2019-11-10, 19:03
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Man kan tolka det som att hon var skenhelig,kontroversionell. Hennes livsstil i stort bidrog till hennes mord?Ptja vem vet..

Ja vem vet ?

Vi härinne i tråden kanske aldrig får reda på hur det verkligen låg till ?

Jag sörjer mest hennes barns fortsatta liv utan sin mamma,och även hennes föräldrars sorg.
Citera
2019-11-10, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja vem vet ?

Vi härinne i tråden kanske aldrig får reda på hur det verkligen låg till ?
Vi har inte heller med det att göra.
Citera
2019-11-10, 19:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
[/spoiler]

En pastor som inleder en sexuell relation med sin granne som hon själv har vigt tidigare, har förlorat förtroendet inför inför sin församling. Det behövs inte mer bevis för det. Det finns inget sätt hur den pastorn skulle kunna predika för församlingsmedlemmar eller ge dem ”själavård”.

Jag hävdar att den sortens gränslöst beteende inte räknas till det normala. Det är inte välanpassat och det går stick i stäv med tron.

Hon kan dock även i fortsättningen syssla med geocachning, ha vänner och sporta, men hon måste givetvis syssla med något annat till sin yrkesutövning.
Vad gnäller du om egentligen?
Det är många år sedan hon slutade vara pastor och började arbeta med flyktingar istället.
Har du inte fattat det?
Läs hela tråden så att du vet vad du skriver om.
Citera
2019-11-10, 19:06
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Vi har inte heller med det att göra.

Hur menar du då ?

Menar du att vi INTE har med att göra varför hon mördades och vem som gjorde det ?

Jag kände ju henne personligen och vill verkligen att detta skall utredas så att L*ena och hennes familj kan få ett avslut på bästa möjliga sätt ,och då betyder det att man INTE sopar detta under mattan som så mycket annat här i livet görs utav människor .

Antar att dessa människor ofta snubblar över högen som bildats under mattan och får sig en tankeställare ungefär som bartendern som snubblar på tigerhuvudet i tv-programmet som sänds alla nyårsaftnar :"Kvinnan &Betjänten .

Är inte säker på om alla människor är tillåtna att se det programmet utifrån tro och vidskepelse ,men ändå !
Senast redigerad av landbandy 2019-11-10 kl. 19:11.
Citera
2019-11-10, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag ser det som naturligt att ljuskäglan vilar på den som sitter som sannolik GM. Det är förmodligen där svaren finns på mordet. Vad ville han dölja som hon visste? Såvida det inte var ett svartsjukemord, något som ligger närmast till hands att tro.

Det skulle inte förvåna mig det minsta om motivet till mordet visar sig ha med nåt så banalt som har med vissa problem inom sporten geocaching att göra. Att SD inte var den ärligaste fnattande idioten i dessa sammanhang har redan framkommit.
Citera
2019-11-10, 19:12
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det skulle inte förvåna mig det minsta om motivet till mordet visar sig ha med nåt så banalt som har med vissa problem inom sporten geocaching att göra. Att SD inte var den ärligaste fnattande idioten i dessa sammanhang har redan framkommit.

Mamma Mia ,kan det vars så ?

Man slutar aldrig att förundras ,om så är fallet!?

Ja geocachingen i Örebro har fått sig en "käftsmäll" det märks ....hädanefter så får vi se vilka som vågar sig på sporten ,suck ..

Glädjen utbyttes till ren sorg ...-naturen och vännerna ,allt föll ihop ....
Senast redigerad av landbandy 2019-11-10 kl. 19:17.
Citera
2019-11-10, 19:17
Medlem
Citat:

Ja, det är ingen omöjlighet alls. Kanske det blev droppen i kombination med att L. avslutade relationen.
Citera
2019-11-10, 19:21
Medlem
Citat:
Man kan tolka det som att hon var skenhelig,kontroversionell. Hennes livsstil i stort bidrog till hennes mord?Ptja vem vet..

