2019-11-10, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Precis kommit in i ungdomen då. På gränsen till ungdom, du fattar väl min poäng din megaidiot? När du var 15 gick du antagligen i blöja och fick inte ta bussen in till stan.

Jag åkte in till Sergel torgs själv när jag var 11 år utan problem, men på den tiden var Sverige ett tryggt land, även om plattan var som det var. Men den här 15 åringen är grovt kriminell ,förstår inte folk som tycker det var synd att han blev skjuten.

Dom här 15 åringarna kostar bara extremt mycket skattepengar ,och om 5-6 år är dom fullblods gangster börja bli ännu större belastning för samhället.

Det går inte att rehabilitera såna här varelse, ser på Svartenbrandt var han kostade samhälle, hur samhället daltade med honom. Man står med en Ak4 och tömmer magasin efter magasin i en polisbuss, och samhället klara inte av att bestraffa fanskapet.
Senast redigerad av JosephMcCarthy 2019-11-10 kl. 22:56.
Citera
2019-11-10, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Exakt.

Det bara Sverige som har den förlegade definitionen att man blir vuxen när man är 18. Det är den absolut mest absurda, verklighetsfrånvända, osakliga iden som finns.

De här brushorna bör buras in som vuxna. Jag kan köpa att man är barn upp till 9-10-11-12.. men sen tror jag att man är rätt medveten om vad man gör. Tyvärr är ju detta problem med liberalismen och de subjektiva ideerna som medföljer.

Du kan ju börja med att hålla isär brottsoffer och gärningsmän. Finns ingen ålder på nån misstänkt gärningsman så kan vi inte diskutera ålder på förövaren. Vad det är för ålder på den döde samt den skadade är ju en annan fråga helt å hållet.

(Diskussion om lämplig ålder för straffmyndighet finns det säkert långa trådar om på annat håll redan.)
Citera
2019-11-10, 22:54
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Om det du säger stämmer har Malmö blivit riktigt sjukt!

Ja det är det minsta man kan säga...
Man dödar inte personen som äger skulden, för den döde betalar inte.
Citera
2019-11-10, 22:55
Bannlyst
Citat:
Om det du säger stämmer har Malmö blivit riktigt sjukt!

Malmö är en arabisk stad. 60 procent av dom som bor där är araber och statslösa kurder/palestinier.

75-80 procent av de nyfödda på Malmö Allmänna är araber och statslösa kurder/palestinier/albaner/negrer/bosniacker.
Senast redigerad av StopAtNothing666 2019-11-10 kl. 23:00.
Citera
2019-11-10, 22:56
Medlem
Citat:
Och därför är det helt förståeligt att man blir skjuten? De är 15 år, har DU någonsin träffat en 15-åring. Vad är det du inte förstår Arc-en -ciels?

Men lilla vän. Jag skrev, säljer man weed är man kriminell. Inget mer.
Citera
2019-11-10, 22:57
Medlem
Dådet har vissa likheter med dådet som inträffade på en pizzeria på Värnhem i Malmö för ungefär ett år sedan, då en GM sköt en 16-åring flertalet gånger genom fönstret och en barnfamilj fick slänga sig på golvet för att ta skydd:

https://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-man-skjuten-pa-pizzeria-i-malmo
(FB) Skottdåd i Malmö, 2018-12-02, en skadad
Senast redigerad av Pazzamo 2019-11-10 kl. 23:06.
Citera
2019-11-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Nej dom var utanför båda två. Några skott träffade fönstren bakom killarna. Därför trodde man först att killarna var där inne. För det ser ut som man skjutit in genom fönstren för att skjuta nån där inne. Men så var det inte. De var som sagt båda där ute och när de blivit träffade ramlade en till backen och den andra sprang in i pizzerian men ramlade ihop där inne han också.

