2019-11-10, 23:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Karin Cecilia Lilja har duperat många både inom polisen och rättsväsendet så inget förvånar mig när det gäller henne.
Att personen skulle vara arg är väl Karins eget påstående och inte verifierat.

Nej jag har inte fupen i det målet och frågan är om man får fram den nu?
Domen föll först 2016-03-07 för Karin gjorde allt för att förhala... troligen för att hon inte skulle bli dömd innan vårdnadstvisten avgjordes 2015-12-07.

Hon var frisk och kom in med bilagor i vårdnadstvisten men så sjuk så hon kunde inte komma in med knappt något i målet som gick parallellt där hon blev dömd för våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd. Det målet fick skjutas upp gång på gång.
Den lär väl gå att få fram likt allt annat via aktuell TR på nätet och målsnr.
Om det inte ska töntas med första sidorna är gratis... Bla bla....
Blev nyfiken på förhöret med arrestvakten som tydligen har skett.

Klart nån är arg om denna inte ville skylta med att ha KL som inneboende. Vem fan skulle öht ta in henne med tanke på vilda västern hos NH där hon barrikaderade sig och slogs.
Citera
2019-11-11, 00:55
Medlem
Citat:

Ni kan ju alltid maila Kjell Fahlgren och fråga varför inte det blev en förundersökning om torpeden 2015... kjell.fahlgren@polisen.se

Varför skulle någon vilja fråga Fahlgren om en sån enkel och uppenbar sak? Det kom in en person som berättade en story. Åklagaren bestämmer i fallet vilken inte ansåg att det fanns något utöver personens ord att tillgå. Då blir det inget case helt enkelt. Eller trodde du att man åtalar för att någon påstår en sak? Jag tror nog att man verkligen försökte få fram mer men det fanns inget, så dina konspirationsteorier går inte ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Även om KL nu var bekant med domaren

Citat:
Nja så skrev jag inte.

Jo så skrev du och det är totalt felaktig slutsats från dig då det var minst två domare att avgöra om det fanns skäl för häktning. Lägg ner bara!
Senast redigerad av Erzebet 2019-11-11 kl. 00:58.
Citera
2019-11-11, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Varför skulle någon vilja fråga Fahlgren om en sån enkel och uppenbar sak? Det kom in en person som berättade en story. Åklagaren bestämmer i fallet vilken inte ansåg att det fanns något utöver personens ord att tillgå. Då blir det inget case helt enkelt. Eller trodde du att man åtalar för att någon påstår en sak? Jag tror nog att man verkligen försökte få fram mer men det fanns inget, så dina konspirationsteorier går inte ihop.

Jo så skrev du och det är totalt felaktig slutsats från dig då det var minst två domare att avgöra om det fanns skäl för häktning. Lägg ner bara!

Jag ska vara så tydlig när jag skriver till dig nästa gång som om du vore ett barn. Då får det bli

”Även om KL skulle vara bekant...”

istället för ”Även om KL är bekant...”

så kommer du kanske förstå.

Givetvis menade jag samma domare som KL menade. I singular. Sen kan det ha avgjorts av hundra rådmän. Det är en helt annan sak.

Frågan är om du vill förstå vad man menar? Finns det kanske en personlig assistent du kan fråga när det blir lite krångligt här för dig istället?
Senast redigerad av Avel 2019-11-11 kl. 01:15.
Citera
2019-11-11, 01:28
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:

KL är trygg med allt. Sitta i polisbil. Sitta i cell. Sitta i häktningsförhandling. Hon verkar lite för trygg i detta och det är det som kommer göra det svårt att hitta bevis mot henne.

Att man är på det lugna genom denna process tyder ju på att man inte gjort något fel, eller hur tänker du att hon skulle betett sig?
Citera
2019-11-11, 01:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet

Du som låtsas vara så väldigt kunnig går helt bananas och kommer med faktafel

Det handlade inte om att åtala... det handlade om att undersöka saken... inleda en förundersökning! Men inte ens det gjorde dom och Karin Cecilia Lilja blev inte ens förhörd om den första anstiftan till mord 2015.

Tar infon från Wikipedia för den är nog lättläst nog för dig... kanske...
Påpekar extra... När förundersökningen är klar har åklagaren att ta ställning till huruvida det insamlade materialet räcker för att lämna in ett åtal till berörd tingsrätt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6runders%C3%B6kning
Citera
2019-11-11, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Att man är på det lugna genom denna process tyder ju på att man inte gjort något fel, eller hur tänker du att hon skulle betett sig?

Jag tänker nog mer på hur det verkar vara viktigt för henne att tala om att det var helt ok att bli tagen av polisen.

