2024-02-25, 07:51
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariannejohansson
Hej! Jag vet att vissa här har skrivit positiva och negativa saker som mig, vissa relativt nyligen (the shadow master) för att jag har nektat en viss intim närskap.
Till er andra: Vad är era frågor till mig?
Och ja, jag är Kim Marie Johansson.

Som i ett inlägg här ovan frågar om FUP?
Den har han garanterat sedan det begav sig.
Citera
2024-02-25, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra

Kan intyga att det är rätt person som skriver, jag fick se en resningsansökan som utlovat.
Citera
2024-02-25, 09:57
Medlem
Poesidamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariannejohansson
Hej! Jag vet att vissa här har skrivit positiva och negativa saker som mig, vissa relativt nyligen (the shadow master) för att jag har nektat en viss intim närskap.
Till er andra: Vad är era frågor till mig?
Och ja, jag är Kim Marie Johansson.

Jag som är helt övertygad om att du är skyldig funderar på Var du gjorde det. Och om du möjligen hade medhjälp. Jag har gått igenom allt material och det finns ingen annan som kan vara skyldig. Så varför står du inte bara för det du gjort.. det känns fegt och respektlöst mot de anhöriga.
Citera
2024-02-25, 10:58
Medlem
mariannejohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poesidamen
Jag som är helt övertygad om att du är skyldig funderar på Var du gjorde det. Och om du möjligen hade medhjälp. Jag har gått igenom allt material och det finns ingen annan som kan vara skyldig. Så varför står du inte bara för det du gjort.. det känns fegt och respektlöst mot de anhöriga.
Skicka mig ditt nummer så har jag gärna en diskussion med dig om det 👍
Citera
2024-02-25, 11:01
Medlem
Citat:
Jag ominstallerade min telefon sen en tid sedan, då så försvann många av mina filer vilket är varför jag frågade om någon här på forumet hade en kopia av förundersökningen
Citera
2024-02-25, 14:26
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poesidamen

Fråga Andreas ”Morot” Johansson. Han har inside info.
Citera
2024-02-25, 21:06
Medlem
Citat:
Fråga Andreas ”Morot” Johansson. Han har inside info.

Om du nu vet vad han sitter på för information så spotta ut det? Människan som du citerar är ju dömd för ett annat brott. Så då kan man ju hitta på lite allt möjligt för att försöka komma lindrigare undan tänker jag?
Citera
2024-02-25, 22:35
Medlem
Citat:
Du får läsa hans bok.

Så du menar att en bok är en pålitlig källa?
Inte för att vara den som är den, men när man läser både fup och resningsansökan så är det ju egentligen bara karatetränaren med fru som har haft ett giltigt motiv. Det är iaf min åsikt. Att Kim ska ha lyckats begå det perfekta brottet och bära ut en död kropp utan att någon har hört det i trappen känns osannolikt.
Dessutom att eftersom att hon inte ens kunde sköta en vanlig städning ska lyckas städa upp en hel brottsplats. Well played isf.

Finns ju ett rätt simpelt svar för att veta vilka mess och kontakter som fanns på telefonen som inte ens polisen har utrett "för att man inte hitta telefonen" det behövs dock inte en telefon för att återskapa sms, telefon loggar osv.

Svaret kommer garanterat komma fram när man kollar igenom smsen, vem vet? Det får vi kanske se. Kanske inte
Citera
2024-02-26, 08:18
Medlem
Blackmonks avatar
HAN har tidigare hotat flertal personer för stt "misskönat". Hur han jan vara fri och inte inlåst på ett psyke övergår min förståelse...

Har han barnet hos sig? Hoppas verkligen inte.
Citera
2024-03-01, 01:14
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Med tanke på att alldeles för många människor med autism som bytt kön ångrar sig så tror jag att han stannat vid namnbyte. Det tar ganska lång tid, ibland många år för att få en diagnos som beviljar könsbyte. Har man Asperger så är det mer vanligt att känna förvirring även kring sitt kön än vad det är för ungdomar i övrigt. Det är noggranna utredningar hos psyk. Skulle han ”klara” deras tester? Jag läste en hel del om ämnet för några år sedan och tyvärr är det ganska vanligt att människor som begått brott vill byta namn och personnummer för att försöka slippa konsekvenser ute i samhället efter avtjänat straff. Han kallar sig för ”före detta brottsling”, kan kanske betyda att han nu anser att Kim Marie är oskyldig, det var Kristoffer som mördade?

Jo visst.

Men vad spelar egentligen en noggrann utredning för roll när själva idén om att byta kön inte får avfärdas helt eller kan tänkas ingå i personens psykiska problem, och inte är någonting som ska ges uppmärksamhet mer än att medicinera det och/eller att samtala om det.

Förvirring kring sitt kön borde väcka alla larmknappar på samma vis som när någon påstår att den är Napeolon återfödd eller självaste Hin Håle.
Man kan hävda att "könet" är en annan variant av depersonalisering. Man ger det utrymme för tolkning och omtolkning eftersom det är på modet, men utan att man inser vad man sysslar med eller laborerar med.

Utredningen är ju fortfarande uppsatt enligt tänket och riktlinjerna att det är ett giltigt ingrepp och verkar utanför om man skulle vara en mördare eller våldsam individ. I själva verket är det nog så att det är ytterligare en störning i sig (som gör bilden både svårare och farligare) och någonting som har gått att observera hos flertalet ökända mördare och våldsamma personligheter.
Citera
2024-03-05, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jo visst.

Men vad spelar egentligen en noggrann utredning för roll när själva idén om att byta kön inte får avfärdas helt eller kan tänkas ingå i personens psykiska problem, och inte är någonting som ska ges uppmärksamhet mer än att medicinera det och/eller att samtala om det.

Förvirring kring sitt kön borde väcka alla larmknappar på samma vis som när någon påstår att den är Napeolon återfödd eller självaste Hin Håle.
Man kan hävda att "könet" är en annan variant av depersonalisering. Man ger det utrymme för tolkning och omtolkning eftersom det är på modet, men utan att man inser vad man sysslar med eller laborerar med.

Utredningen är ju fortfarande uppsatt enligt tänket och riktlinjerna att det är ett giltigt ingrepp och verkar utanför om man skulle vara en mördare eller våldsam individ. I själva verket är det nog så att det är ytterligare en störning i sig (som gör bilden både svårare och farligare) och någonting som har gått att observera hos flertalet ökända mördare och våldsamma personligheter.

Hur tänker du angående det såkallade modet?
Och hur anser du att min könsdysfori gör mig farligare? Och isf; Är alla, både trans män som trans kvinnor, farligare än CIS personer enligt dig? För statistiken säger ju något annat.
Citera
2024-03-05, 06:42
Medlem
orrtupps avatar
När man förhören med mördaren i podden Förhörsrummet så låter det som att han är en narcissist som tror att han är så himla smart och att han har begått det perfekta brottet och att han aldrig skulle göra misstag men misstag gjorde han minsann och ägd blev han.
Livstid borde han ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in