Citat:
Ursprungligen postat av
elva9tolv
Nej dom var utanför båda två. Några skott träffade fönstren bakom killarna. Därför trodde man först att killarna var där inne. För det ser ut som man skjutit in genom fönstren för att skjuta nån där inne. Men så var det inte. De var som sagt båda där ute och när de blivit träffade ramlade en till backen och den andra sprang in i pizzerian men ramlade ihop där inne han också.
Lite skumt är det ändå. Säger inte emot dig men som jag fattat det så var det 15 åringen som låg inne i pizzerian. Båda var visserligen skjutna i huvudet (18 åringen i käken och skjutsad i privatbil till sjukhuset).
Hur springer man med ett skott i skallen? Men det kanske funkar några meter, ingen aning.
Jag har också förstått det så att 15 åringen även va skjuten i bröstet. Mina slutsatser är därför att han blev skjuten i bröstet eller ryggen först, sprang in i pizzerian för att ta skydd och sen träffas av skott i huvudet. GM sköt alltså in i pizzerian efter 15 åringen eller sprang in i pizzerian för att avsluta offret. Förövrigt en skicklig och kall skytt. Det är inte vem som helst som klarar av rent mentalt och precisionsmässigt att skjuta av 2 personer i skallen så på gatan.
BO kommer att försöka komma undan, att skjuta 2 personer samtidigt ger utrymme för den som blir skjuten sist att fly.
En bestämd skytt helt enkelt. Att pricka huvudet på 2 personer under den stress som blir när man utför ett sånt här grovt brott framför massa vittnen ger ju också en hint om vilken typ av person som har utfört mordet.
Desto mer jag tänker på det, desto mer är jag benägen att hålla med polisen på veckans brott. Förmodligen välplanerat och en skytt som inte kommer hittas på närmsta fritidsgård.
Så ser jag på saken just nu i alla fall.