2019-11-10, 18:45
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo ordet "ska" är väsentligt ,precis som du skriver.
Men vem som helst skulle ju ha kunnat bli ilsk på henne för att hon utövade otrohet ,men att just SD skulle vara arg på det och vilja mörda henne för den saken skull är ju helt galet ju !??????

Han var ju den som VILLE vara otrogen ihop med henne !!!!!!!
Absolut helt galet. Finns inte rim och reson i att SD hyste så starka känslor visavi LW.
Det är en av anledningarna jag misstänker HD.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-10 kl. 18:49.
Citera
2019-11-10, 18:47
Medlem
landbandys avatar
Det märks att det här med förlåtelse knappt existerar i det verkliga livet ,tråkigt men ack så sant ....
Citera
2019-11-10, 18:49
Medlem
Citat:
Vaddå förstroende ,finns ingen lag på att man skall dö om man inte gör som vissa människor anser ,såvida Ni inte är Maffia?
Maffian har ju skapat egna lagar utanför samhället ,men det klart det kanske vissa kyrkor har gjort också ?
Nej,det finns ingen lag på det.Likaväl missbrukade hon sitt förtroende
Citera
2019-11-10, 18:49
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Absolut helt galet. Finns inte rim och reson i att han hade så starka känslor visavi LW.
Det är anledningen att jag misstänker HD.

Jo det ligger något i det ...
...eller finns det män som typ mördar älskarinnan för att "få bli vän med sin fru igen " ?
Brrrrr.....???
Senast redigerad av landbandy 2019-11-10 kl. 18:52.
Citera
2019-11-10, 18:50
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Nej,det finns ingen lag på det.Likaväl missbrukade hon sitt förtroende
Så DET är viktigast i den här händelsen ?
Inte det att hon blev dödad ?

Börjar kännas som en annan religion ,där kvinnan blir stenad till döds när det visar sig att hon varit otrogen ??????

I vårt land har vi samtalsterapi ,vi vet att det kan vara svårt att hålla sig till en person ,pga våra instinkter osv. Vi har då utbildad personal som kan få människor att förlåta utsvävningar och börja på ny kula .
Det är väl bra ?
Senast redigerad av landbandy 2019-11-10 kl. 18:56.
Citera
2019-11-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker att det nu finns flera inom geocachingen som vände L*ena ryggen i samband med anmälningarna och geocachingbråken.

Om SD blir åtalad, FUP blir offentlig, kan det nog kännas jobbigt för en del när de inser vad som föregick morden och att de har stöttat honom.

Om det blir en fällande dom, kan man inte annat än förstå att det måste komma som en chock för en del.

Ju mer jag läser om geocaching desto mer övertygad blir jag om att denna fritidsaktivitet bokstavligen är på liv och död för vissa deltagare.
Citera
2019-11-10, 18:56
Medlem
Citat:
Så DET är viktigast i den här händelsen ?
Inte det att hon blev dödad ?

Börjar kännas som en annan religion ,där kvinnan blir stenad till döds när det visar sig att hon varit otrogen ??????
Vem har sagt att det är det viktigaste i tråden?
Citera
2019-11-10, 18:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det kan lika väl vara så att LW:s trosvänner skäms ögonen av sig när de får läsa FUP. ALLA vet inte vilken sorts "pastor" hon var.

Men hon jobbade ju inte som pastor längre?
Hon jobbade med ungdomar.

Jag tror att L*ena levde som många andra singlar i hennes ålder.
Hon var inte gift längre, och när förhållandet med SD började kantas av ofredanden, hårda nypor, hot och misshandel, misstänker jag att L*ena ville försöka ta sig ur förhållandet, men misslyckades.

Han ville inte släppa taget, och hennes försök att få till ett förhållande med andra män sågs inte med blida ögon av SD. Det kanske var hennes sätt att försöka lämna något destruktivt, genom att försöka hitta en annan relation som var sundare och ömsesidig.

Jag får en känsla att L*ena varit ganska öppen om sina egna tillkortakommanden, sina relationer med män.
Det tycker jag att man kan läsa ut av vad t ex Sh.Holmes och även Blessedfruit berättar, (samt några till av hennes vänner). Jag tror inte att allt varit lätt och okomplicerat för L*ena, och jag tycker inte att de målar upp en putsad fasad av henne.

I mina ögon kan inte L*enas tillkortakommanden på något sätt förklara varför en person kan ta ett så fruktansvärt beslut att döda henne. De kan inte heller förstås.

Det skulle faktiskt inte ens kunna berättigas om hon så hade varit prostituerad. Eller hur?
Men det var hon inte.

Det är ju inte klokt hur man kan tänka på att L*enas vänner kanske kommer att skämmas när en människa har valt att på ett brutalt sätt mördat henne som att hon var rester från en middag. Låta henne ligga där och ruttna alldeles nära sina barn som nyligen sov i lugn och ro förväntansfull inför födelsedagen.
Citera
Medlem
Citat:
Men hon var ju inte Pastor i slutet så hur menar Du? Hon" tog ju sin Mats ur skolan" och drog sig ur sitt ämbete just utifrån folks tyckande ..

tycker folk skall kasta första stenen om de nu är så mycket bättre själva ,L*ena stod iallafall upp för den hon var och skämdes inte ...tror att hon hade en mycket bättre och rakare kommunikation med sina barn än många andra ,därav saknaden som nu finns hos barnen ,en person som ingen tyckt om brukar inte saknas ,och L'ena saknas ofantligt mycket just för att hon vågade stå upp för sig själv och ha stoltheten att vara öppen med vad hon menade .En tigermamma helt enkelt där tigern tar tag i nackskinnet på barnen när de gör fel mot sig själva .Istället för mödrar som sitter där och inte tar sig för ett jota just för rädslan över att det skall bli en konflikt som diverse grannar lägger märke till och gärna lägger sig i ,och skriver om ; hur illa en moder beter sig mot sina barn ...

Raka rör så blir barnen starka i sin person och kan stå upp för sig själva utan att mjäkas bort utav annat folk!

Bättre det än att gå hemma och gnälla över att man har ett uruselt sexliv ,som många människor gör...

Tack. Mycket bra skrivet av dig :-)
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Vem har sagt att det är det viktigaste i tråden?

Jag menar inte i tråden ,jag menar i det verkliga livet Fotoalbuns !

Du skriver som att L*enas svek utav sitt förtroende inom den kristna läran , gjorde så att hon blev mördad ....
Citera
2019-11-10, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det kan lika väl vara så att LW:s trosvänner skäms ögonen av sig när de får läsa FUP. ALLA vet inte vilken sorts "pastor" hon var.

Framförallt var hon en människa som alla vi andra.
Det finns liberala kristna, homosexuella kristna, präster som inte tror. Man är nog bra fanatisk om man sitter här och dömer.
Citera
2019-11-10, 19:01
Medlem
Citat:
Jag menar inte i tråden ,jag menar i det verkliga livet Fotoalbuns !

Du skriver som att L*enas svek utav sitt förtroende inom den kristna läran , gjorde så att hon blev mördad ....
Man kan tolka det som att hon var skenhelig,kontroversionell. Hennes livsstil i stort bidrog till hennes mord?Ptja vem vet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in