2019-09-17, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Kriminalvården menar att risken för återfall i brottslighet är hög, trots att Kristoffer själv menar att han gjort vad han kan för att minska den risken. (Försökt utplåna styckmördaren Kristoffer?).

Undrar varför han vill till Hinseberg? Är det någonstans han riskerar att bli trakasserad och värre är väl där?

Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vad är det han uttrycker enligt dig?

En viss skillnad är det allt, tycker du inte det.
Som du skriver kan man få intrycket av att han har erkänt, det
har han väl inte gjort vad jag vet.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/hon-bytte-kon-i-fangelset-larmar-blir-trakasserad/

Citat:
Hon anser att hon ”har gjort det hen kan för att minska risken för återfall i brott i anstalt”.
Citera
2019-09-17, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Å där uttrycker han sig inte så som du påstår.

Inte alls?🤔
"Hon anser att hon ”har gjort det hen kan för att minska risken för återfall i brott i anstalt”. Det anser dock inte Kriminalvården, som menar att risken för att hon ska använda sig av hot eller våld bedöms som hög, och risken för återfall i brottslighet som ”moderat förhöjd”."

Kan inte se att Combival direkt övertolkar citatet. Hur kan det tydas på annat vis?

Edit: såg ditt svar nu.
Citera
2019-09-17, 09:31
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En viss skillnad är det allt, tycker du inte det.
Som du skriver kan man få intrycket av att han har erkänt, det
har han väl inte gjort vad jag vet.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/hon-bytte-kon-i-fangelset-larmar-blir-trakasserad/

Jag tog för givet att alla förstod att meningen inom parentes och med ett frågetecken efter var en fråga jag ställde.

Han tycker att han gjort vad han kunnat för att inte återfalla i brottslighet men kriminalvården håller inte med. Jag undrade vad han tycker att han gjort? På vilket sätt har han blivit en bättre/laglydigare människa?

Eftersom kriminalvården menar att risken att han fortsätter vara hotfull och våldsam är överhängande så har han väl knappast gått i terapi för dessa beteenden?

I hans huvud kan han mena att den hotfulla, våldsamma personen nu är eliminerad. Men det hjälper inte att bara byta namn och börja använda läppstift. Det krävs mer för att ändra en persons sätt att vara.
Senast redigerad av Combival 2019-09-17 kl. 09:50.
Citera
2019-11-11, 21:56
Medlem
Noble.Savages avatar
Fyfan, läser att aset ska flyttas till kvinnofängelse. Varför i helvete har vi slösat pengar på att aset ska ha en könskorrigering. Villkorlig frigivning? Lindrigare än ekobrott. Vidriga jävla pissland, fyfan vad jag hatar det här jävla böglandet.
Citera
2019-11-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Fyfan, läser att aset ska flyttas till kvinnofängelse. Varför i helvete har vi slösat pengar på att aset ska ha en könskorrigering. Villkorlig frigivning? Lindrigare än ekobrott. Vidriga jävla pissland, fyfan vad jag hatar det här jävla böglandet.

Ja fy fan!! Så sjukt det ska tillåtas sådant för mördande psykfall som han.
Läste just artikeln i Aftonbladet om att han flyttats till Hinseberg idag och blir fri i januari.
Citera
2019-11-11, 22:21
Medlem
Kim Marie hade en bil, flyttade kropsdelarna men kunde inte bemöda sig att åka ut till obygden för att göra sig av med kroppen? Ville hon visa upp vad gjort?
Citera
2019-11-11, 23:02
Medlem
allegragellers avatar
Detta är en bisarr historia. Vad tror ni, kommer Kim Marie att erkänna mordet på Vatchareya när hon kommer till Hinsan? I någon slags lojalitet till systerlig gemenskap..
Citera
2019-11-11, 23:10
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Jag är inte enig med dig utan tycker det är helt rätt att Kim får byta anstalt om han gått igenom hela processen och bytt kön...
Citera
2019-11-11, 23:12
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Detta är en bisarr historia. Vad tror ni, kommer Kim Marie att erkänna mordet på Vatchareya när hon kommer till Hinsan? I någon slags lojalitet till systerlig gemenskap..
Nej ... för det är inte Kim som begått brott...
Citera
2019-11-11, 23:14
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är inte enig med dig utan tycker det är helt rätt att Kim får byta anstalt om han gått igenom hela processen och bytt kön...

Borde inte ha rätt till kostsam könskorrigering efter att ha mördat och styckat en människa. 6.6 år är en människa värd och den som mördat ska ha alla rättigheter. Vem fan respekterar samhället i ett sådant land?
Citera
2019-11-11, 23:19
Medlem
Finns åtskilliga psykopater på Hinseberg som gärna tar hand om en kvinnomisshandlare och kvinnomördare som Kim. Han kommer få sig både ett och två tjyvnyp. Rätt åt idioten, så jävla störd så han stympar sig självmant
Citera
2019-11-11, 23:22
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Borde inte ha rätt till kostsam könskorrigering efter att ha mördat och styckat en människa. 6.6 år är en människa värd och den som mördat ska ha alla rättigheter. Vem fan respekterar samhället i ett sådant land?
Om mordet handlade om frustration för att han/hon inte hittade sin identitet så är ju processen ett sätt att rehabilitera och hindra återfall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in