval. Lol

Senator Graham gillar inte att visselblåsorkestern är anonym.

Citat:
“It’s impossible to bring this case forward, in my view, fairly, without us knowing who the whistleblower is and having a chance to cross-examine them about any biases they may have,” he said. “So, if they don’t call the whistleblower in the House, this thing is dead on arrival in the Senate.”
https://www.foxnews.com/media/matt-whitaker-impeachment-dead-on-arrival-senate

Så mycket jobb för Schiff som hamnar direkt i senatens papperskorg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in