2019-11-10, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Gripen
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/tre-man-gripna-misstankta-for-forberedelse-till-ran

Åtal
https://www.vlt.se/logga-in/fagerstatrio-atalas-for-ranplaner-hade-storsandare-och-buntband-i-bilen

Frikännandet
https://sv-se.facebook.com/Fagersta/posts/1447773792040526
https://www.fagersta-posten.se/logga-in/kanda-brottslingar-friades-fran-ranplaner-nu-vill-de-ha-skadestand
Tackar för de uppgifterna. Nu var ju det här en kortare häktning det som jag kanske är mer ute efter är när avslutades det sista långa fängelse straffet som Billy haft? Har du möjligtvis någon uppgift om det?.
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-11-10 kl. 23:04.
Citera
2019-11-10, 23:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja,och är något som har skavt i mej sen intervjun så är det hennes uttalande om häktesdomaren när hon blev släppt,KL säger till media att vilken tur att det var hon som var domare på häktesförhandlingen det är precis som KL vill att folk ska tro att hon blev släppt pga någon sorts väntjänst och det verkar inte som hon begriper att hennes käft kan ställa till det för en massa människor som rör sej runt henne
Är hon narcissist så är jag föga förvånad. Parallellt är hon arrogant mot ÅK.
Citat:
– Jag är inte van vid att bli förhörd, men jag är van vid förhör. För mig var inte det någon konstig situation. Jag tyckte bara att det var skönt att det skulle äga rum.

Men det fanns en fråga hon inte ville svara på: var hon bor just nu.

Toppjuristen är inneboende hos en person som på grund av sitt arbete, som innefattar känsliga polisärenden, inte vill bli indragen i polisutredningen.

På söndagen hölls ett nytt förhör.

– Det inleddes med att polisen sade att de själva hade klurat ut adressen där jag bor och genomfört husrannsakan där.

Personen som äger bostaden i fråga ska inte ha blivit glad.
– Han är nu arg på mig, säger toppjuristen.
https://www.expressen.se/nyheter/toppjuristens-forsta-ord-har-en-teori/

Jag är inte van att bli förhörd? Lite tränad är du allt Karin genom åren men ditt minne verkar selektivt förskönande.
Undrar hur hon själv lät när hon bråkade i arrestintaget?

"Kvinnan berättar också om hur det var att sova i arresten:
– Två stycken, en kvinna och en man, ylade i flera timmar. Sen lade de sig på golvet och stampade. Det ekade något fruktansvärt."

I domen våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd står följande (namn maskat):
"L-E Hs berättelse beskriver vad som enligt hans uppfattning hänt inne i
arrestlokalen. Händelserna där omfattas inte av åtalet och redovisas därför inte."

Står detta i FUP?
Citera
2019-11-10, 23:04
Medlem
Citat:
Domarna är mer korrekt ordval. Hovrätten hann inte få överklagan så kom svaret. Åklagarens häktningsframställan höll inte. Domaren i Tingsrätten och Hovrätten alltså Svea Hovrätt.

DomarEN. RådmannEN.

Hon berättade då bland annat om måndagens häktningsförhandling.
– Jag blev tacksam när jag såg vad det var för rådman. Hon är väldigt duktig och har bra rykte. Det kändes tryggt.

https://www.expressen.se/nyheter/toppjuristen-ingen-superklippa-direkt/
Citera
2019-11-10, 23:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har du glömt att Karin Cecilia Lilja ringde sin vän Kjell som då jobbade som internutredare hos polisen för att få hjälp när hon blev LOBad och blev avförd från HOLs lägenhet 1 augusti 2013?
Karin blev dömd för våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd efter den händelsen.
Den gången hon bet HOLs vän men blev frikänd från misshandel.
Numera jobbar Kjell på SU...

Ja låt Kjell Fahlgren få hjälpa Karin Lilja ur knipan igen... hon brukar ju be honom om hjälp... och gjorde det i mail 2 juni 2016.
Man kan ju bli mörkrädd för mindre än när SU ska utreda någon som ber dom om hjälp

Ni kan ju alltid maila Kjell Fahlgren och fråga varför inte det blev en förundersökning om torpeden 2015... kjell.fahlgren@polisen.se
Hon har kontakter men om det är just honom hon sen bor hos är väl inte kartlagt?
Citera
2019-11-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
DomarEN. RådmannEN.