Senaste gångerna hon blev det så har hon ju skrikit, spottat, bitit, sparkat, slagits och klätt av sig naken. Blir ju lite komiskt då när hon säger att det är helt ok att återuppleva det igen. Den här gången t o m tagen för något riktigt allvarligt.

Bagdad Bob stod och sa att allt var heeelt luuugnt. Och KL säger att det är inga problem. Blev lite hjärtklappning så läkaren fick komma när hon gick beskedet att HOL överlevt. Det är alltså försvarsmekanismen i henne jag tycker mig ha sett och hört.
Citera
2019-11-11, 01:54
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Du som låtsas vara så väldigt kunnig går helt bananas och kommer med faktafel

Det handlade inte om att åtala... det handlade om att undersöka saken... inleda en förundersökning! Men inte ens det gjorde dom och Karin Cecilia Lilja blev inte ens förhörd om den första anstiftan till mord 2015.

Tar infon från Wikipedia för den är nog lättläst nog för dig... kanske...
Påpekar extra... När förundersökningen är klar har åklagaren att ta ställning till huruvida det insamlade materialet räcker för att lämna in ett åtal till berörd tingsrätt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6runders%C3%B6kning

Ja fast det är ju åklagaren som inleder en förundersökning också, inte polisen. Eller missförstår jag nånting nu?
Citera
2019-11-11, 01:55
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Jag tänker nog mer på hur det verkar vara viktigt för henne att tala om att det var helt ok att bli tagen av polisen.

Senaste gångerna hon blev det så har hon ju skrikit, spottat, bitit, sparkat, slagits och klätt av sig naken. Blir ju lite komiskt då när hon säger att det är helt ok att återuppleva det igen. Den här gången t o m tagen för något riktigt allvarligt.

Bagdad Bob stod och sa att allt var heeelt luuugnt. Och KL säger att det är inga problem. Blev lite hjärtklappning så läkaren fick komma när hon gick beskedet att HOL överlevt. Det är alltså försvarsmekanismen i henne jag tycker mig ha sett och hört.

Ja hon är helt klart kvalificerad till ett arbete på Dramaten eller söka sej in på kalle flygares teaterskola
Citera
2019-11-11, 01:58
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:

Största skillnaden är väl att hon var nykter när dom grep henne nu, alkohol gör att människor beter sig som du vet.
Jag antar att hon kände sig trygg just för att hon ingenting hade gjort.
Citera
2019-11-11, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Största skillnaden är väl att hon var nykter när dom grep henne nu, alkohol gör att människor beter sig som du vet.
Jag antar att hon kände sig trygg just för att hon ingenting hade gjort.

Hon minns nog inte helt de andra tillfällena så hon har inget att jämföra med kanske. För att vara oskyldig så beter hon sig väldigt märkligt. Det är jag inte ensam om att tycka.
Citera
2019-11-11, 02:21
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Hon minns nog inte helt de andra tillfällena så hon har inget att jämföra med kanske. För att vara oskyldig så beter hon sig väldigt märkligt. Det är jag inte ensam om att tycka.

Nej majoriteten i tråden har ju en rätt klar bild av KL, personligen har jag aldrig träffat människan och har därför svårt att döma henne.
Visst att hon gjort felsteg i livet innan,härjat på fyllan och fan och hans moster men det gör henne ändå inte skyldig till det tråden handlar om.

Sen vet jag inte om hon beter sig märkligt för att vara oskyldig då jag inte vet hur hon beter sig då hon är skyldig.
Citera
2019-11-11, 02:25
Medlem
develis avatar
Citat:
(..)
Jag syftade då speciellt den rådmannen som KL själv talat så ”varmt” om. Givetvis gjorde den personen ett gott jobb enligt KL. KL blev ju frisläppt.

KL är trygg med allt. Sitta i polisbil. Sitta i cell. Sitta i häktningsförhandling. Hon verkar lite för trygg i detta och det är det som kommer göra det svårt att hitta bevis mot henne.
Hon överkompenserar.
Eg. samma typ av fenomen som kapten klänning ägnade sig åt även om hans var grövre.

Pratar även om andra som gapar i arresten för att riktigt överdriva sitt eget lugn.
....men det förutsätter att man har förkunskaper:
Att man vet att hon varit våldsam i polisbilens baksäte.
Hängt krampaktigt i dörrkarmen vid arrestintaget.
Troligen gapat som en dåre på fyllan i cellen likt de andra.
Suttit i förhör som åtalad och inte alls är ovan förhör.

Annars skulle hon väl kanske lyckas med sina överdrifter för attt försöka framstå som svalkande lugn som står över allt ståhej.
Störd.
Senast redigerad av develi 2019-11-11 kl. 02:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in