2019-11-09, 14:34
  #9313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Skjutvapen var inte uppfunna för 10k år sen. Så män är inte mer intresserade av skjutvapen än vad kvinnor är.



Använder de det för att leka krig i rapvideos?



När nörden tjänar 50k i månaden kommer han att få många tjejer. Tills det kommer tjejerna att sitta hemma och titta på TV.



Wut? En kvinna kan lätt få 10 barn. Vad pratar du om?



1) Så varför skaffar de flesta män bara 2 barn?

2) För att män måste försörja barnen och det har män ingen lust med.



Det är klart att en kvinna tjänar på att många män hjälper henne.



1) Ingen vill riskera livet för att våldta din fula tjej.

2) Du kommer att då i kriget och andra män kommer att knulla din tjej.

Nej men den evolutionära egenskapen att vilja utöva fysisk makt över andra var "uppfunnen" då och det är den instinkten som gör att män gillar vapen.

Nej, uppenbarligen inte vad är det för en fråga ens?

När nörden tjänar 50k i månaden kommer han inte få många tjejer. Kvinnorna sitter inte hemma och tittar på TV tills dess utan knullar hej vilt hela tiden.

Jag har inte påstått att en kvinna inte kan få 10 barn, du får gå tillbaka och läsa igen och se om du kan förstå.

Evolutionen är inte en medveten instinkt en man som har ett ONS på krogen vill rent evolutionärt ha ett barn. Det fanns inte preventivmedel när dessa instinkter kom.

Män måste inte försörja barnen, dom behöver inte göra något för kvinnor om dom inte vill. Dom kan göra henne gravid och sen dra. Det är endå en vinst framför att inte göra henne gravid, det kostar inget för honom att komma i henne på 2minuter och sen dra.

Fast vi talar om fortplantning och rent reproduktivt tjänar inte en kvinna på att ha många män.

Jag har ingen tjej men om jag hade haft det så skulle jag inte gillat om du kalla henne för ful. Och jag förstår inte varför du kommer med såna påhopp emot mig har jag betett mig illa emot dig på något sätt?

Vill du ha en diskussion får du visa lite respekt annars avslutar vi den här.
Citera
2019-11-09, 14:36
  #9314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Kvinnor föredrar män som har resurser. Ingen bryr sig om längd, händer och annat trams.
Att som man vara 1,60 cm är tecken på dålig genetik och det är svårt att avhjälpa med några ekonomiska resurser
Citera
2019-11-09, 14:44
  #9315
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av And1x
Nej men den evolutionära egenskapen att vilja utöva fysisk makt över andra var "uppfunnen" då och det är den instinkten som gör att män gillar vapen.

Sen när vill män utöva fysisk makt över andra?

Citat:
Ursprungligen postat av And1x
Nej, uppenbarligen inte vad är det för en fråga ens?

Det visar att män med låg status använder krig som ett sätt att imponera på kvinnor. Precis som kvinnor med låg status kan göra samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av And1x
När nörden tjänar 50k i månaden kommer han inte få många tjejer. Kvinnorna sitter inte hemma och tittar på TV tills dess utan knullar hej vilt hela tiden.

1) Självklart kommer han att få tjejer. Han kan erbjuda tjejerna ett bättre liv.

2) Kolla upp statistiken på antal partners. De flesta kvinnor har typ 5 partners på hela livet.

a) 50% av singelkvinnorna på 18-25 har sex 0 gånger per år.

Citat:
Ursprungligen postat av And1x
Jag har inte påstått att en kvinna inte kan få 10 barn, du får gå tillbaka och läsa igen och se om du kan förstå.

1) Så om en kvinna är tillsammans med 5 män. Och hon skaffar 2 barn med varje man, då är 4/5 kvinnor onödiga.

2) Dessutom har varje man ett bättre liv för att han behöver inte försörja kvinnan själv men han får fortfarande ligga.

Citat:
Ursprungligen postat av And1x
Evolutionen är inte en medveten instinkt en man som har ett ONS på krogen vill rent evolutionärt ha ett barn. Det fanns inte preventivmedel när dessa instinkter kom.

Det finns inga bevis för det.

Citat:
Ursprungligen postat av And1x
Män måste inte försörja barnen, dom behöver inte göra något för kvinnor om dom inte vill. Dom kan göra henne gravid och sen dra. Det är endå en vinst framför att inte göra henne gravid, det kostar inget för honom att komma i henne på 2minuter och sen dra.

1) Om män inte försörjer barnen kommer de att dö. Det fanns inte socialbidrag för 10k år sen.

2) Så om mannen vill att barnen ska överleva måste han stanna och försörja dem. Yaaay!

