Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Som vanligt tror du dig veta bättre än mängder med experter som alla menar att det visst går.
Om ovanstående vore så uppenbart som du påstå borde du kunna bevisa det. Men det vet vi nu att du inte kan.
SVK:s rapport som jag länkar till i ett senare inlägg visar att mina slutsatser är riktiga.
Vem menar du har bättre insyn i det Svenska kraftnätet än det statliga affärsverk som förvaltar svenska statens stamnät för elkraft och är systemansvarig myndighet för elförsörjningen i Sverige?
Citat:
Jag bad dig om svar på frågan? När kommer det?
Din fråga är ovidkommande.
Ett årligt maxvärde har inget med ett årligt minvärde att göra.
Minvärdet 1% av den installerade effekten var den största mängd inhemsk vindkraftsel elbolagen kunde garantera fanns tillgängligt för tyska elkonsumenter i år.
Motsvarande siffra för det svenska elnätet var 0,4% 2014.
Maxvärdet har inget med detta värde att göra.
Jag säger som Carl Lidbom: "Du får inget svar därför att det är trams".
Citat:
Det du kallar för nonsens är vad alla andra direkt inser är en tautologi.
"Alla andra" förstår att ett maxvärde inte har något med frågan vi diskuterar att göra.
Citat:
Detta har inte med denna del av ämnet att göra. Håll dig till ämnet är du snäll.
Nu har du helt tappat det.
Varför anser du att det faktum att vindkraften är väderberoende inte har med ämnet vindkraft att göra?
Citat:
Det fetade är en vantolkning av både det jag och Oliver Then påstått. Du läser inte vad jag skriver utan fortsätter slå dig blå mot dina egna halmgubbar.
Så du står nu helt plötsligt på Oliver Thens sida och argumenterar mot mig som drar exakt samma slutsats som Oliver Then uttrycker?!?!? Du är för rolig i din totala naivitet!!
Citat:
Nu bytte du ämne igen.
"Varför skulle det vid vissa tidpunkter inte finnas mer effekt än 1%?"
Är ovanstående fråga fortfarande relevant eller tycker du att mitt svar var adekvat?
Ditt svar var inte adekvat eftersom du inte ens förmår förstå att Oliver Thens siffra inte alls har med ett årligt maxvärde att göra.
Citat:
Det är precis vad man kan.
Nej, eftersom minvärdet var 1% av installerad effekt så är 1% det största värde som garanterat alltid finns tillgängligt.
Citat:
Tyskland upplevde varken en "blackout" (som du skrev tidigare) eller en driftstörning.
Jo, sänkning av nätfrekvensen till otillåtna värden är en driftstörning. Påstår du annat så får du bevisa det!
Citat:
Är min tolkning felaktig?
I stort sett allt du påstår är felaktigt.
Citat:
Det är alltså möjligt för dig att tillstå att du haft fel?!? Det var stort av dig!
Eftersom jag argumenterar utifrån ett tillförlitlighetsperspektiv så kan jag bjuda på det eftersom införandet av mer intermittent vindkraft och avvecklande av planerbar basenergi leder till försämrad tillförlitlighet.
Citat:
Produktionen låg på 17,3 TWh 2017 och 16,6 TWh 2018. Det är ingen större nedgång.
Vad skulle du beskriva som en större nedgång? 100%?
Nej, beskyll inte mig för att vara lögnare din okunnige pajas.
Din uträkning visar med all tydlighet att du inte förmår sätta dig in i frågan vi diskuterar.
Citat:
Det är tillgänglighetsgraden. Det är inte samma sak som utnyttjandegraden.
Du påstod att vindkraftverken är aktiva 100% av årets alla timmar, branschen räknar med att de är aktiva 90%. Du killgissade och hade som vanligt fel.