2019-11-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja, det är ingen omöjlighet alls. Kanske det blev droppen i kombination med att L. avslutade relationen.

Där någonstans kommer det att landa, detta fall. Motivet. När och om det kommer lösas. Tror jag.
Citera
2019-11-10, 19:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag bekräftar att hennes beteende mot sina barn ansågs underligt utav folk utanför ,medans det för henne och barnen var deras sätt att nå utveckling och fostran.

Ungefär som när det skriks och gormas i en Italiensk familj timman innan de sen sitter lugna och familjära vid stora bordet ätandes pasta i lugn och ro med kärleken mellan varandra strålandes omkring dem . Vi människor är olika ,det vet du...

Där ser man. Då är det inte bara påhittat
skitsnack i tråden. Och dessutom så
försvar du henne.
Citera
2019-11-10, 19:38
Medlem
Citat:
Men glourious ??!
Vad kan L*na ha gjort som är så fruktansvärt ? Hon har väl inte mördat någon ,det är nog något utav det mest fruktansvärda som någon kan göra!

Tycker det börjar likna häxjakt ,typ som förr i tiden ,när en kvinna ansågs promuskiös och lite för ovanlig för att "vanligt" tråkigt folk skulle anse denna kvinna få vara kvar i livet !
Det behövdes tex, endast något litet ,som att dena kvinna gav en annan kvinna typ lite kamomill att ha i teet för att komma till ro ,för att kvinnan ansågs som en häxa som pysslade med örter som för "vanligt" folk ansåg som droger .
Jag börjar tröttna på den här jakten på L*ena om att ett gäng "kristna" = de förlåtande,hmm!?!? (var då någonstans förlåtande -snarare dömandes ,Gud skulle skämmas om han läste det ...) anser att det fanns skäl till att döda henne ,man skäms för mänskligheten ju ...

Helt enig med dig! Bry dig inte, Lena är exakt den person du kände! Som alla som kände henne säger godhjärtad, omtänksam, rolig att vara med, snabbtänkt, god kompis men även dålig bilförare, smått manisk, plattrig och hade vinnarskalle. Hon är mördad och död sedan 1.5 år tillbaka, det är det personliga minnet och saknaden som är värd att bevara.

De som driver denna smutsjakt känner henne inte alls.

Viktigare är att det finns en sannolikt misstänkt Gärningsman för mordet på Lena. Som du nämnde det mest vidrigaste brott en människa kan göra - att avsluta en annan människas liv. Som dessutom lämnar 3 barn moderlösa, liksom nära anhöriga och vänner i evig sorg.

Ser fram emot en lösning på detta hemska mord, oavsett när det sker. Det viktiga är ATT det sker och därom äger jag inget tvivel.
Citera
2019-11-10, 19:41
Medlem
Citat:
Hur menar du då ?

Menar du att vi INTE har med att göra varför hon mördades och vem som gjorde det ?

Jag kände ju henne personligen och vill verkligen att detta skall utredas så att L*ena och hennes familj kan få ett avslut på bästa möjliga sätt ,och då betyder det att man INTE sopar detta under mattan som så mycket annat här i livet görs utav människor .

Antar att dessa människor ofta snubblar över högen som bildats under mattan och får sig en tankeställare ungefär som bartendern som snubblar på tigerhuvudet i tv-programmet som sänds alla nyårsaftnar :"Kvinnan &Betjänten .

Är inte säker på om alla människor är tillåtna att se det programmet utifrån tro och vidskepelse ,men ändå !
Detta är ju bara en simpel flashbacktråd.Vi har ju egentligen inte med detta mord att göra i egentlig mening.Vi kände ju ingen av de inblandade personligen.De flesta som kände henne sitter nog inte här och dividerar.
Citera
2019-11-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ett märkligt påstående av dig.

Så de som lever som Lena gjorde (vilket torde vara väldigt många kvinnor) borde skylla sig själva om de blir mördade? Det är vad jag läser in i det du skriver.

Ytterst obehagligt. Usch och fyfan!
Livsstilen kan bidra till det ena och det andra.
Citera
2019-11-10, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad gnäller du om egentligen?
Det är många år sedan hon slutade vara pastor och började arbeta med flyktingar istället.
Har du inte fattat det?
Läs hela tråden så att du vet vad du skriver om.
Var hon inte ens en bekännande kristen/troende på slutet av sitt liv?
Citera
2019-11-10, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det kanske hade varit bra om hon haft
vett att skämmas?

Synd att ingen tog tag i hennes nackskinn
när hon ”gjorde fel mot sig själv”.

Så du bekräftar alltså att hon betedde sig
illa mot sina barn?
Det hade varit bättre om hon hållt sig själv i skinnet,än att bete sig fult mot sina barn.
Citera
2019-11-10, 20:02
Medlem
Citat:
Jag bekräftar att hennes beteende mot sina barn ansågs underligt utav folk utanför ,medans det för henne och barnen var deras sätt att nå utveckling och fostran.

Ungefär som när det skriks och gormas i en Italiensk familj timman innan de sen sitter lugna och familjära vid stora bordet ätandes pasta i lugn och ro med kärleken mellan varandra strålandes omkring dem . Vi människor är olika ,det vet du...
Hon och barnen levde ju i Sverige och då borde hon anammat vår svenska lagstiftning.Aga är förbjudet i Sverige.
Citera
2019-11-10, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det hade varit bättre om hon hållt sig själv i skinnet,än att bete sig fult mot sina barn.

Nu får du väl tagga ner!
Vad har hennes uppträdande mot barnen med mordet att göra?
Förklara varför mördaren tog ihjäl Len*a och hur det har med hennes barn att göra, tack!
Citera
2019-11-10, 20:16
Medlem
Citat:
Hon och barnen levde ju i Sverige och då borde hon anammat vår svenska lagstiftning.Aga är förbjudet i Sverige.

Hur kan du tolka nedanstående beskrivning som aga???

Citat
"Ungefär som när det skriks och gormas i en Italiensk familj timman innan de sen sitter lugna och familjära vid stora bordet ätandes pasta i lugn och ro med kärleken mellan varandra strålandes omkring dem.

Förklara konststycket att förvandla detta till AGA???

Jag avvaktar förundrad och nyfiket på ditt svar.
Senast redigerad av Remark 2019-11-10 kl. 20:18.
Citera
2019-11-10, 21:23
Medlem
Vi får väl veta vad allt handlade om så småningom via nyheterna.
Själv tror jag att båda är inblandade och att HD ligger bakom allt.
Tröttnat på detta forum totalt.
Citera
2019-11-10, 21:46
Medlem
Citat:
Vi får väl veta vad allt handlade om så småningom via nyheterna.
Själv tror jag att båda är inblandade och att HD ligger bakom allt.
Tröttnat på detta forum totalt.

Var min efterfråga på svar för krävande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in