2019-11-11, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Helt riktigt, jag har valt att inte begå kriminella handlingar. Och det valet har alla.
Vet någon hur tillståndet är med den andre skjutne.. allvarligt eller kommer han att klara sig, vet någon var han blivit träffad... Dog fel kille eller var det menat att båda skulle stryka med... ??
Citera
2019-11-11, 07:44
Medlem
Folk sitter på mycket information härinne ser jag!

Ingen insatt som vill skriva en liten sammanfattning?
Citera
2019-11-11, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Vet någon hur tillståndet är med den andre skjutne.. allvarligt eller kommer han att klara sig, vet någon var han blivit träffad... Dog fel kille eller var det menat att båda skulle stryka med... ??
BO2 är allvarligt skadad men skadorna är inte livshotande, enligt SVT.
Citera
2019-11-11, 07:47
Medlem
Tamborinos avatar
Nyhetslöpet på aftonhoran morgon just nu.

15 åriga jaffar dödades vid pizzerian i Malmö "HADE ETT HJÄRTA AV GULD "
Citera
2019-11-11, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Moderator kan bort mitt inlägg om han vill. För Sverige får man nog betrakta den här dödsskjutningen som en samhällsvinst. Visst, det är tråkigt för hans mamma men för oss alla var det nog det bästa som kunde hända. 15-åringen var redan brottsbelastad. Oddsen är mycket låga för att han skulle blivit yrkeskriminell i vuxen ålder.

Jag har också följt mediabevakningen kring denna händelse under helgen. Det framställs som om det handlar om 2 oskyldiga barn som blivit skjutna. Man intervjuar folk som beklagar sig över att man gett sig på så unga personer. Sent om sider kommer det fram att det handlar om grovt kriminella som är brottsoffer. Så jag håller med. Ju tidigare man kan få bort dem från gator och torg desto bättre.
Citera
2019-11-11, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Jag har också följt mediabevakningen kring denna händelse under helgen. Det framställs som om det handlar om 2 oskyldiga barn som blivit skjutna. Man intervjuar folk som beklagar sig över att man gett sig på så unga personer. Sent om sider kommer det fram att det handlar om grovt kriminella som är brottsoffer. Så jag håller med. Ju tidigare man kan få bort dem från gator och torg desto bättre.

Dom är inte grovt kriminella är två snorungar som sålt lite brass. Det anser jag inte som grovt kriminella! Gällande BO 2 så är läget allvarligt men stabilt han är nersövd och kommer att opereras i dag.
Citera
2019-11-11, 08:22
Medlem
Antalet politiker i Stockholm som bryr sig om detta är NOLL. Ingen politiker besöker platsen eller kommer att besöka den. Händelsen (verkligheten) överensstämmer inte med deras verklighetsbild och partiets agenda och deras maktbegär.
Citera
2019-11-11, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Dom är inte grovt kriminella är två snorungar som sålt lite brass. Det anser jag inte som grovt kriminella! Gällande BO 2 så är läget allvarligt men stabilt han är nersövd och kommer att opereras i dag.

Att sälja knark räknas som grov kriminalitet. Nu slapp vi dock att de skulle fortsätta med ännu grövre brott vilket hade varit en naturlig utveckling för dem.
Citera
2019-11-11, 08:38
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:

Inom bara några år kommer sådana här killar kosta samhället miljonbelopp varje år. Så visst är det en besparing om de dör redan innan de börjar kosta satan för skattebetalarna.

Det sorgliga är att oskyldiga får sitt liv, tillvaro och vardag förstörd pga dessa arabyngel. Hur kul är det att sitta och käka pizza när kulorna börjar vissla runt huvudet. Eller stå och vänta på bussen helt oskyldigt när en sinnessjuk mena-dåre börjar banka en planka i huvudet på en. Eller få sin bil som man sparat ihop till uppeldad. Eller porten där man bor sprängas i bitar.... etc ...etc

Där ligger problemen, att nån jäkla Jaffar plockades bort innan han hann bli grovt multikriminell.
Citera
2019-11-11, 08:39
Medlem
Tamborinos avatar
När man följer den här skjutningen i Svensk media så försöker olika journalister få det till att det kunde varit vilka som helst av oss som blivit offer.
Så är det ju inte, det finns självklart en anledning till att just dessa två blev skjutna.
Nej det här är inte på något sätt chockerande, det är en helt naturlig utveckling på den svenska massinvandringen.
Citera
2019-11-11, 09:06
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:

Nej, men de hade blivit grovt kriminella förr eller senare. Nu är den ena förhindrad till det, och den andra kanske har lärt sig en läxa.
Citera
2019-11-11, 09:11
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:

Kan hålla med men resten av Sverige ser det som grov kriminallitet, vad vi här på fb tycker spelar ingen roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in