2019-11-09, 02:55
Avslutad
En sak som alltid har fascinerat mig är kvinnors totala ointresse för manliga problem. Att många män mår dåligt över ditten och datten skiter kvinnor fullständigt i. Det gäller inte bara generellt utan även individuellt. Finns hur många män som helst som har stöttat sina kvinnor i åratal, men vilken kvinna stöttar sin man om denne till exempel skulle hamna i en lång depression och inte drar in pengar till hushållet? En kortare tid javisst, men en längre finns inte på kartan.

Så alla ni ensamma män därute, sluta böla över att ni inte har ett förhållande. Att vara tillsammans med en kvinna du oftast inte har ett skit gemensamt med och som dessutom skiter i dig när det kommer till kritan är ingen höjdare.
Och absolut inget att ta livet av sig för...
Citera
2019-11-09, 02:58
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
En sak som alltid har fascinerat mig är kvinnors totala ointresse för manliga problem. Att många män mår dåligt över ditten och datten skiter kvinnor fullständigt i. Det gäller inte bara generellt utan även individuellt. Finns hur många män som helst som har stöttat sina kvinnor i åratal, men vilken kvinna stöttar sin man om denne till exempel skulle hamna i en lång depression och inte drar in pengar till hushållet? En kortare tid javisst, men en längre finns inte på kartan.

Så alla ni ensamma män därute, sluta böla över att ni inte har ett förhållande. Att vara tillsammans med en kvinna du oftast inte har ett skit gemensamt med och som dessutom skiter i dig när det kommer till kritan är ingen höjdare.

De flesta kvinnor uppvisar drag av psykopati och narcissism, så länge de inte befinner sig i underläge. Då nyttjar man sin sexualitet för att få som man vill. Ganska vidrigt faktiskt.
Citera
2019-11-09, 04:53
Medlem
Jag tror att kvinnor och män ingår i ett system för att hålla uppe den mentala hälsan.

Nu verkar det som feminister har fått för sig att bryta ner det här systemet. Inte så mycket i Sverige som UK t.ex.

Fast när man styr opinionen borde man ha ett öga på vad som verkligen händer och kvinnors mentala hälsa verkar alla fall bli sämre.

https://www.stylist.co.uk/long-reads/how-to-improve-mental-health-essays-on-living-with-managing-insomnia-anxiety-depression/206419

sobering statistic for World Mental Health Day 2019: more than half (51%) of young women are worried about their mental health.

This figure is a sharp rise from 2016, when 38% of young women said they were worried about their mental health. The data, compiled by the Young Women’s Trust, shows a concerning trend for fears around issues such as anxiety, depression and OCD.

Feminister kommer knappast att ändra sig de kommer fortsätta sin propaganda mot att män och kvinnor är fiender och ska leva så separerade som möjligt.

Det enda som man möjligtvis kan glädja sig åt är att några svarta kvinnor i USA vill leva i kärlek med vita män men de är några hundra.

https://www.youtube.com/watch?v=CFRnw10lk08

Men jag tror att den gruppen kan öka ,vad de främst gillar är att vita män ger dem bekräftelse om att de är värdefulla. Vita män kan beundra svarta kvinnor för deras skönhet och de ler nästan automatiskt när det sker. Eftersom de är svältfödda på att bli uppskattade av män.

Nyckeln till många kvinnors hjärta är antagligen om man kan få dem att kännas sig attraktiva , speciellt de som inte upplever att de är attraktiva.
Citera
2019-11-09, 05:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Du är kvinna och kan i stort sett när som helst ha sex med en man du attraheras av, som vill ha sex med dig. För de allra flesta män är sexköp det enda sättet att få sex av en attraktiv kvinna. Hur kan det vara svårt att förstå varför män då köper sex?

Om du tycker det är sorgligt, säg åt kvinnor att ge män sex gratis istället.

