2019-11-10, 20:42
Medlem
Mindbusinesss avatar
” Hur skulle du beskriva offret?
– Han var alltid glad. Man såg aldrig att han var arg eller på dåligt humör. Han ställde alltid upp för en.”
https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-larm-om-skottlossning-i-malmo-3/

Ställde tydligen upp på det mesta...
Citera
2019-11-10, 20:43
Medlem
Mindbusinesss avatar
Inga teorier om motiv ännu? Eller är det en pågående nedmanning?
Citera
2019-11-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Han som äger ena bilen är en helt vanlig Svensson så det var garanterat en avledning!

Det verkar finnas mycket bomber på drift i kriminella kretsar och de verkar vara billiga. Kanske är detta en taktik som har utvecklats för att störa polisen. Kanske skall polisen börja satsa mindre resurser på själva bomberna och i stället försöka höja beredskapen allmänt när en bomb smäller. I somras när en kvinna sköts så har jag för mig att det var en bilbrand ungefär samtidigt.
Citera
2019-11-10, 20:50
Medlem
Vad jag har förstått, så används oftast 15-16 åringar som torpeder och knarklangning, eftersom dom är i stort sätt "straffbefriade".
Jag skulle inte förvåna mig om dom är inblandade i någon av dom andra morden eller narkotikaaffär redan. Det finns ju ofta folk som vet vilka skytten är i dom flesta skjutningarna utan att prata, utan hämnas istället.

Dom här pågarna hade garanterat fortsatt sin kriminella bana och blivit offer för eller senare eller suttit inne. Dom hade knappast tagit ett Mc Donaldsjobb eller studerat till någon yrkesutbildning.
Citera
2019-11-10, 20:51
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
” Hur skulle du beskriva offret?
– Han var alltid glad. Man såg aldrig att han var arg eller på dåligt humör. Han ställde alltid upp för en.”
https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-larm-om-skottlossning-i-malmo-3/

Ställde tydligen upp på det mesta...

Ja det är ju lite intressant att både Aftonbladet och Expressen beskriver den döde 15-åringen som ett oskyldigt offer:

Citat:
– Han hängde alltid med sina kompisar efter skolan. Han skadade aldrig någon, han var inte en sådan kille som gillar bråk.

Samtidigt kan man på SVT läsa:

Citat:
– De är båda födda 04 och vi känner till dem i kriminella sammanhang även om de är så unga, säger han till SVT Nyheter.

En gissning är väl att de i nåt kriminellt sammanhang retat upp fel person. Det kan säkert vara nåt trivialt, men nån som hade haft med dem att göra tyckte uppenbarligen att de förtjänade att dö.
Senast redigerad av fernebo 2019-11-10 kl. 20:53.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleanrecord
Läsförståelsen är sådär hos 80% av fb användarna.

Till topic, ja detta var ett beställningsmord. Att de var maskerade till tårna har jag svårt att tro. Man drar alla blickar mot sig om man kommer cyklandes maskerad, även på möllan som brukar tolerera skumt klädda personer.
Jag ska dra i några trådar och se vad jag får fram till imorgon.

Mitt misstag. Läste ett manipulerat citat och kollade inte källan. Vilket jag borde gjort b
Hur som helst, Lööf borde kanske visa medkänsla med de stackars malmöborna.
Citera
Medlem
Han hade enl Aftonbladet : ett hjärta av guld och var ingen som sökte bråk eller var till problem....
Vet inte vem han var, men får man skottpengar på sig så har man nog inte ett hjärta av guld iaf....
Citera
Medlem
Den andra killen är rökt också enligt min källa, osäker på om han är död än eller inte men kommer inte att klara sig.
Citera
Medlem
Låter på många i tråden som att det här dådet kommer att bli ett dubbelmord. På två 15 åringar dessutom.
Om jag inte minns helt fel så blev väl en kvinna som bar på sin unge skjuten till döds i Malmö för inte jättelänge sen?
Det dödliga skjutandet börjar drabba 3e part allt mera.
Oavsett om dessa ynglingar som blev mördade nu var kriminella, (utgår ifrån att den andre snart också stryker med) så har jag svårt att tro på att dom va särskilt högt upp i hierarkin.
Eller så har 15 åringar också börjat se skott i huvudet som en framkomlig konflikthantering.
Men den sprängda bilen precis innan tyder i mina ögon på att äldre människor har varit inblandade.
Dom här två killarna va kanske målet för kulorna men hämnden eller budskapet var nog riktat mot annan.

För trådens skull så hade det varit bra om någon kunde bena ut i vilka kretsar dessa två ynglingar rörde sig i.

För oss som inte kan något om Malmö så är det ganska vanligt att man känner till M och
K falangen + Mekky och inte mycket mer än så.
Citera
2019-11-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljfudge
Polisen borde ju nysta i hur GM visste att BO var på plats samt hur de eventuellt lyckats synkroniserat bilsprängningen.

Känns som att någon hyffsat nära sålt ut dem.

Så är det nästan alltid vid skjutningar, kallas att ”goa”
Citera
2019-11-10, 20:53
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elvislille
Vad jag har förstått, så används oftast 15-16 åringar som torpeder och knarklangning, eftersom dom är i stort sätt "straffbefriade".
Jag skulle inte förvåna mig om dom är inblandade i någon av dom andra morden eller narkotikaaffär redan. Det finns ju ofta folk som vet vilka skytten är i dom flesta skjutningarna utan att prata, utan hämnas istället.

Dom här pågarna hade garanterat fortsatt sin kriminella bana och blivit offer för eller senare eller suttit inne. Dom hade knappast tagit ett Mc Donaldsjobb eller studerat till någon yrkesutbildning.

Tror det stämmer på pricken. Gängledarna är ju smarta och försöker att inte själva smutsa ner sig.
Citera
2019-11-10, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Den andra killen är rökt också enligt min källa, osäker på om han är död än eller inte men kommer inte att klara sig.

Tack för din uppgift. Var finns din källa, på sjukhuset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in