[quote=EnGodForlorare|69247265]Menar du
https://twitter.com/elmanyana/status/1156521272513355777?lang=en
??? Där förklaras vad som står i rapporten. Men du kan läsa rapporten själv:
https://www.ipcc.ch/site/assets/uploads/sites/2/2019/05/SR15_Chapter5_Low_Res.pdf
Tack! Jag hittade mycket intressant info på sidan 461:
Man förutspår med andra ord att el kan bli en lyxvara som alla inte kommer att ha råd med om man inte är försiktig.
"Renewables" funkar enligt rapporten bäst i småskaligt "off grid"-kontext i glesbygd medan man varnar för låg tillförlitlighet vid storskalig användning av förnybara energikällor.
Det finns inget bevis i din länk som motsäger det faktum att IPCC har kärnkraft med som lösning i alla de scenarion som beskrivs i rapporten.
Nej, det är du som har fel.
Det är det enda du gör.
Du har förstört en tråd som kunde ha blivit intressant.
Märker du inte att vi är ensamma här?
Nu har Sverige en egen haverikommission som jag faktiskt nyligen läst en bok om.
Bevisa då att de länder som köpt kinesiska reaktorer är beroende av kinesiska tekniker när underhåll och reparationer utförs!
Du gissar ju bara att det skulle bli så. Dina gissningar har hittills varit åt pipan fel!
https://twitter.com/elmanyana/status/1156521272513355777?lang=en
??? Där förklaras vad som står i rapporten. Men du kan läsa rapporten själv:
https://www.ipcc.ch/site/assets/uploads/sites/2/2019/05/SR15_Chapter5_Low_Res.pdf
Tack! Jag hittade mycket intressant info på sidan 461:
Citat:
Moreover, tradeoffs between renewable energy production and affordability (SDG 7)
(Labordena et al., 2017) and other environmental objectives would
need to be scrutinised for potential negative social outcomes.
Policy interventions through regional cooperation-building (SDG 17) and
institutional capacity (SDG 16) can enhance affordability (SDG 7)
(Labordena et al., 2017). The deployment of small-scale renewables, or
off-grid solutions for people in remote areas (Sánchez and Izzo, 2017),
has strong potential for synergies with access to energy (SDG 7), but
the actualization of these potentials requires measures to overcome
technology and reliability risks associated with large-scale deployment
of renewables (Giwa et al., 2017; Heard et al., 2017). Bundling energyefficient appliances and lighting with off-grid renewables can lead to substantial cost reduction while increasing reliability (IEA, 2017).Low-income populations in industrialized countries are often left out of
renewable energy generation schemes, either because of high start-up
costs or lack of home ownership (UNRISD, 2016)
(Labordena et al., 2017) and other environmental objectives would
need to be scrutinised for potential negative social outcomes.
Policy interventions through regional cooperation-building (SDG 17) and
institutional capacity (SDG 16) can enhance affordability (SDG 7)
(Labordena et al., 2017). The deployment of small-scale renewables, or
off-grid solutions for people in remote areas (Sánchez and Izzo, 2017),
has strong potential for synergies with access to energy (SDG 7), but
the actualization of these potentials requires measures to overcome
technology and reliability risks associated with large-scale deployment
of renewables (Giwa et al., 2017; Heard et al., 2017). Bundling energyefficient appliances and lighting with off-grid renewables can lead to substantial cost reduction while increasing reliability (IEA, 2017).Low-income populations in industrialized countries are often left out of
renewable energy generation schemes, either because of high start-up
costs or lack of home ownership (UNRISD, 2016)
Man förutspår med andra ord att el kan bli en lyxvara som alla inte kommer att ha råd med om man inte är försiktig.
"Renewables" funkar enligt rapporten bäst i småskaligt "off grid"-kontext i glesbygd medan man varnar för låg tillförlitlighet vid storskalig användning av förnybara energikällor.
Det finns inget bevis i din länk som motsäger det faktum att IPCC har kärnkraft med som lösning i alla de scenarion som beskrivs i rapporten.
Citat:
Fel igen:
Nej, det är du som har fel.
Citat:
Och du beskyller mig för att tramsa.
Det är det enda du gör.
Du har förstört en tråd som kunde ha blivit intressant.
Märker du inte att vi är ensamma här?
Citat:
Nej, det påstod jag inte. Jag påstod att om något havererar eller om något allvarligt fel inträffar kommer man behöva inkalla kinesisk expertis. På precis samma sätt som man behöver Boeings ingenjörer för att utreda varför ett av deras plan har störtat.
Nu har Sverige en egen haverikommission som jag faktiskt nyligen läst en bok om.
Citat:
De flesta svenska reaktorer byggdes av statliga ASEA Atom och är av svensk typ. Ringhals 2 - 4 verkar ha byggts av Westinghouse, men installationen av reaktorn utfördes naturligtvis av svenskar. I ditt scenario skulle ju kineser stå för hela bygget för att pressa kostnaderna.
Bevisa då att de länder som köpt kinesiska reaktorer är beroende av kinesiska tekniker när underhåll och reparationer utförs!
Citat:
Att Tyskland importerar el från Sverige är inte riktigt ett lika stort problem som att Sveriges kärnreaktorer blir beroende av den kinesiska regimen.
Du gissar ju bara att det skulle bli så. Dina gissningar har hittills varit åt pipan fel!
Om du blir ledsen av att jag kallar dig för nöt, ditt nöt, bör du sluta kalla mig för samma sak.