Dock verkar det finnas manliga prostituerade som vänder sig till kvinnor - det var ett inlägg med en länk till en sådan eskort-man som jag svarade på. Hur förklarar du DET då..?
Citera
2019-11-09, 05:31
Medlem
Det är ju beklagligt att vi lever i en kapitalistisk värld där man kan köpa människors kroppar men iom att feminister inte kritiserar det kapitalistiska system som upprätthåller att detta är möjligt utan istället anklagar dom männen som är fast i systemet blir dom enbart till nyttiga idioter.

Jag tror bestämt att det är samma män som skapat feminismen dessutom, dom springer cirklar runt feministerna.
Citera
2019-11-09, 07:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av And1x
Det är ju beklagligt att vi lever i en kapitalistisk värld där man kan köpa människors kroppar men iom att feminister inte kritiserar det kapitalistiska system som upprätthåller att detta är möjligt utan istället anklagar dom männen som är fast i systemet blir dom enbart till nyttiga idioter.

Jag tror bestämt att det är samma män som skapat feminismen dessutom, dom springer cirklar runt feministerna.

Trams, kapitalismen har gjort extremt mycket gott för mänskligheten till skillnad från de flesta andra ism'er.
Citera
2019-11-09, 07:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Ja så att kvinnan har mycket större empati än mannen kan klart ifrågasättas, kanske är det precis tvärtom. Men svenska kvinnor utmärker sig också på ett negativt sätt här så varför ska man nöja sig med det?
Citera
2019-11-09, 07:22
Avslutad
Citat:

Jag har ett ganska enkelt 'shit test' jag tillämpat sedan tidernas begynnelse (jag är snart 60); Fråga tilltänkta kvinna om hon kan nämna 5st områden där kvinnor är felfördelade i samhället. Fråga sedan också om hon kan nämna 5st områden där män felfördelade i samhället.

..jag tror du fattar.

..jag tror du också vet hur mitt scorecard ser ut i detta efter 40+ års tester.
Citera
2019-11-09, 07:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du skrev att en mans intelligens är viktig för attraktionen.
Jag menar att du är inte kapabel att avgöra om någon är intelligent.
Om en man delar dina värderingar och syn på livet så betyder det inte att han per automatik är intelligent vilket du garanterat inbillar dig...

Nej det är inte vad jag inbillar mig. Det är lätt att avgöra om en människa är intelligent eller inte. Till och med här, i skrift, är det lätt att avgöra i många fall.

Vad är det som skulle vara svårt med att avgöra om en människa är intelligent menar du? Så länge människan agerar ärligt, d.v.s inte spelar dum genom korkade kommentarer, vilket visserligen händer en del här på forumet skulle jag tror.
Även då kan man märka att människan antagligen är intelligent, eller skarp/begåvad, men det tar lite längre tid att se det.
Citera
2019-11-09, 07:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja så att kvinnan har mycket större empati än mannen kan klart ifrågasättas, kanske är det precis tvärtom. Men svenska kvinnor utmärker sig också på ett negativt sätt här så varför ska man nöja sig med det?

Nu har man genom att scanna X antal hjärnor av bägge kön kunnat se olika aktivitet i olika områden hos män och kvinnor. Har att göra med vit och grå hjärnsubstans. Kommer inte ihåg vem som hade mest av vilken av dessa, men däribland nämndes att det kan indikera att kvinnor har bättre empatisk förmåga och att män har bättre förmåga till matematisk problemlösning och är snabbare på huvudräkning, t.e.x.
Finns en artikel i bland annat Illustrerad Vetenskap om detta, men den går bara att läsa om man prenumererar.

Du får tänka på den generella kvinnan och generella mannen här, och då är det ganska tydligt att kvinnor har mer empati för sin omgivning. Dessutom stämmer det väl med evolutionen och hur vi har fördelat arbetet mellan oss genom tiderna. Det är betydligt mer logiskt att en kvinna som tar hand om barnen har större empatisk förmåga än att mannen har det, mannen som förr i tiden slogs på fälten.

