2019-11-11, 23:22
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej ... för det är inte Kim som begått brott...

Jag hoppas att du skriver som du gör för att provocera, eller att du är på fyllan igen.
Eller menar du att en "könskorrigering" gör att man i princip föds till en ny människa?
Citera
2019-11-11, 23:23
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Kim Marie hade en bil, flyttade kropsdelarna men kunde inte bemöda sig att åka ut till obygden för att göra sig av med kroppen? Ville hon visa upp vad gjort?
Ja hon ville åka dit.
Citera
2019-11-11, 23:26
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag hoppas att du skriver som du gör för att provocera, eller att du är på fyllan igen.
När var jag det sist? Och hur regelbundet sker det? osv ?
Du som vet.. berätta....
Citat:
Eller menar du att en "könskorrigering" gör att man i princip föds till en ny människa?
Ja och nej ... Det är lite mer komplext än du vill göra det.
Citera
2019-11-11, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Finns åtskilliga psykopater på Hinseberg som gärna tar hand om en kvinnomisshandlare och kvinnomördare som Kim. Han kommer få sig både ett och två tjyvnyp. Rätt åt idioten, så jävla störd så han stympar sig självmant

Ja man får hoppas dom lyckas med det, tyvärr har dom inte så lång tid på sig.
Men det lär ju finnas än fler som väntar på honom utanför grindarna när han blir frisläppt.
Citera
2019-11-11, 23:28
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ja och nej ... Det är lite mer komplext än du vill göra det.

Utveckla gärna hur du tänker!
Citera
2019-11-11, 23:30
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Om mordet handlade om frustration för att han/hon inte hittade sin identitet så är ju processen ett sätt att rehabilitera och hindra återfall...

Vilket dravel. Nästa val vinner konservativa blocket och då straffar vi brottslingar och ni batikhäxor kan dra åt helvete.
Citera
2019-11-11, 23:40
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Utveckla gärna hur du tänker!
Svara gärna på frågorna ... Du kan inte hoppa in och försöka kränka mig och tro att du skall få svar när du inte har på fötterna....

Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Vilket dravel. Nästa val vinner konservativa blocket och då straffar vi brottslingar och ni batikhäxor kan dra åt helvete.
Konservativa blocket???
Vilka ingår i det???
Citera
2019-11-12, 00:22
Medlem
undercoverninjas avatar
Hon/han blir nu förflyttad till Hinseberg:
https://www.expressen.se/nyheter/gjorde-konskorrigering-i-fangelset-nu-flyttas-hon-till-kvinnoanstalt/

"Kristoffer Johansson dömdes för att ha dödat och styckat sin exflickvän.

Efter att i fängelset börjat genomgå en könskorrigering har hon larmat om trakasserier – och begärt att få flytta till kvinnofängelset Hinseberg.

Efter att tidigare fått avslag har hon nu fått ansökan beviljad, skriver Aftonbladet."
Citera
2019-11-12, 00:40
Medlem
MrFolds avatar
Skulle vara intressant att få insyn i spelet bakom kulisserna till denna förflyttning - bara ett par månader före frigivning. Har det förekommit påtryckningar från transaktivister månne som kriminalvården känt sig besvärad av och till slut bestämt att de inte vill riskera att ev. få posera i medierna som transfober.

Precis som i idrotten tycker jag detta med män som vill byta kön i kriminalvården inte är en enkel fråga. Det handlar om hur kvinnor kan påverkas och drabbas. Visst - kvinnorna på Hinseberg har begått brott. Men hur kan det kännas att veta att en man som dömts för ett brutalt och bisarrt styckmord (styckdråp) på en ung och försvarslös kvinna nu ska dela allmänna utrymmen med dem? Även om han knaprat könshormoner ett tag så är det ju fortfarande en storvuxen person och oavsett om vi kallar hen för han eller hon, Kristoffer eller Kim så har personen i fråga dödat en kvinna.

Nu tror jag inte att KJ kommer att begå några våldshandlingar under sin korta tid på Hinsan. Hen är inte den typen helt enkelt - våldsamheten kommer troligen bara fram under mycket speciella betingelser.

Vad som händer efter frisläppandet är en annan fråga. Återfallsfrekvensen är mycket låg för mördare och KJ är också nästan 7 år äldre än då brottet begicks. Om hen på nytt råkar in i en destruktiv livsstil (och tyvärr är nog risken inte obetydlig för det) och blir väldigt provocerad av en person som själv har problem (har alltid trott att mordet var ett resultat av en olycklig växelverkan mellan två personer med problematiska personlighetsstörningar) så tror jag absolut att hen kan begå ett nytt våldsdåd. Eftersom hen inte erkänner sitt brott (förmodligen inte för sig själv heller om jag spekulerar) så lär inte mycket verkningsfull terapi ha kunnat utföras under strafftiden. Det är dessutom troligt att fixeringen kring den egna könsidentiteten har tagit bort fokus från andra problematiska aspekter av hens egen person. Men som sagt - statistiken talar lyckligtvis för att det inte blir så.
Citera
2019-11-12, 00:55
Medlem
pansarbrittas avatar
Att kvinnomördaren skurit av kuken och bytt namn till Kim betyder inte att han helt plötsligt är ofarlig för kvinnor. Att dem väljer att förflytta honom till ett kvinnofängelse, och vara överlägsen alla kvinnor rent fysiskt (pga att han är en biologisk man) är helt jävla katastrofalt. Har det gått så långt i Sverige att det är viktigare att anpassa sig till 'hennes' könsidentitet än att skydda de andra kvinnornas säkerhet?
Citera
2019-11-12, 02:01
Medlem
Att de ens får sådana förmåner( om man vill kalla det så) i fängelset som detta könsbyte är ju fantastiskt...
Citera
2019-11-12, 02:47
Medlem
Bedrövligt måste jag säga. Könsbyte när man avtjänar straff skall inte få förekomma, och definitivt inte få plats på kvinnoanstalt. Jag undrar hur han blir mottagen på Hinseberg då det inte är för söta och rara kvinnor som sitter där. Möjligt att man isolerar honom för dom går inte på kön där utan på det brott han begått så som styckat och dödat sin x flickvän. Det ses nog inte i bra dager på det stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in