Citat:
Ursprungligen postat av And1x
Fast vi talar om fortplantning och rent reproduktivt tjänar inte en kvinna på att ha många män.

Självklart gör hon det. Många män är villiga att hjälpa en kvinna om hon har sex med dem.

Citat:
Ursprungligen postat av And1x
Jag har ingen tjej men om jag hade haft det så skulle jag inte gillat om du kalla henne för ful. Och jag förstår inte varför du kommer med såna påhopp emot mig har jag betett mig illa emot dig på något sätt?

1) De flesta kvinnor är fula rent statistikt. Det betyder att du kommer att få en ful tjej i framtiden.

2) Så varför skulle en man,

a) vandra från ett annat land till Sverige.

b) Slåss på liv och död.

c) För att få våldta din fula tjej?

3) Om du åker iväg och dör i krig då kommer din tjej att gå vidare till nästa man. Du dör för att en annan man ska få knulla din tjej. Hur är det inte super-duper-cuckat?

4) Eller du kanske överlever kriget och medan du var borta blev din tjej gravid med en annan man och lurar dig att det är ditt barn.
Citera
2019-11-09, 14:47
  #9316
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att som man vara 1,60 cm är tecken på dålig genetik och det är svårt att avhjälpa med några ekonomiska resurser

Min man har inga ekonomiska resurser heller. Men han är bra i sängen.
Citera
2019-11-09, 14:53
  #9317
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att som man vara 1,60 cm är tecken på dålig genetik och det är svårt att avhjälpa med några ekonomiska resurser

Yuri Gagarin, den första människan i rymden, var 1.57 cm.

Vi lever inte på stenåldern så en mans fysik är irrelevant idag. En man kan vara 1 meter lång men har han miljoner på banken kan han erbjuda massor av kvinnor ett mycket bekvämt liv.
Citera
2019-11-09, 14:57
  #9318
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22


Du var tvungen att klämma till med den där på slutet va?
Kan du vara snäll och ge exempel på vad jag alltid har fel i?
Att du ens behöver fråga, pucko
Jag är man och har därför alltid rätt av den orsaken, du är kvinna och har därför alltid fel.
Så håll i hatten nu så ska jag mainsplaina lite för dig.
Citat:
Jag vet att jag inte är världens mest accepterande människa inför människors olika beteenden och jag förväntar mig att människor ska hålla upp till en viss standard enligt mina referensramar. Är man uppväxt i homogena omgivningar där det finns ett tydligt "normalt", så tar det lite tid att inse och acceptera att alla inte är på det sättet, och att det faktiskt för vissa människor är OK att gå omkring och dricka Redbull och röka cigg samtidigt som de är ute och promenerar med barnvagnen.

Och, jag jobbar på det (behövs i jobbet inte minst), min egen insikt och acceptans inför att jag inte kan ändra världen.
"Ge mig Sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
Mod att förändra det jag kan,
och Förstånd att inse skillnaden"

Kommer du ihåg?


Dock så vill jag fortfarande hävda att det är skillnad på två bögar som har sex i en lägenhet någonstans och att legalisera prostitution i form av bordeller. Men om man nu skulle legalisera detta så hamnar man i nästa diskussion och det är hur det ska utformas. Det hade egentligen varit mer intressant att diskutera.
Vissa anser att det ska regleras av staten, andra anser att staten ska lägga sig i så lite som möjligt.
Vad anser du i frågan?

Skämt åsido, jag tänker väl att statligt reglerad bordellverksamhet skulle vara det bästa. De där casinona de smällde upp lite på måfå har ju funkat någorlunda. Strikta säkerhetskontroller o.s.v. Sedan har de väl inte löst alla baksidor med spel, framförallt på senare år när det mesta flyttat ut på nätet.

Förmodligen samma sak med prostitution, fler och fler uppgörelser sker via nätet. Under din och min radar.
Dock kan jag väl inte påstå att det är något som upptar mina tankar i någon större utsträckning. Jag har aldrig påstått att branschen inte drar med sig slödder och oönskade effekter men all vetskap vi har om den visar ju på att legalisering och reglering är bättre än förbud.
Sedan håller jag till stor del med Svennebananen. Vem är jag att lägga mig i två vuxna människors beslut?
Låt dem leva sina liv så lever jag mitt. Skadeverkningar måste vi såklart försöka arbeta bort precis som jag har ägnat många av mina arbetstimmar på att förbättra och bygga vägar för att de skall vara så säkra som möjligt. Jag kan däremot inte styra över alla idioter som färdas på dem.
Så mitt svar, legalisering och reglering. De får ju själva betala, ja, eller deras kunder, betala för kontrollfunktioner och certifieringar precis som alla andra branscher.