Om mannen generellt skulle haft väldigt hög empatisk förmåga förr i tiden skulle det snarare ha varit till nackdel för honom och de runt honom.
Citera
2019-11-09, 08:06
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag håller dock inte med om att när man hoppar av en diskussion så är det ett kvitto på att inte argumenten håller. Det kan vara så men måste absolut inte vara det.
Ibland är det så att man upplever det helt hopplöst att argumentera mot människor anonymt på internet, eftersom vissa antingen medvetet missförstår eller helt enkelt bara missförstår. Ibland blir samtalen på så låg nivå att jag faktiskt känner att det är under min värdighet att delta i så pass dumma samtal som bara blir rundgång (ja du kan tycka att jag är högfärdig nu).
Så är det ju, inte sällan så inser man att fortsatt diskussion är lönlös. Det är helt omöjligt att nå fram eftersom synen på tingens ordning är fundamentalt så olika.
Behöver inte ha med IQ att göra, meningsmotståndarna kan vara lika smarta. De hittar bara inga vägar för att nå fram till varandra.
Jag tycker att det lilla talet i början av denna låt säger vad som händer när människor inte kan försöka se verkligheten ur någon annans ögon.
OBS! Triggerwarning. Det finns av någon outgrundlig anledning inga kvinnliga skådespelare med i videon. Den är djupt sexistisk med andra ord.
https://m.youtube.com/watch?v=RblbTiSBsz0

Tjurar en ihop, så kan ju den andra inte heller ge några eftergifter.
Det är därför jag ibland berömt dig för att vara en brygga mellan människor, med din debatteknik. Trots att du har en enerverande tendens att alltid ha fel
Citat:
När man skriver samma sak flera gånger och det fortsätts att "misstolkas" på samma sätt, för att ibland även skrivas en massa överdrifter och trams kring argumentet, så tappar man lusten till slut.
[/quote]
Some men you just cant reach....

Citat:
Alla samhällen går under till slut så det är knappast ett argument för något.

Självklart måste individens frihet ibland inskränkas men för mig är ett självklart kriterium för att acceptera det att individens frihet går ut över en annan individs frihet. Jag får t.ex. inte döda någon eftersom det är en ganska betydande inskränkning mot den personens frihet. När två personers frihet på det sättet kolliderar måste den enes frihet inskränkas.

När däremot min frihet inte går ut över andra personers frihet då blir det mycket svårt att finna hållbara argument för en inskränkning av min frihet. Exempel. vi har tidigare i Sverige förbjudit homosexualitet men min frihet inskränks inte av att två bögar bor ihop och har sex med varandra i sin lägenhet. Invändningar som att jag blir äcklad av det håller helt enkelt inte för att hävda att min frihet inskränks i tillräcklig omfattning. Detsamma gäller sexköp, att jag blir äcklad av det håller på samma sätt inte för förbud.
Det där är ett argument ingen feminist någonsin begripit. Typ så här tänker de.

- Jag tycker det är äckligt med horerier, det måste förbjudas
- Jaha, jag tycker bögerier är äckligt, skall vi förbjuda det också?
- Mäh, jag tycker inte bögerier är äckligt så det skall naturligtvis tillåtas

Så funkar det i skallen på en ideologisk fundamentalist. Deras egen uppfattning är skänkt i från ovan av Gud fader själv så att ens ifrågasätta den är ren och skär blasfemi.
Så enligt dem är du i din fulla rätt till dina mänskliga rättigheter och till dina åsikter så länge du tycker som dem.
Citat:
Med det sagt ser jag att många har en mycket svag demokratikänsla och majoriteten är nog för diktatur så länge de känner att diktaturen förespråkar det de vill ha. Ytterst få står upp för demokrati när det innebär att politiska motståndare får makten, då vill man göra vad som är möjligt för att åsidosätta demokratin. Just denna svaga demokratikänsla har också gjort att vi redan har förlorat den. Nu har vi i min mening en demokratur.
Exakt.

