2019-11-09, 09:09
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vad jag sa var att det är tjejen som väljer och vrakar angående det sexuella inom dating. På en bordell är det tvärtom. På en öppen yta med mingel som en FKK så får man freda sig faktiskt. Det är ett jävla tjatande. Det finns t.o.m. ett namn på dessa tjejer som drar omkring i stim och hugger: "sharks". Kul att kunna svepa med blicken och veta att jag kan knulla vilken som helst av de perfekta tjejerna, som är helt i klass med de bilder på Jess Southern som jag länkade tidigare.

Vad är det för speciellt med det? Det är ju samma sak som att titta på en meny på en bra resturang och tänka "Wow, jag kan äta vilken rätt jag vill utan att laga den själv!" Det är klart du kan. Det är ju det som är poängen. Vem som helst som betalar kan knulla vilken som helst av tjejerna.
Skulle du kunna förklara känslan på ett annat sätt? Vill gärna förstå.
Citera
2019-11-09, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag gillar faktiskt udda personer, de brukar vara intressanta. Det blir oftast även mer spännande så.
Stor skillnad på udda som i någon som lever enkelt halva året och ägnar resten av året till att åka runt i världen trots att personen är 35+ mot någon som är udda på det sättet att inte kunna prata med andra och kalla sig snäll. Träffade på en vuxen man som pratade oerhört tramsigt på ett sätt han nog trodde var flirtigt och roligt senare råkade jag se något svenskt modellprogram där en av programledarna hade exakt samma gester och tonfall, mannen jag kände härmade alltså denne man för att försöka vara intressant när han pratade med kvinnor inte för att visa sina talang för att spela teater
Citera
2019-11-09, 09:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Hade jag fått bestämma så skulle Babianen bli Sveriges första kvinnliga statsminister...

Haha snacka om att livet för vanliga heterosexuella män skulle förbättras över en natt. En kvinna som dels förstår mäns behov och dels avslöjar kvinnors verkliga natur.
Som förvisso vi med stor erfarenhet av kvinnor redan vet, men det finns alldeles för många cucks därute som skulle göra allt för sin kvinna utan att veta att deras kvinna skulle inte göra ett skit för dem ..

Anything to please men, M'lord.

Citat:
Jag kommer ihåg två bilder du visade mig. Den du rankade som en 9:a var en tjej som var väldigt naturligt vacker, så ser inte genomsnittliga kvinnan ut riktigt.

Den som såg ut som en mer genomsnittlig kvinna på bilden rankade du som typ 3-4. Om du anser att hon är en 3-4 så förstår jag att det blir svårt att hitta en kvinna du är attraherad av.

Nej jag har inte problem med att du hellre betalar, men sluta låtsas om att problemet är att svenska kvinnor vägrar ha sex med män.

1) Men de vägrar ju ha sex med män. Speciellt i relationer.

2) Sen är det fittigt att vägra göra sig attraktiv och förvänta sig att män ska ha sex med dig ändå.

Citat:
Jag pratar inte om mig själv, jag pratar om folk i allmänhet. Människan har olika gener. Sen är det inte eftersträvansvärt att se ut som ett sjukt utmärglat benrangel.

"Muh genetics" det inte gener som gör att average kvinnan väger 60-65 kilo.

Citat:
Ursprungligen postat av adina
Alla de som inbillar sig att killar 50-60-talet hade en partner vid 17-20 år är helt fel ute

Alla män som jag känner i den åldern var gifta vid 20. Och ingen av deras partners var feta.

Citat:
Ja det är möjligt. En bidragande faktor för min del är att jag har svårt att bara relatera till en bild. Eftersom nu män verkar mer visuella så är det antagligen lättare för er att känna någon slags lust eller impuls att höra av er enbart baserat på ett utseende.

Sen kan man ha kvar sin profil utan att vara aktiv. Jag har min profil på Tinder tex, trots jag inte varit aktiv med dejtande där på typ ett år. Pratar inte heller med någon där. Kom på det nu för jag såg att en person skrev innan ikväll, men jag tittade inte just då och sen glömde jag det. Detta handlar ju inte om medvetna dissar utan att man helt enkelt kanske inte är engagerad i nätdejting för tillfället.
Och att träffa nån för bara sex är inte aktuellt.