Hon berättade då bland annat om måndagens häktningsförhandling.
– Jag blev tacksam när jag såg vad det var för rådman. Hon är väldigt duktig och har bra rykte. Det kändes tryggt.

https://www.expressen.se/nyheter/toppjuristen-ingen-superklippa-direkt/

Men suck sista svaret till dig nu då du fattar trögt. Åklagaren överklagade till Hovrätten som avslog överklagan så det fanns ingenting på KL i bevisväg. Det du påstår och insinuerar är att KL kände domaren därför häktades hon inte. Du konspirerar vilket är så ointressant att man funderar på om det inte finns bättre argument än det du far med.
Citera
2019-11-10, 23:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon har kontakter men om det är just honom hon sen bor hos är väl inte kartlagt?
Det jag svarade på var detta du skrev... "Jag skriver att en kvinna lätt kan manipulera och om KL var djupare engagerad med poliser vet jag inte." och "Hur jävla dåligt skött olika anmälningar eller ärenden varit.
Då Karin Cecilia Lilja har en kontakt hos polisen som hon ber om hjälp att klara henne ur knipor, så kan det vara därför det inte blev någon förundersökning när hon lejde torped 2015.
Citat:
Jag skriver att en kvinna lätt kan manipulera och om KL var djupare engagerad med poliser vet jag inte.
Tyvärr brukar bilden framträda först retroaktivt. När det har eskalerat. Hur jävla dåligt skött olika anmälningar eller ärenden varit.
Citera
2019-11-10, 23:19
Medlem
Citat:
Men suck sista svaret till dig nu då du fattar trögt. Åklagaren överklagade till Hovrätten som avslog överklagan så det fanns ingenting på KL i bevisväg. Det du påstår och insinuerar är att KL kände domaren därför häktades hon inte. Du konspirerar vilket är så ointressant att man funderar på om det inte finns bättre argument än det du far med.

Nja så skrev jag inte. Du skrev att hon inte blev häktad för rätten gick inte på åklagarens linje. Jag menade då att givetvis blev hon inte häktad för det fanns inga bevis. Däremot menade jag att HOL hade goda skäl att peka ut KL då han känner KL bättre än de som jobbade den dagen i rätten och beslutade om häktningen. Jag syftade då speciellt den rådmannen som KL själv talat så ”varmt” om. Givetvis gjorde den personen ett gott jobb enligt KL. KL blev ju frisläppt.

KL är trygg med allt. Sitta i polisbil. Sitta i cell. Sitta i häktningsförhandling. Hon verkar lite för trygg i detta och det är det som kommer göra det svårt att hitta bevis mot henne.

Ska du inte yttra något illa om HOL nu för att spä på dina egna konspirationsteorier istället för att pådyvla andra sådana.
Citera
2019-11-10, 23:24
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Senast som han frikändes var 3 juni 2019 och hade då suttit häktad sedan april för förberedelse till rån.

Han hade bara varit fri i 3 dagar innan han försökte mula HOL? Hade HOL någon roll som biträde eller liknande i detta fall han blev frikänd ifrån?
Citera
2019-11-10, 23:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det jag svarade på var detta du skrev... "Jag skriver att en kvinna lätt kan manipulera och om KL var djupare engagerad med poliser vet jag inte." och "Hur jävla dåligt skött olika anmälningar eller ärenden varit.
Då Karin Cecilia Lilja har en kontakt hos polisen som hon ber om hjälp att klara henne ur knipor, så kan det ju vara därför det inte blev någon förundersökning när hon lejde torped, 2015.
Ok. Men det var en fråga om pojkvän likt Möllers polis ex och jag undrade ironiskt om JM sugit av fler så smidigt som hon navigerar och slipper granskning.

Hur som haver är det uppenbart att KL har supporters i poliskåren såpass att hon är inneboende. Hos nån som nu är arg att ha fått en flock poliser på besök.

Har du FUP ang våld mot tjänsteman? Se min fundering i föregående inlägg.
Citera
2019-11-10, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Han hade bara varit fri i 3 dagar innan han försökte mula HOL? Hade HOL någon roll som biträde eller liknande i detta fall han blev frikänd ifrån?
6 september var det som mordförsöket var.
Citera
2019-11-10, 23:35
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
6 september var det som mordförsöket var.

Hahah börjar skela såhär på kvällskvisten, tack.
Citera
2019-11-10, 23:38
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ok. Men det var en fråga om pojkvän likt Möllers polis ex och jag undrade ironiskt om JM sugit av fler så smidigt som hon navigerar och slipper granskning.

Hur som haver är det uppenbart att KL har supporters i poliskåren såpass att hon är inneboende. Hos nån som nu är arg att ha fått en flock poliser på besök.

Har du FUP ang våld mot tjänsteman? Se min fundering i föregående inlägg.
Karin Cecilia Lilja har duperat många både inom polisen och rättsväsendet så inget förvånar mig när det gäller henne.
Att personen skulle vara arg är väl Karins eget påstående och inte verifierat.

Nej jag har inte fupen i det målet och frågan är om man får fram den nu?
Domen föll först 2016-03-07 för Karin gjorde allt för att förhala... troligen för att hon inte skulle bli dömd innan vårdnadstvisten avgjordes 2015-12-07.

Hon var frisk och kom in med bilagor i vårdnadstvisten men så sjuk så hon kunde inte komma in med knappt något i målet som gick parallellt där hon blev dömd för våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd. Det målet fick skjutas upp gång på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in