Citat:
Går alla inhemska mjölk(vindkraft)-producenter i konkurs så krävs det att man förlitar sig på import och att underskott aldrig råder om man vill ha sitt dagliga glas mjölk. Som tur är så är kor långt mer pålitliga än vindkraftverk.
Citat:
I vilket inlägg påstod jag det?
Påstår du att du aldrig sagt att inget överskott finns?
#182:
Citat:
Som sagt, det blåser mycket på vintern (särskilt vid kusterna) så att något massivt värdelöst överskott skulle finnas stämmer inte.
Citat:
Då ökar elpriset eftersom vi då använder oss av dyrare reservkraft.
Är reservkraften av fossil natur?
Citat:
Ett bättre experiment vore om du satte dig i toppen av masten på en båt mitt ute på Nordsjön. Du skulle kanske få anledning till att omvärdera din inställning till vindkraften.
Har du några bevis för att det alltid blåser över 4 m/s i toppen av masten på den där båten?
Har du inte hört talas om perioder av stiltje som ställde till det för segelfartyg?
Citat:
Happ. Alla experter som påstår motsatsen (Energimyndigheten m.fl) har alla fel. Då vet vi!
Berätta med egna ord vad de har kommit fram till. Bifoga även länkar så jag kan kolla upp att du inte ljuger.
Citat:
Jag tror inte det blir något större problem efter aluminium är återvinningsbart. Det är inte med kärnkraftverk där rivningskostnaderna går på flera miljarder eftersom miljögifter gjort att marken måste saneras.
Så du menar alltså att vägar, elnät och tusentals fundament inte har någon miljöpåverkan?
Bryr du dig om miljön överhuvud taget? Frågan har ställts förut men jag har inte fått svar.
Det är lite intressant att du inte verkar förespråka vindkraft ur ett miljöperspektiv.
Citat:
https://group.vattenfall.com/contentassets/da563d31cf814e8a901c3e6dd66c88b3/corporate/investors/interim_reports/2018/q4_report_2018_.pdf
Vinsten för vindkraftsverksamheten var 2018 3,7 miljarder och 2017 2,1 miljarder. Det kallar jag för "god" lönsamhet.
Vinsten för vindkraftsverksamheten var 2018 3,7 miljarder och 2017 2,1 miljarder. Det kallar jag för "god" lönsamhet.
Hur mycket av det kom från elcertifikaten?
Citat:
Eftersom vindkraften inte förmår ersätta kärnkraften då ett avbrottsfritt elnät inte kan garanteras i,om vindkraftens intermittenta natur så är elransonering eller bortkopplande av last det enda alternativet som finns om grannländerna inte förmår exportera el.
Om du inte vet om elransonering införts varför påstod du då att avskaffad kärnkraft leder till elransonering? Om elransonering inte införts i Tyskland bevisar inte det att du har fel?
Tysklands höga elpriser som fått till följd att många konsumenter inte kan betala sina elräkningar kan ses som en drastisk form av elransonering.
Därför har jag rätt!
Citat:
Dvs aldrig. Elransonering kommer inte att införas i Tyskland ej heller i Sverige.
Har du någon form av bevisning som stödjer din magkänsla eller killgissar du igen?
Citat:
Där ser man. Men det är ändå bara 9 kvar av totalt 40-50 stycken som byggts.
Vilket fått till följd att kolkraften nullifierar vindkraftens klimatverkan. Hade Merkel inte varit så snabb att stänga ned reaktorer så hade klimatpåverkan varit långt mindre samtidigt som elpriserna hade varit lägre och alla hade haft råd att ha ljuset tänt.
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2019-10-26 kl. 21:43.
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2019-10-26 kl. 21:43.

Men alright, här är en rapport som du kan läsa.