2019-11-10, 23:06
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Så dina meningar existerar utan sammanhang?Lilla vän på dig själv, spyr på er som kallar en ihjälskjuten 15-åring som sålde lite weed kriminell.

Och jag spyr på dig. Begår man kriminella handlingar så är man kriminell. En 15-åring som säljer weed i Malmö vet exakt vad han gett sig in på och hur spelreglerna ser ut. Det får vara slut på att relativisera bort allt ansvar från alla andra än en liten kärna tungt kriminella nu. Alla, varenda en, som medvetet rör sig i umgängeskretsar med kriminella, som köper eller säljer droger, som medvetet sponsrar ljusskygga verksamheter av alla dess slag, alla dessa personer är medansvariga till att Malmö ser ut som det gör.
Citera
2019-11-10, 23:06
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Det var den ena av pojkarna som var målet pga att en i hans släkt har en enorm skuld. Detta var alltså en markering mot denna släkting som borde vara riktigt nödig just nu.
Men om denna släkting ingår i det här gänget som diskuteras i tråden eller inte vet jag inte.

Du menar att detta ska få honom att betala? Genom att avrätta hans släkting? Borde ju snarare sätta punkt för en ev betalning och personskydd för resten av livet
Citera
2019-11-10, 23:07
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Lite skumt är det ändå. Säger inte emot dig men som jag fattat det så var det 15 åringen som låg inne i pizzerian. Båda var visserligen skjutna i huvudet (18 åringen i käken och skjutsad i privatbil till sjukhuset).
Hur springer man med ett skott i skallen? Men det kanske funkar några meter, ingen aning.
Jag har också förstått det så att 15 åringen även va skjuten i bröstet. Mina slutsatser är därför att han blev skjuten i bröstet eller ryggen först, sprang in i pizzerian för att ta skydd och sen träffas av skott i huvudet. GM sköt alltså in i pizzerian efter 15 åringen eller sprang in i pizzerian för att avsluta offret. Förövrigt en skicklig och kall skytt. Det är inte vem som helst som klarar av rent mentalt och precisionsmässigt att skjuta av 2 personer i skallen så på gatan.
BO kommer att försöka komma undan, att skjuta 2 personer samtidigt ger utrymme för den som blir skjuten sist att fly.
En bestämd skytt helt enkelt. Att pricka huvudet på 2 personer under den stress som blir när man utför ett sånt här grovt brott framför massa vittnen ger ju också en hint om vilken typ av person som har utfört mordet.
Desto mer jag tänker på det, desto mer är jag benägen att hålla med polisen på veckans brott. Förmodligen välplanerat och en skytt som inte kommer hittas på närmsta fritidsgård.
Så ser jag på saken just nu i alla fall.

Man kan bli skjuten i huvet på olika sätt. Det kan träffa på sidan och "skrapa" lika gärna som pricka rätt i planeten. Vad jag hörde sprang han in på pizzerian och "segnade ihop". Tror inte han blev beskjuten efter han sprungit in. GM hade nog inte tid att stanna så länge och fortsätta skjuta.
Och ja det var välplanerat. Det är flera inblandade och spanare spanade på BO ett tag innan de slog till.
Citera
2019-11-10, 23:09
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Du menar att detta ska få honom att betala? Genom att avrätta hans släkting? Borde ju snarare sätta punkt för en ev betalning och personskydd för resten av livet

Jag och jag... Det är så DOM menar..
Citera
2019-11-10, 23:09
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Lite skumt är det ändå. Säger inte emot dig men som jag fattat det så var det 15 åringen som låg inne i pizzerian. Båda var visserligen skjutna i huvudet (18 åringen i käken och skjutsad i privatbil till sjukhuset).
Hur springer man med ett skott i skallen? Men det kanske funkar några meter, ingen aning.
Jag har också förstått det så att 15 åringen även va skjuten i bröstet. Mina slutsatser är därför att han blev skjuten i bröstet eller ryggen först, sprang in i pizzerian för att ta skydd och sen träffas av skott i huvudet. GM sköt alltså in i pizzerian efter 15 åringen eller sprang in i pizzerian för att avsluta offret. Förövrigt en skicklig och kall skytt. Det är inte vem som helst som klarar av rent mentalt och precisionsmässigt att skjuta av 2 personer i skallen så på gatan.
BO kommer att försöka komma undan, att skjuta 2 personer samtidigt ger utrymme för den som blir skjuten sist att fly.
En bestämd skytt helt enkelt. Att pricka huvudet på 2 personer under den stress som blir när man utför ett sånt här grovt brott framför massa vittnen ger ju också en hint om vilken typ av person som har utfört mordet.
Desto mer jag tänker på det, desto mer är jag benägen att hålla med polisen på veckans brott. Förmodligen välplanerat och en skytt som inte kommer hittas på närmsta fritidsgård.
Så ser jag på saken just nu i alla fall.
Om detta stämmer så verkar ju den döde BO vara det riktiga målet, såvida inte BO som fortfarande lever kastade sig i i första bästa bil som passerade... men håller med om att det var kallt. Och kanske behöver man inte vara så fantastisk skytt om man är tillräckligt nära..
Citera
2019-11-10, 23:10
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Så dina meningar existerar utan sammanhang?Lilla vän på dig själv, spyr på er som kallar en ihjälskjuten 15-åring som sålde lite weed kriminell.

Det är polisen, en svensk myndighet som kallar dessa kriminella.

Tror du att dessa skjutits för att dom sålt lite weed?
Citera
2019-11-10, 23:10
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Jag och jag... Det är så DOM menar..

Står detta tidigare i tråden eller har du "hört" detta?
Citera
2019-11-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrekex
ja, killarna va ej speciellt kriminella dom sålde lite hash o weed här o där men inte några stora i kriminella världen. 100% en annan snorunge som sköt dom men det kommer snart komma ut vem det va för saker sprids snabbt hos dom yngre
Skriv när du vet hur det ligger till och berätta om det var en konflikt mellan två ungdomar eller om det har att göra med det som någon här skriver, en skuld till en släkting som 15-åring ska ha straffats för.
Citera
2019-11-10, 23:11
Medlem
Citat:
Det är flera inblandade och spanare spanade på BO ett tag innan de slog till.

Vet du det eller är det egna slutsatser?
Det låter rimligt.
Citera
2019-11-10, 23:12
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Det skickades ett helt gäng svenska kirurger till Chicago om jag minns rätt som får in 20 ggr mer skottskador än valfri Svensk stad och fick då lära sig det senaste i traumavård.

Och nu har vi ju ett traumacenter i Sverige så nivån på vården skottskadade får numera har höjts rejält. Det du dog av 10 år sen överlever du ofta idag.

Bra. Bättre än att lära sig från skjutna grisar. Kanske man slutat med nu förtiden?
Citera
2019-11-10, 23:17
Moderator
Chantres avatar
7 polisbilar för att bevaka en brottsplats.
Citera
2019-11-10, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Om detta stämmer så verkar ju den döde BO vara det riktiga målet, såvida inte BO som fortfarande lever kastade sig i i första bästa bil som passerade... men håller med om att det var kallt. Och kanske behöver man inte vara så fantastisk skytt om man är tillräckligt nära..

Man måste ha skjutit några gånger innan i sitt liv i alla fall.
Vapnet kommer att låta. Det blir en rekyl. Du känner i handen efter första skottet att ett skott har gått av.
Du ska i detta skede rikta om vapnet mot nytt mål omedelbart och återigen trycka av.
En viss vapenvana har skytten sedan innan skulle jag tippa.
Men mest av allt som du själv är inne på. En riktigt kall person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in