Varför vill du inte ha sex med män? Är du inte hetero?

Citat:
Du behöver ha med i beräkningen att män hör av sig för att de vill ligga. Kanske vill de möjligtvis annat också, men ligg duger för de flesta män.

De flesta kvinnor hör nog inte av sig alls om de inte bedömer att mannen skulle kunna vara relationsmaterial.

1) Relationsmaterial = betabux. De hör av sig till män som de kan få resurser från.

2) Hur skulle det vara om kvinnor började höra av sig till män som saknade resurser men kvinnor kunde tänka sig att ha sex med?

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Dock verkar det finnas manliga prostituerade som vänder sig till kvinnor - det var ett inlägg med en länk till en sådan eskort-man som jag svarade på. Hur förklarar du DET då..?

Det handlar om uppmärksamhet eller att de försöker få mannen att bli deras pojkvän. De är inte ute efter ett ligg.
Senast redigerad av Babianen 2019-11-09 kl. 09:24.
Citera
2019-11-09, 09:31
Medlem
Citat:
De flesta kvinnor uppvisar drag av psykopati och narcissism, så länge de inte befinner sig i underläge. Då nyttjar man sin sexualitet för att få som man vill. Ganska vidrigt faktiskt.
Förutom att det är fler män än kvinnor som har drag av dessa personlighetsstörningar så är dessa även sällsynta du borde veta att de är några få procent som har dessa drag
Citera
2019-11-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Anything to please men, M'lord.

1) Men de vägrar ju ha sex med män. Speciellt i relationer.

2) Sen är det fittigt att vägra göra sig attraktiv och förvänta sig att män ska ha sex med dig ändå.

"Muh genetics" det inte gener som gör att average kvinnan väger 60-65 kilo.

Alla män som jag känner i den åldern var gifta vid 20. Och ingen av deras partners var feta.

Varför vill du inte ha sex med män? Är du inte hetero?

1) Relationsmaterial = betabux. De hör av sig till män som de kan få resurser från.

2) Hur skulle det vara om kvinnor började höra av sig till män som saknade resurser men kvinnor kunde tänka sig att ha sex med?

Det handlar om uppmärksamhet eller att de försöker få mannen att bli deras pojkvän. De är inte ute efter ett ligg.
Du råkar i den bekantskapskrets ha en massa gamla män är födda på 30-40-talet när statistiken visar att man giftermålsåldern låg kring 30 år. På 50-talet gjorde majoriteten av männen lång militärtjänst och hade vid 20 år knappt ens kommit ut i något arbetsliv eller ens skaffat ett hem
Citera
2019-11-09, 09:49
Avslutad
Citat:
Du råkar i den bekantskapskrets ha en massa gamla män är födda på 30-40-talet när statistiken visar att man giftermålsåldern låg kring 30 år. På 50-talet gjorde majoriteten av männen lång militärtjänst och hade vid 20 år knappt ens kommit ut i något arbetsliv eller ens skaffat ett hem

Är du tacksam för att män traditionellt offrat sig för er (jag förutsätter här att du är av honkön)?
Citera
2019-11-09, 10:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Alla samhällen går under till slut så det är knappast ett argument för något.

Självklart måste individens frihet ibland inskränkas men för mig är ett självklart kriterium för att acceptera det att individens frihet går ut över en annan individs frihet. Jag får t.ex. inte döda någon eftersom det är en ganska betydande inskränkning mot den personens frihet. När två personers frihet på det sättet kolliderar måste den enes frihet inskränkas.

När däremot min frihet inte går ut över andra personers frihet då blir det mycket svårt att finna hållbara argument för en inskränkning av min frihet. Exempel. vi har tidigare i Sverige förbjudit homosexualitet men min frihet inskränks inte av att två bögar bor ihop och har sex med varandra i sin lägenhet. Invändningar som att jag blir äcklad av det håller helt enkelt inte för att hävda att min frihet inskränks i tillräcklig omfattning. Detsamma gäller sexköp, att jag blir äcklad av det håller på samma sätt inte för förbud.

