2019-11-10, 22:32
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tänker att LW kanske hade gjort
någonting så fruktansvärt så att
någon mördade henne för att det
absolut inte fick komma ut.
För att skydda barnen, kyrkan,
familjens rykte?

Eftersom det är ett så kompakt
motstånd mot att skriva något
negativt om LW och för att de som
ändå gör det skambeläggs och
förtalas.
Vad är det som inte får komma ut?
Allt ljus på SD för att skydda den
verkliga GM och det verkliga motivet?
Postare som verkar trevliga och
snälla blir väldigt obehagliga när
någon skriver något negativt om
fam Wesström.

Din tanke i det jag fetat är en intressant tanke. Om du får fantisera lite ytterligare; vad tänker du att det skulle kunna vara som hon har gjort?

Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Vi får väl veta vad allt handlade om så småningom via nyheterna.
Själv tror jag att båda är inblandade och att HD ligger bakom allt.
Tröttnat på detta forum totalt.

Vad tänker du är motivbilden med HD som anstiftare? Att hon tyckte att Lena behandlade sina barn illa?
Citera
2019-11-10, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är jag tyvärr helt bortom räddning vad gäller att sätta sig in i geocachingvärlden och har fått förlita mig helt på vad några mycket duktiga personer i tråden har hittat och serverat oss.

Du verkar ha koll, och det styrker min uppfattning av det jag minns mig sett.; att tiden före mordet vara L*ena mycket aktiv, snarast överaktiv inom geocachingen.

Jag funderar på vad detta stått för.

Mycket bilder och mycket texter.
Är det en tydlig markering, ett avstamp. En trygghet och/eller en flykt från något som pressat henne?

Jag funderar på SDs egna ord och hur det passar in i detta:
[...]
"Lena hade inga fiender, men var mycket oskicklig i sin kontakt med män. Många kände sig uppvaktade utan att hon menade det så. "[...]

https://www.flashback.org/sp68562199
Ja, LWs intensiva cachande ett par veckor innan mordet sticker ut. Kan mycket väl ha provocerat SD (om han nu är GM). En provokation som bidragit till verkställandet, en av de sista dropparna innan det rann över. "Mycket oskickligt beteende av LW" kanske han försvarade sin reaktion med.
Citera
2019-11-10, 22:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikBombadill
Ja, LWs intensiva cachande ett par veckor innan mordet sticker ut. Kan mycket väl ha provocerat SD (om han nu är GM). En provokation som bidragit till verkställandet, en av de sista dropparna innan det rann över. "Mycket oskickligt beteende av LW" kanske han försvarade sin reaktion med.

Hans motiv?
Eller vill han kasta blickarna åt annat håll?

Eller både och?
Citera
2019-11-10, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var min efterfråga på svar för krävande?

Barnmisshandel innebär även kränkande beteende oavsett om det saknas fysiskt våld.

Att först gorma och skrika åt ungarna och sen förutsätta att alla snällt ställer sig vid matbordet "som ingenting hade hänt" rekommenderas inte, eftersom det skapar osäker anknytning till barnen.

Jag tänker inte fortsätta diskussionen kring detta ämne med dig, men jag ville bara visa att frågan inte är så svår att besvara som du tycks tro.
Senast redigerad av sno 2019-11-10 kl. 23:07.
Citera
2019-11-10, 22:53
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
År 2017: 1381 finds
År 2018: 616 cacher; april 214, maj 206.
Med det tempot hade LW nått uppemot 2000 vid årets slut.
Citera
2019-11-10, 22:55
Medlem
Citat:

Ett skolexempel på hur dumt det är att inleda sexuella relationer i "hobbygänget" eller på "arbetsplatsen" eller "bland kompisarna", eftersom det kommer sen surt efter när känslorna har svalnat antingen hos båda eller bara hos den ena. För man vill ju fortsätta att utöva sin hobby, arbeta och träffa sina vänner. Men hur ska man kunna göra det om a) vännerna måste välja sida b) det blir sura minen när man träffas även i grupp?

Att sen blanda in grannarna, hobbyn, vänkretsen och religionen i en stor soppa gör inte saken lättare.
Senast redigerad av sno 2019-11-10 kl. 23:03.
Citera
2019-11-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Framförallt var hon en människa som alla vi andra.
Det finns liberala kristna, homosexuella kristna, präster som inte tror. Man är nog bra fanatisk om man sitter här och dömer.

Javisst är det märkligt att vissa individer här i tråden verkar anse att Lena hade sig själv att skylla för att hon blev mördad. Särskilt de som kallar sig kristna som försöker slå Bibeln i huvudet på oss övriga.

Man ryser!
Citera
2019-11-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Din tanke i det jag fetat är en intressant tanke. Om du får fantisera lite ytterligare; vad tänker du att det skulle kunna vara som hon har gjort?

Vad tänker du är motivbilden med HD som anstiftare? Att hon tyckte att Lena behandlade sina barn illa?

Att hon tyckte att hon behandlade hennes barn illa?
Citera
2019-11-10, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
År 2017: 1381 finds
År 2018: 616 cacher; april 214, maj 206.
Med det tempot hade LW nått uppemot 2000 vid årets slut.

Vad meningslöst detta måste kännas för hennes anhöriga.
Citera
2019-11-10, 23:09
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det hade varit bättre om hon hållt sig själv i skinnet,än att bete sig fult mot sina barn.

Vi vet ju inget om SD var den som ”tjatade ” till sig sex med henne ?
Och om så var fallet så var det väl snarare han som skulle hålla sig i skinnet än greppa efter LW: s skinn ?
Ni minns ju hans skrivna ord till en annan tidigare kvinna : citat ;
-Svara! Svara! Svara !
Citera
2019-11-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Barnmisshandel innebär även kränkande beteende oavsett om det saknas fysiskt våld.

Att först gorma och skrika åt ungarna och sen förutsätta att alla snällt ställer sig vid matbordet "som ingenting hade hänt" rekommenderas inte, eftersom det skapar osäker anknytning till Barne n.

Jag tänker inte fortsätta diskussionen kring detta ämne med dig, men jag ville bara visa att frågan inte är så svår att besvara som du tycks tro.

Här kommer ursprungscitatet

Citat
"Ungefär som när det skriks och gormas i en Italiensk familj timman innan de sen sitter lugna och familjära vid stora bordet ätandes pasta i lugn och ro med kärleken mellan varandra strålandes omkring dem."

Här kommer din tolkning

"Barnmisshandel innebär även kränkande beteende oavsett om det saknas fysiskt våld.

Att först gorma och skrika åt ungarna och sen förutsätta att alla snällt ställer sig vid matbordet "som ingenting hade hänt" rekommenderas inte, eftersom det skapar osäker anknytning till Barne n. "

Förklara gärna hur denna omtolkning sker? Antar att det sker i din hjärna, eller ...
Citera
2019-11-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nu får du väl tagga ner!
Vad har hennes uppträdande mot barnen med mordet att göra?
Förklara varför mördaren tog ihjäl Len*a och hur det har med hennes barn att göra, tack!

Om LW hade prioriterat sina barn då skulle man inte ha kunnat locka ut henne mitt i natten för en liten månskensträff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in