Ett märkligt påstående av dig.

Så de som lever som Lena gjorde (vilket torde vara väldigt många kvinnor) borde skylla sig själva om de blir mördade? Det är vad jag läser in i det du skriver.

Ytterst obehagligt. Usch och fyfan!
Citera
2019-11-10, 19:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men hon var ju inte Pastor i slutet så hur menar Du? Hon" tog ju sin Mats ur skolan" och drog sig ur sitt ämbete just utifrån folks tyckande ..

tycker folk skall kasta första stenen om de nu är så mycket bättre själva ,L*ena stod iallafall upp för den hon var och skämdes inte ...tror att hon hade en mycket bättre och rakare kommunikation med sina barn än många andra ,därav saknaden som nu finns hos barnen ,en person som ingen tyckt om brukar inte saknas ,och L'ena saknas ofantligt mycket just för att hon vågade stå upp för sig själv och ha stoltheten att vara öppen med vad hon menade .En tigermamma helt enkelt där tigern tar tag i nackskinnet på barnen när de gör fel mot sig själva .Istället för mödrar som sitter där och inte tar sig för ett jota just för rädslan över att det skall bli en konflikt som diverse grannar lägger märke till och gärna lägger sig i ,och skriver om ; hur illa en moder beter sig mot sina barn ...

Raka rör så blir barnen starka i sin person och kan stå upp för sig själva utan att mjäkas bort utav annat folk!

Bättre det än att gå hemma och gnälla över att man har ett uruselt sexliv ,som många människor gör...

Det kanske hade varit bra om hon haft
vett att skämmas?

Synd att ingen tog tag i hennes nackskinn
när hon ”gjorde fel mot sig själv”.

Så du bekräftar alltså att hon betedde sig
illa mot sina barn?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-11-10 kl. 19:24.
Citera
2019-11-10, 19:22
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja, det är ingen omöjlighet alls. Kanske det blev droppen i kombination med att L. avslutade relationen.

Men visst är det märkligt att SD skulle bråka med LW om att hon skulle iväg till Norge när han själv stod inför en resa med frun sin till USA ?
Räknades inte det som tillräckliga skäl för LW att få åka på EGEN resa som kunde göra henne fri ?

Antar att hon ansåg att SD valt väg i livet .
Att han skulle fortsätta kärleken med HD .

Då var det väl underligt att han skall stå utanför LW.s dörr just då ?
Vad kände i så fall HD i den situationen ?
Om han stod utanför LW;s dörr när den stundande gå-ihop -igen -resan-med-HD var stundande bara några timmar framöver !?
Citera
2019-11-10, 19:25
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det kanske hade varit bra om hon haft
vett att skämmas?

Synd att ingen tog tag i hennes nackskinn
när hon ”gjorde fel mot sig själv”.

Så du bekräftar alltså att hon betedde sig
illa mot sina barn.

Jag bekräftar att hennes beteende mot sina barn ansågs underligt utav folk utanför ,medans det för henne och barnen var deras sätt att nå utveckling och fostran.

Ungefär som när det skriks och gormas i en Italiensk familj timman innan de sen sitter lugna och familjära vid stora bordet ätandes pasta i lugn och ro med kärleken mellan varandra strålandes omkring dem . Vi människor är olika ,det vet du...
Citera
2019-11-10, 19:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ju mer jag läser om geocaching desto mer övertygad blir jag om att denna fritidsaktivitet bokstavligen är på liv och död för vissa deltagare.

Det finns väl liksom vid en del andra fritidssysselsättningar en komponent av tävlingsmoment som gör att det blir till ett beroende för vissa.
Min spekulation är att SD använder vänner som "redskap" i sin egen konflikt med L*ena. De blir hans förlängda arm.

Han har många bläckfiskarmar som han "straffa" henne med genom att han ordnar små krig ute i varje arm. HD, JG, och de andra i järngänget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in