Lite skumt är det ändå. Säger inte emot dig men som jag fattat det så var det 15 åringen som låg inne i pizzerian. Båda var visserligen skjutna i huvudet (18 åringen i käken och skjutsad i privatbil till sjukhuset).
Hur springer man med ett skott i skallen? Men det kanske funkar några meter, ingen aning.
Jag har också förstått det så att 15 åringen även va skjuten i bröstet. Mina slutsatser är därför att han blev skjuten i bröstet eller ryggen först, sprang in i pizzerian för att ta skydd och sen träffas av skott i huvudet. GM sköt alltså in i pizzerian efter 15 åringen eller sprang in i pizzerian för att avsluta offret. Förövrigt en skicklig och kall skytt. Det är inte vem som helst som klarar av rent mentalt och precisionsmässigt att skjuta av 2 personer i skallen så på gatan.
BO kommer att försöka komma undan, att skjuta 2 personer samtidigt ger utrymme för den som blir skjuten sist att fly.
En bestämd skytt helt enkelt. Att pricka huvudet på 2 personer under den stress som blir när man utför ett sånt här grovt brott framför massa vittnen ger ju också en hint om vilken typ av person som har utfört mordet.
Desto mer jag tänker på det, desto mer är jag benägen att hålla med polisen på veckans brott. Förmodligen välplanerat och en skytt som inte kommer hittas på närmsta fritidsgård.
Så ser jag på saken just nu i alla fall.
Citera
2019-11-10, 22:58
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Inte som jag ser det. Klart att anhöriga känner starkt för sina unga släktingar. Men jag menar bara att det trots allt är kriminellt att sälja weed, som knappast inte säljs för att den är nyttig. Kalla mig tråkig om du vill.

Nej jag reagerade mest på att du menar att alla småkriminella gjort andra medvetet illa, så är det ju inte riktigt. Jag gör ju inte dig illa om du köper lite "weed" av mig som ett exempel.
Citera
2019-11-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Men lilla vän. Jag skrev, säljer man weed är man kriminell. Inget mer.
Så dina meningar existerar utan sammanhang?Lilla vän på dig själv, spyr på er som kallar en ihjälskjuten 15-åring som sålde lite weed kriminell.
Citera
2019-11-10, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StopAtNothing666
Blir man pepprad med 7.62 i magen från nära håll så krävs det Nobel Prize klass på läkarna.

Allt blir ju bara köttfärs, garanterat dödförklarad om en eller två timmar. Dom håller väl igång hjärtat och lungorna med maskiner.

Han var talbar när privatpersonen körde honom till sjukhuset. Men det kan ju ha skett saker sedan dess. Någon som vet var han blev skjuten?

Citat:
Mannen som körde det andra offret till akuten säger att han då var vid medvetande.
– Jag kunde prata med honom. Han berättade vad som hade hänt. Jag hoppas verkligen att han klarar sig.

https://www.aftonbladet.se/a/awexv7
Citera
2019-11-10, 23:03
Medlem
Bushhunters avatar
Om jag har läst rätt i tråden så kommer även den andre killen att hamna i paradiset, och det vill ni som bor i Malmö att polisen ska lösa? Utan er hjälp har dom stora problem att lösa sånt här. Stå inte och böla, utan börja "gola" istället. Det var kanske fel på 30 talet, men nu lever vi i en helt annan tidsera. Köper ni knark av langarna och stöldgogs av tjuvarna samt lämnar in bilen på reparation utan att begära kvitto så är ni delaktiga i deras smutsiga verksamhet. Begär kvitto på allt ni betalar för, eller fortsätt göda maffian. Det är NI som är idioterna, och detta är ert fel. Polisen är våra vänner, glöm aldrig det, och respektera att dom valt att arbeta i kloakerna för vanligt folks trygghet. Den här gången mördades kanske två unga killar, vad krävs för att ni ska få nog och resa er mot dom kriminella gängen som håller på att förstöra Malmö er framtid? Hjälp till NU, och sluta käbbla om personlig integritet så fort ni ser ordet övervakningskamera.
Citera
2019-11-10, 23:05
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Barnsoldater är de tuffaste. Frågar inte, känner inte efter. 15 åringar är perfekta som det.

En annan sak.En spinoff effect av detta. Svenska kirurger har haft dålig erfarenhet av skottskador. Den erfarenheten har nog förbättrats nu. Så inget ont som inte har något gott med sig.

Dessa tonåringar har nog mycket aggressivitet inom sig som dom har med sig genom sin bakgrund.
Dom tycker antagligen inte att det liv dom för är särskilt speciellt. Tyvärr.
En normal värld i Karachi ex v.

Hur ska man integrera såna busar? Reinfeldt kanske kan ta hand om några?

Det skickades ett helt gäng svenska kirurger till Chicago om jag minns rätt som får in 20 ggr mer skottskador än valfri Svensk stad och fick då lära sig det senaste i traumavård.

Och nu har vi ju ett traumacenter i Sverige så nivån på vården skottskadade får numera har höjts rejält. Det du dog av 10 år sen överlever du ofta idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in