Citat:
Det stämmer väldigt bra. Vi har bara en förmåga att bedöma intelligensen hos personer som ligger under eller en bit över vår egen intelligens. När vi stöter på någon som ligger långt över vår egen nivå kommer denne att säga saker som låter väldigt märkliga och därmed verka smått galen eller direkt korkad. Möjligen kan vi ha förstånd att lita på omdömet från personer som ligger en bit ovanför nivå och de i sin tur litar på andra som är lite över dem.

Håller inte helt med. Jag klarar mig hyfsat på IQ-tester, någonstans 125-130, trots att min damp gjort att det varit mycket roligare för mig att springa runt och busa än att sitta still på skolbänken. Men jag har begåvats med en förmåga att snabbt lära mig, men jag är inte extrem i det avseendet. Men klart över medel.
Jag har en släkting som är synnerligen intelligent. Socialt är han väl lite kufisk, fast det är nog mer för att han tycker folk i allmänhet är helt dumma i huvudet och inte alltid orkar med oss vanliga dödligas infantila tankegångar.
Såklart förstår jag att hans hjärna har en betydligt högre kapacitet än min. Det är ju bara se på hur han konkret löser ett problem, lyssna på hans uträkningar, iaktta hur han tar sig an uppgifter.
Och till min stora glädje är han för socialt borta för att förstå när jag bara vill utnyttja hans hjärna till min egen nytta, inte umgås egentligen. För han tycker det är skitroligt att hänga med mig, vad som helst kan ju hända, enligt honom. Och det kan det ju förvisso. Själv går han knappt utanför dörren om jag inte sparkar honom i arslet.
Eller också kanske han hjälper mig med mina problemframställningar bara för att han tycker synd om mig p.g.a min ytterst begränsade förmåga till tankeverksamhet.
Senast redigerad av Djupfrys 2019-11-09 kl. 08:13.
Citera
2019-11-09, 08:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu har man genom att scanna X antal hjärnor av bägge kön kunnat se olika aktivitet i olika områden hos män och kvinnor. Har att göra med vit och grå hjärnsubstans. Kommer inte ihåg vem som hade mest av vilken av dessa, men däribland nämndes att det kan indikera att kvinnor har bättre empatisk förmåga och att män har bättre förmåga till matematisk problemlösning och är snabbare på huvudräkning, t.e.x.
Finns en artikel i bland annat Illustrerad Vetenskap om detta, men den går bara att läsa om man prenumererar.

Du får tänka på den generella kvinnan och generella mannen här, och då är det ganska tydligt att kvinnor har mer empati för sin omgivning. Dessutom stämmer det väl med evolutionen och hur vi har fördelat arbetet mellan oss genom tiderna. Det är betydligt mer logiskt att en kvinna som tar hand om barnen har större empatisk förmåga än att mannen har det, mannen som förr i tiden slogs på fälten.

Om mannen generellt skulle haft väldigt hög empatisk förmåga förr i tiden skulle det snarare ha varit till nackdel för honom och de runt honom.

Nu går inte jag efter uppmätt hjärnsubstans utan efter hur personer agerar i verkliga livet och till viss del tror jag kvinnors bristande empati beror på att de har lättare att bryta upp och gå vidare när de känner att de gynnas av det. Detta inte minst då kvinnor i allmänhet har ett bättre socialt skyddsnät med fler vänner och som en del varit inne på har lätt att skaffa sex när de känner behov av det. Män håller nog i högre uträckning fast vid sin kvinna och känner nog större ansvar för henne även om det finns bättre alternativ. Jag tror det ligger nedärvt i män att just ta ansvar och ge trygghet till sin kvinna. Finns dock stora kulturella skillnader här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in