Edit: Återigen måste jag faktiskt berömma dig för din brutala uppriktighet och din vilja att försöka förstå andras synpunkter. Samtidigt som du skäller ut oss mansgrisar kan du också erkänna att du har en del i konflikterna. Sånt bygger broar.
__________________
Senast redigerad av Djupfrys 2019-11-09 kl. 15:08.
Citera
2019-11-09, 15:04
  #9319
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
https://illvet.se/manniskan/hjarnan/7-myter-om-hjarnan

Flera källor är samstämmiga gällande att skillnaden i hjärnan ger utslag på vissa generella sätt.
Kvinnor ska enligt scanning av X antal hjärnor ha mer aktivitet i delar av frontalloben där empati och självkontroll sköts.
Läs artikeln om du är intresserad, den är kort.

Sen tror jag faktiskt inte att det ligger så mycket i den sociala kontexten vad det handlar om skillnader på gruppnivå kvinnor och män. Kvinnor i andra länder uppvisar måhända ett mer omsorgsfullt beteende gentemot män, men det tror jag definitivt är socialt format, helt enkelt på grund av att de är mer beroende av mannens välvilja.

Att det finns skillnader i mäns och kvinnors hjärnor på gruppnivå och att kvinnor tenderar att vara mer empatiska bedömer jag är ställt utom allt rimligt tvivel.

Det finns inget i den källan som styrker att kvinnor skulle vara mer empatiska.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja. Och evolutionärt hade män förlorat på att vara mycket empatiska.

Jo men det är just vad jag skrev, historiskt sett har kvinnor tjänat på att vara mer empatiska men så är det inte i dagens svenska samhället och därför är det inte förvånande att det skett stora förändringar i svenska tjejers beteende. Kvinnor i t.ex. Asien tjänar däremot fortfarande på att vara empatiska och där är de också det i mycket högre utsträckning.

Då detta har förändrats mycket snabbt kan man också ifrågasätta om det är verklig empati eller helt enkelt bara en överlevnadsstrategi. Man lär sig vilket beteende som är och anpassar sig efter det.
Citera
2019-11-09, 15:08
  #9320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Min man har inga ekonomiska resurser heller. Men han är bra i sängen.
Att du och din hela familj försörjs av din mamma som du verkar avsky och att du inte behövde något mer av en man än att plocka fram honom för sex är ditt val och inget som majoriteten av människor skulle tycka var ett bra livsval.
Citera
2019-11-09, 15:15
  #9321
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att du och din hela familj försörjs av din mamma som du verkar avsky och att du inte behövde något mer av en man än att plocka fram honom för sex är ditt val och inget som majoriteten av människor skulle tycka var ett bra livsval.

1) Jag tror att män förstår mina val.

2) Det är inget som kvinnor tycker är bra för att kvinnor vill inte försörja män i utbyte mot sex och sällskap.

3) Mitt val är bra för att jag behöver inte hora ut mig till en man som jag inte gillar för att få en gratis semester en gång om året.
Citera
2019-11-09, 15:16
  #9322
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Yuri Gagarin, den första människan i rymden, var 1.57 cm.

Vi lever inte på stenåldern så en mans fysik är irrelevant idag. En man kan vara 1 meter lång men har han miljoner på banken kan han erbjuda massor av kvinnor ett mycket bekvämt liv.

Case in point, https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2007/08_03/littleleague5_228x493.jpg
Citera
2019-11-09, 15:19
  #9323
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det finns inget i den källan som styrker att kvinnor skulle vara mer empatiska.



Jo men det är just vad jag skrev, historiskt sett har kvinnor tjänat på att vara mer empatiska men så är det inte i dagens svenska samhället och därför är det inte förvånande att det skett stora förändringar i svenska tjejers beteende. Kvinnor i t.ex. Asien tjänar däremot fortfarande på att vara empatiska och där är de också det i mycket högre utsträckning.

Då detta har förändrats mycket snabbt kan man också ifrågasätta om det är verklig empati eller helt enkelt bara en överlevnadsstrategi. Man lär sig vilket beteende som är och anpassar sig efter det.
Du tror att det är av empati med incels som asiatiska kvinnor har sex med män och inte tvärtom att de är riktigt oempatiska och har sex mot bra betalning är det även av empati kvinnor i Asien säljer ut sina barn via cam
Citera
2019-11-09, 15:24
  #9324
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du tror att det är av empati med incels som asiatiska kvinnor har sex med män och inte tvärtom att de är riktigt oempatiska och har sex mot bra betalning är det även av empati kvinnor i Asien säljer ut sina barn via cam

I Asien är en vit man Chad. Så det är klart att kvinnor njuter av att ha sex med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in