2019-11-11, 18:01
Medlem
Gustavoss avatar
Ska finnas en film på händelsen, från en övervakningskamera som jag förstått det. Är denna läckt?!
Citera
2019-11-11, 18:02
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Och inlagget du refererar till ska visa pa vada? Att man som invandrarforalder ska simma med sina barn och rida hast? Vilket fantastiskt tips nar ens barns umgange har 9mm i linningen och saljer knark. Da ar simning och hastridning valdigt lockande.

Pajas

/C

Å alla dessa barn med 9mm i linningen och saljer knark hur uppstår dom? Dessa fanns inte på min tid, eller är det i blodet menar du på vissa utsatta raser?
Citera
2019-11-11, 18:02
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavos
Ska finnas en film på händelsen, från en övervakningskamera som jag förstått det. Är denna läckt?!
Vore ju en skandal isåfall. Lite som när man läckte bilderna på Elin Krantz, även om det var 10ggr värre. Undra om någon dömdes för det?
Citera
2019-11-11, 18:10
Medlem
Är bo 2 sallad eller under operation?
Citera
2019-11-11, 18:11
Medlem
Polisen inleder en särskild händelse och säger att all personal ska ägna sig åt gängbrottslighet. Skjutningen av 15-åringen gör att polisen nu har fått nog. Jag är imponerad (host, host).

Själv fick jag nog för tre år sedan. Bäst att se upp så man inte råkar ut för något annat brott.

Kanske får de tag i fjortonåringen (?) som sköt och ger honom ett hållbart straff.

Om någon ser spår av sarkasm i detta inlägg, bli inte förvånad.
Citera
2019-11-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Prytz
Jag får inte riktigt ihop hur denna skjutning har gått till. Att bilbomben och skjutningen hör ihop låter rimligt. De 6 min som skiljer mellan bomben och skjutningen verkar väl avvägda. 6 min är väl ungefär vad det tar för en standardutryckning i Malmö och ganska exakt vad det tar för en patrullbil att åka från Möllevången till platsen för sprängningen.

OM händelserna hänger ihop så är den här skjutningen välplanerad. Bomb ska fixas och den ska placeras på rätt avstånd från Möllan, vapen ska fixas. Någon har väl dessutom släppts av cyklisterna på lagom avstånd från Möllan för inte fan kan man cykla runt med automatvapen en helgkväll.

För att genomföra hela det här måste man ju vara säker på att BO är just där och då. Annars skiter sig allt. Och det är ju jävligt lätt hänt att allt går i kras. Det räcker ju att BO träffat en kund för att han inte ska vara på torget när mördarna kommer dit. Eller att han gått och pissat.

Om man tänker sig att en medhjälpare har stått på torget och bekräftat att BO är på plats till bombutlösaren och cyklisterna, så borde inte ens det räcka för att vara säker på att mordet går i lås. På 6 minuter kan mycket hända som får BO att röra sig därifrån.

Kanske är detta utfört av någon som kände BO och kunde få dem att vara just där och då?

Du har säkert rätt i att det är planerat, men är det så komplicerat?

Ett möjligt händelse förlopp:
Bomber är lättilverkade och antagligen har alla grupperingar några på lager.

Tonåringar är flockdjur och har sina vanor och inpinkade platser, lågoddsare att bo skulle drälla runt där det hände, förr eller senare och stanna kvar en god stund. Kanske gärningsmännen var på plats förra helgen, men bo dök inte upp. Hade de inte lyckats denna gång, kaske de åter varit på plats nästa helg.

Vapen ingår i grundutrustning, inget som behöver "fixas". Gm cyklar dit med pistol(er) i innerfickan (varifrån kom "automatvapnet") och inväntar bo. Bo iakttas, bombkumpanen rings upp och åker till förutbestämd plats och smäller av sin laddning.

Gm hör när det smäller, väntar några minuter och cyklar sedan fram till bo och skjuter på kort håll. Cyklar sedan lugnt iväg i några kringelkrokar, lämnar cykeln, promenerar en kort sträcka och byter till annat fordon, eller går in till en "bekant" som bor i närheten och "råkar" vara hemma för tillfället.

