Citat:
Så om du uttrycker beröm för Tyskland eller USA för något de har gjort, så är det hyllningar till dessa regimer? Jag har inte tagit upp Kina. Jag besvarade humanlifes oändligt naiva hyllning till kommunistdiktaturen Kina, för dessas ”spännande insatser” mot klimatförändringarna. Där ”bedriften” bestod i att de skulle ÖKA sina utsläpp snabbare än beräknat, från en redan hög nivå.
Som att det skulle vara något positivt att Kina når 10t/capita i förtid. Det är snarare så att de kommer nå dit med en brantare kurva, vilket gör sannolikheten att de skulle toppa där närmast obefintlig.
Som att det skulle vara något positivt att Kina når 10t/capita i förtid. Det är snarare så att de kommer nå dit med en brantare kurva, vilket gör sannolikheten att de skulle toppa där närmast obefintlig.
Och så förvränger du fakta som vanligt. Det positiva är att Kinas utsläpp slutar öka tidigare än utlovat och jämför man med t ex USA så är nivån långt under. På en del har det låtit som att Kina kommer att öka sina utsläpp hejdlöst och hänsynslöst och så är alltså inte fallet.
Det verkar minst sagt kluvet att du kritiserar Kinas ökade utsläpp och SAMTIDIGT kritiserar dem för att nå sina klimatmål tidigare.
Citat:
Snacka om att vara naiv.
Eftersom klimatförändringarna går extremt långsamt är det alldeles för tidigt för några praktiska förberedelser, bortsett från självklarheter, som att inte lämna Sverige för något land som redan idag är obehagligt varmt en stor del av året.
Utan det handlar mest om att mentalt förbereda mig själv och mina efterlevande för att världen kommer att bli varmare de kommande 100 åren. Men att man inte ska vara rädd för förändringen, utan se möjligheterna, och omfamna detta som det nya normala.
Utan det handlar mest om att mentalt förbereda mig själv och mina efterlevande för att världen kommer att bli varmare de kommande 100 åren. Men att man inte ska vara rädd för förändringen, utan se möjligheterna, och omfamna detta som det nya normala.
Trots alla varningar från klimatexperter och andra experter så tror du att klimatförändringarna rentav kan vara gynnsamma för oss. Jag undrar verkligen vilka FAKTA du grundar detta på?