Med det sagt ser jag att många har en mycket svag demokratikänsla och majoriteten är nog för diktatur så länge de känner att diktaturen förespråkar det de vill ha. Ytterst få står upp för demokrati när det innebär att politiska motståndare får makten, då vill man göra vad som är möjligt för att åsidosätta demokratin. Just denna svaga demokratikänsla har också gjort att vi redan har förlorat den. Nu har vi i min mening en demokratur.

Visst har du en poäng gällande vad du hävdar angående demokrati och människors synsätt på detta. Dock anser jag inte att ditt exempel är jämförbart eftersom att två bögar som har sex i en lägenhet inte riskerar att falla inom ramen för utnyttjande och skada på samhällelig nivå likt legaliserad prostitution gör.
Det finns absolut belägg för att prostituterades säkerhet blir bättre väl de är i yrket om man legaliserar, men det finns också belägg för att antalet prostituerade blir fler och kriminalitet kopplat till bordellverksamhet och prostitution i allmänhet ökar. Det beror på vilken ingång man har i ämnet, vad man prioriterar, är det samhällets utformning som stort eller individens rätt?

Citat:
De flesta kvinnor uppvisar drag av psykopati och narcissism, så länge de inte befinner sig i underläge. Då nyttjar man sin sexualitet för att få som man vill. Ganska vidrigt faktiskt.
Fler män än kvinnor är psykopater och visar således drag av psykopati i betydligt högre grad och med betydligt mer skadlig utgång, så detta du hävdar här är vetenskapligt bevisat bullshit. Du är ju en vetenskapens man, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Så är det ju, inte sällan så inser man att fortsatt diskussion är lönlös. Det är helt omöjligt att nå fram eftersom synen på tingens ordning är fundamentalt så olika.
Behöver inte ha med IQ att göra, meningsmotståndarna kan vara lika smarta. De hittar bara inga vägar för att nå fram till varandra.
Jag tycker att det lilla talet i början av denna låt säger vad som händer när människor inte kan försöka se verkligheten ur någon annans ögon.
OBS! Triggerwarning. Det finns av någon outgrundlig anledning inga kvinnliga skådespelare med i videon. Den är djupt sexistisk med andra ord.
https://m.youtube.com/watch?v=RblbTiSBsz0

Tjurar en ihop, så kan ju den andra inte heller ge några eftergifter.
Det är därför jag ibland berömt dig för att vara en brygga mellan människor, med din debatteknik. Trots att du har en enerverande tendens att alltid ha fel

Du var tvungen att klämma till med den där på slutet va?
Kan du vara snäll och ge exempel på vad jag alltid har fel i?

Om du syftar specifikt på diskussionen om prostitution så kan du kika på vad jag skrev till Svennebanan precis här ovanför. Handlar om det vi tidigare diskuterade angående konsekvenserna av laglig prostitution.

Citat:
Det där är ett argument ingen feminist någonsin begripit. Typ så här tänker de.

- Jag tycker det är äckligt med horerier, det måste förbjudas
- Jaha, jag tycker bögerier är äckligt, skall vi förbjuda det också?
- Mäh, jag tycker inte bögerier är äckligt så det skall naturligtvis tillåtas

Jag vet att jag inte är världens mest accepterande människa inför människors olika beteenden och jag förväntar mig att människor ska hålla upp till en viss standard enligt mina referensramar. Är man uppväxt i homogena omgivningar där det finns ett tydligt "normalt", så tar det lite tid att inse och acceptera att alla inte är på det sättet, och att det faktiskt för vissa människor är OK att gå omkring och dricka Redbull och röka cigg samtidigt som de är ute och promenerar med barnvagnen.

Och, jag jobbar på det (behövs i jobbet inte minst), min egen insikt och acceptans inför att jag inte kan ändra världen.
"Ge mig Sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
Mod att förändra det jag kan,
och Förstånd att inse skillnaden"

Kommer du ihåg?

Dock så vill jag fortfarande hävda att det är skillnad på två bögar som har sex i en lägenhet någonstans och att legalisera prostitution i form av bordeller. Men om man nu skulle legalisera detta så hamnar man i nästa diskussion och det är hur det ska utformas. Det hade egentligen varit mer intressant att diskutera.
Vissa anser att det ska regleras av staten, andra anser att staten ska lägga sig i så lite som möjligt.
Vad anser du i frågan?