Visst vore det en planering, men inte så avancerat i mina ögon.

Poångterar att det bara är ett av många möjlig scenarior.
Citera
2019-11-11, 18:13
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Lika barn leka bast.

Varfor skulle jag vilja att mina barn leker med muhammed? Ar du allvarlig? Mina barn kommer inte i narheten av detta slodder. Babbarna gillar att halla sig for sig sjalva dar de kan babba hela dagen lang.

Varfor tror du att nagon som Hanif ar mer svenska an manga svenskar? Dar snackar vi MUF-umgange med vita Danderydare. Battre umgange an Jaffar och Co.

/C

Det är ju det jag menar, det är föräldrarna som bestämmer ungens miljö. De skötsamma babbarna hade kunnat organisera sig (rensa ut kidsen med 9mm i linningen) med de bryr sig inte utan agerar som i inlägget jag länkade.
Citera
2019-11-11, 18:15
Medlem
https://omni.se/malmos-kriminella-bjuds-in-till-samtal-med-polisen/a/RRXpWO?fbclid=IwAR2NsSUwyjtfZuJGd4b6Xap9eX1_BaPlg8 wSn_lsEfd92TgTCtbtvxGwFso Polisen bjuder nu in till samtal som det skulle hjälpa.QUOTE=Refraktor|69266667]Polisen inleder en särskild händelse och säger att all personal ska ägna sig åt gängbrottslighet. Skjutningen av 15-åringen gör att polisen nu har fått nog. Jag är imponerad (host, host).

Själv fick jag nog för tre år sedan. Bäst att se upp så man inte råkar ut för något annat brott.

Kanske får de tag i fjortonåringen (?) som sköt och ger honom ett hållbart straff.

Om någon ser spår av sarkasm i detta inlägg, bli inte förvånad.[/quote]
Citera
2019-11-11, 18:31
Medlem
Karlekskrigares avatar
Cyklade förbi pizzerian på ystadsgatan bara 1h innan skjutningen. Känns lite sådär.
Fullt med poliser på plats nu de senaste dagarna, och ljus längs med större delen av gatan. Hittade denna video som är lite intressant och för tankarna till en så kallade psy op eller falsk flagg attack. spana in: https://www.youtube.com/watch?v=cUFBcgi5VFM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2X lmtFKkFq90K9eXEagoeB5TI3hx74u0aOExSwnuU8SgSa1uzdTY Y9OSA
Citera
2019-11-11, 18:32
Medlem
Garderobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
När man följer den här skjutningen i Svensk media så försöker olika journalister få det till att det kunde varit vilka som helst av oss som blivit offer.
Så är det ju inte, det finns självklart en anledning till att just dessa två blev skjutna.
Slås ockå av detta när jag under måndag eftermiddag den 11 november lyssnar på P1: inte ett ord om vad för individer det är som blivit skjutna, förutom att de var 15 år gamla, som om det inte vore intressant.

I sjävla verket är det ju EXTREMT intressant och JÄTTEVIKTIGT att informera om att det INTE var vilka 15-åringar som helst som blev skjutna på öppen gata, utan att kontakt med yrkeskriminiella = utsätta sig för livsfara. Den avsiktliga tystnaden om denna omständighet = dimridå om de faktiska omständigheterna = reletivisering = spridning av generell rädsla.
Senast redigerad av Garderob 2019-11-11 kl. 18:35.
Citera
2019-11-11, 18:36
Medlem
skanetrafik3ns avatar
En misstänkt skottlossning har inträffat på Jöns Risbergsgatan i Malmö.
Larmet inkom runt 18:00
Citera
2019-11-11, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrekex
det kommer komma mycket nu närmsta 2 veckorna bara vänta o se
Jag vet att du/ni inte kommer lyssna på mig men kan ni inte prata med polisen istället för att fler tonåringar ska skadas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in