2019-11-10, 14:44
  #9457
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Min söta nöt, jag måste påminna dig om hur extremt mycket ad hominem du använt mot mig. Hela inlägg som fullkomligt haglat av dem.
Var det för att du hade slut på argument?

Vad jag talar om är inlägg med enbart ad hominem. Mina inlägg är så gott som alltid fullpackade med goda argument och länkar till olika seriösa undersökningar. Det vet du mycket väl.

Min lön betalas av privata pengar från ett privat företag.
Citera
2019-11-10, 14:45
  #9458
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vad jag talar om är inlägg med enbart ad hominem. Mina inlägg är så gott som alltid fullpackade med goda argument och länkar till olika seriösa undersökningar. Det vet du mycket väl.

Såg du mitt tillägg på föregående inlägg?

Jag tycker det blir lite märkligt när du pratar om att andra suger ut systemet när din lön betalas av skattepengar.
Citera
2019-11-10, 14:46
  #9459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Han var 10 år äldre än henne och sa att han var en framgångsrik entreprenör. Han ägde en mäklarfirma som det gick väldigt bra för.

2) Sen out of nowhere gick hans firma i konkurs (det fanns så klart aldrig någon firma) och sen fick hon betala alla räkningarna i deras relation.

3) Hon hade just köpt en ny lägenhet, ett nytt sommarhus, två jetskis, och han satte sig på soffan och lät henne dra in pengarna.

4) Han klagade också att på inget var bra nog och vägrade hjälpa henne att sköta sommarstället. Hon tröttnade på honom och slängde ut honom.

5) Inget ovanligt för kvinnor i karriärsvängen, min mamma blev utnyttjad på samma sätt.
Som du utnyttjar din mamma med andra ord låter henne betala medan du och din man ligger i soffan
Citera
2019-11-10, 14:48
  #9460
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vad jag talar om är inlägg med enbart ad hominem. Mina inlägg är så gott som alltid fullpackade med goda argument och länkar till olika seriösa undersökningar. Det vet du mycket väl.

Min lön betalas av privata pengar från ett privat företag.

Fast du säger att du är specialistläkare. I vården, i Sverige.
Även om du nu är inhyrd från ett privat företag så är det fortfarande så att ersättningen för ditt läkararbete betalas av skattepengar. Även privata vårdinrättningar får bidrag för sina patienter.

Oavsett hur man vänder och vrider på det så är det skattepengar. Ungefär som advokaterna de kriminella använder sig av, de tjänar en jäkla hacka. Staten står för kalaset, alltså skattepengar.
Citera
2019-11-10, 14:49
  #9461
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Såg du mitt tillägg på föregående inlägg?

Jag tycker det blir lite märkligt när du pratar om att andra suger ut systemet när din lön betalas av skattepengar.

Som sagt min lön kommer från ett privat företag. Detta företag har inte bara uppdrag åt offentlig sektor, utan har en stor mängd kunder, även privata vårdgivare.
Citera
2019-11-10, 14:50
  #9462
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Som du utnyttjar din mamma med andra ord låter henne betala medan du och din man ligger i soffan

Det är rätt anmärkningsvärt att de två som gapar mest om att inte utnyttja andras resurser är de själva som lever på andra, antingen det är mamma som betalar eller om det är skattepengar som betalar dagslönen.
Citera
2019-11-10, 14:51
  #9463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ad hominem gäller alltid när man saknar argument. Du är svårt trängd märker jag.

Vill påminna dig om att jag är gift och har barn OCH VÄLJER att köpa sex ibland när det passar mig. Jag gillar sex med UNGA, SMALA och SNYGGA tjejer. Är det svårt för dig att fatta?

Ja, jag har en bra karriär och tjänar bra med pengar, men tyvärr tvingas jag betala enorma summor skatt till improduktiva individer som du, som sitter hemma hela dagarna och öser ut manshat. Har övervägt att ta pick och pack och sticka utomlands. En dag kommer jag att göra det. Sveriges förlust, inte min.
Knepigt med alla som överväger och överväger årtionden efter årtionden och aldrig gör slag i saken och flyttar till länder som bättre passar dem allra helst när de med sin kompetens med lätthet kan få ett jobb på dagen med betydligt mer kvar i plånboken när de slipper betala en massa skatt som går till löner åt personal som tar hand om dementa läkare
Citera
2019-11-10, 14:52
  #9464
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Som du utnyttjar din mamma med andra ord låter henne betala medan du och din man ligger i soffan

Jag ger henne 4 barnbarn och jag är gravid med mitt 5e.
Citera
2019-11-10, 14:53
  #9465
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är rätt anmärkningsvärt att de två som gapar mest om att inte utnyttja andras resurser är de själva som lever på andra, antingen det är mamma som betalar eller om det är skattepengar som betalar dagslönen.

Du är bara avundsjuk för att din mamma inte betalar så att du ska slippa jobba.
Citera
2019-11-10, 14:54
  #9466
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är rätt anmärkningsvärt att de två som gapar mest om att inte utnyttja andras resurser är de själva som lever på andra, antingen det är mamma som betalar eller om det är skattepengar som betalar dagslönen.

Nu talar vi om lata kvinnor som lever på bidrag. Inte kvinnor som jobbar hårt och förtjänar sin lön genom offentlig sektor. Eller försöker du säga att du inte begriper skillnaden mellan passivt bidragstagande och förvärvsarbete? Kvinnor som du själv, jenny och adina är lata parasiter som lever på andras arbete. Hade de inte varit för svenska män så skulle ni få suga kuk i någon mörk gränd för att få tak över huvudet och mat på bordet.
Citera
2019-11-10, 14:57
  #9467
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Knepigt med alla som överväger och överväger årtionden efter årtionden och aldrig gör slag i saken och flyttar till länder som bättre passar dem allra helst när de med sin kompetens med lätthet kan få ett jobb på dagen med betydligt mer kvar i plånboken när de slipper betala en massa skatt som går till löner åt personal som tar hand om dementa läkare

Nu får du hålla dig till ämnet. En diskussion om ekonomiska resurser kan däremot vara inom ramen för ämnet.

Du har inga barn i skolåldern märker jag? Barn som går i skolan och har sina kompisar här rycker man inte upp med rötterna hur som helst.

Har du ens barn överhuvudtaget? Eller får din omvårdnadsinstinkt sitt utlopp via sandbyte i kattlådan?
Citera
2019-11-10, 14:58
  #9468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag ger henne 4 barnbarn och jag är gravid med mitt 5e.
Och det positiva med det är ?
Hur fungerar det med graviditet och extremt lågt bf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in