[/quote]
Senast redigerad av Moment22x22 2019-11-09 kl. 10:05.
Citera
2019-11-09, 10:09
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Alla kvinnor jag har träffat i den åldern träffade sina män före 20. Ingen gifte sig efter 20.

2) Det gäller både folk som jobbar i White Collar jobb och folk i Blue Collar.

3) Så jag har ingen aning om var din statistik kommer ifrån. För normala par i den generationen gifte sig tidigt.
Citera
2019-11-09, 10:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nu går inte jag efter uppmätt hjärnsubstans utan efter hur personer agerar i verkliga livet och till viss del tror jag kvinnors bristande empati beror på att de har lättare att bryta upp och gå vidare när de känner att de gynnas av det. Detta inte minst då kvinnor i allmänhet har ett bättre socialt skyddsnät med fler vänner och som en del varit inne på har lätt att skaffa sex när de känner behov av det. Män håller nog i högre uträckning fast vid sin kvinna och känner nog större ansvar för henne även om det finns bättre alternativ. Jag tror det ligger nedärvt i män att just ta ansvar och ge trygghet till sin kvinna. Finns dock stora kulturella skillnader här.

Fast jag kan ju tycka att det är relevant vad forskningen visar här. Annars blir det att våra antaganden bygger enbart på egna erfarenheter vilket är mycket svårt att föra en diskussion på (enbart).
Min uppfattning är att kvinnor är mer empatiska. Att de har större förståelse för sin omgivning och betydligt mer benägna att se saker och ting utifrån andra personers perspektiv.
Män har en tendens att vara mer hårddragna och svart/vita i sitt tänkande, och det är väl bra antar jag. Jag tycker man ser detta även här i diskussionerna, de manliga användarna är betydligt mer svart/vita i tänkandet och har alltid rätt enligt dem själva. De radikala feministerna är ungefär likadana i sitt tänkande, fast ni har olika ideologier. Det är därför det blir såna svårigheter att kommunicera.

Det är ju så att det finns en kompletterande faktor mellan män och kvinnor, och detta har fyllt en stor funktion genom tiderna. Att hävda att kvinnor skulle vara mer empatilösa än vad män är finner jag inte troligt, varesig baserat på hur verkligheten ser ut, eller vad forskning visar.
Citera
2019-11-09, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Är du tacksam för att män traditionellt offrat sig för er (jag förutsätter här att du är av honkön)?
Är varken tacksam eller inte tacksam, män däremot som gjorde lumpen förr var dock tacksamma för att de gjort den eftersom det hos arbetsgivare gav ett stort plus i kanten.
Män i 60 års åldern pratar fortfarande om lumpen som en bra tid av gemenskap, kronans choklad och den där långmarschen med full packning så de har uppenbarligen förträngt de dåliga bitarna som 6 månader på Karlsborg, kyla, muskelvärk arga befäl osv.
Citera
2019-11-09, 10:11
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Visst har du en poäng gällande vad du hävdar angående demokrati och människors synsätt på detta. Dock anser jag inte att ditt exempel är jämförbart eftersom att två bögar som har sex i en lägenhet inte riskerar att falla inom ramen för utnyttjande och skada på samhällelig nivå likt legaliserad prostitution gör.

Hur blir man utnyttjad eller skadad av att ha heterosexuellt sex?

Citat:
Det finns absolut belägg för att prostituterades säkerhet blir bättre väl de är i yrket om man legaliserar, men det finns också belägg för att antalet prostituerade blir fler och kriminalitet kopplat till bordellverksamhet och prostitution i allmänhet ökar. Det beror på vilken ingång man har i ämnet, vad man prioriterar, är det samhällets utformning som stort eller individens rätt?

1) Alla kvinnor är prostituerade. Så vad är skillnaden?

2) Självklart blir det bättre för samhället om män får samma möjligheter att välja sitt sexliv som kvinnor har haft i snart 100 år.

3) Det skulle också bli bättre för samhället om kvinnor inte hade rösträtt. När kommer du att börja tänka på samhällets bästa och arbeta emot rösträtten?
Citera
2019-11-09, 10:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Alla kvinnor är prostituerade. Så vad är skillnaden?

Jag får hänvisa till mina tidigare inlägg i tråden gällande detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in