2019-11-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag förstår inte varför han kidnappade i Ockelbo 28 September när fulis påstod att han var i Norge.
För stt Fulis är ett troll som fantiserar fritt utifrån känd info.
Citera
2019-11-08, 19:32
Medlem
2019-09-09 BESLUT - Häktningsyrkandet avslås. Karin L försätts på fri fot.

Efter det finns det ingenting i domstolens dagboksblad om KL. Fri och oskyldig tills motsatsen bevisats.
Det gick ju väldigt bra med misstänkte 2 på skäligen misstänkt som fick gå loss då åklagaren vet att det inte går att drälla in med nonsens när det gäller häktning.
Så åklagaren har en grovt kriminell man häktad på högre misstankegraden för ett DNA på brottsplatsen.
Senast redigerad av Erzebet 2019-11-08 kl. 19:41.
Citera
2019-11-08, 19:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mycket märkligt enligt mig, valet av torped alltså.

Billy verkar ju inte vara den skarpaste kniven i lådan om man nu får uttrycka sig så, KL borde känna betydligt vassare verktyg som dessutom skulle ha klarat av sin uppgift, lite dåligt att inte kunna döda sitt offer när tillfället gavs.

Eller är det så illa att KL endast känner folk som endast kan skaffa fram sådana där som Billy?

Att KL är inblandad är jag helt säker på.
KL verkar ju fascinera motsatta könet även om hon nu för tiden är alkoholist och pratar heltossigt.
Ska ju vara väldigt manipulativ bortom LOBbarna vilket väl ingen betvivlar när det kommer till hennes spaltkilometer till dagboksblad och dravel att läsa i domarna.

En outbildad, kriminell typ skulle säkert kunna imponeras när hon pladdrar på via gamla juristmeriter likaväl och viftar med pengar.
Låter säkert belevad och övertygande - för att hon troligen kan kollra bort folk i kombination med utseende, oskuldsfull, liten och tunn. Men ljuger så fort hon öppnar käften...

Jag undrar som sagt varför hon så överdrivet pekade i riktning grov kriminalitet, förutom att givetvis försöka få bort fokus från sig själv.
Att det handlar om något kopplat till organiserad brottslighet.

– Jag tänker inte utveckla hur, eller på vilket sätt. Men jag har hyggligt goda grunder för att tro att det är på det sättet."

"Oavsett vem som har lejt skytten är ju risken stor att han börjar prata. Förr eller senare gör ju de allra flesta det. Det är väldigt få som klarar av att hålla tyst, vilket ju är det absolut smartaste."

Om det endast är riktat till torpeden alltihop?
Håll käften annars är du fredlös för evigt och död redan igår.

Men det lär vara nåt väldigt tungt som insiderinfo och att de då känner varann. Men jag har oavsett en känsla av att hon försöker manipulera, använder media och jag undrar vad.
Senast redigerad av develi 2019-11-08 kl. 19:51.
Citera
2019-11-08, 19:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet

Efter det finns det ingenting i domstolens dagboksblad om KL. Fri och oskyldig tills motsatsen bevisats.
Det gick ju väldigt bra med misstänkte 2 på skäligen misstänkt som fick gå loss då åklagaren vet att det inte går att drälla in med nonsens när det gäller häktning.
Så åklagaren har en grovt kriminell man häktad på högre misstankegraden för ett DNA på brottsplatsen.
Aktuellt dagboksblad dags datum och hon är inte bortplockad över misstänkta längst upp.
Det är däremot tillagt med Billy och den sekretessbelagda personen.

Visst är hon (på) fri (fot). Som fortsatt misstänkt.
Citera
2019-11-08, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Så till vad säkert många i tråden undrar över, vad kan HOL ha för någon koppling till kriminella personer som sparkar mot huvudet och skjuter. Detta är endast en framställan inte direkt någon teori utan fakta och nog kan en advokat som framställer en nådeansökan för Peter Rätz falla i dålig jord. Peter Rätz infiltratör gängkriminalitet med kontakter ända in i justitiedepartementet.

Hol:s arvode betalades enligt uppgift kontant för att inte synas i polisens öppna bokföring.
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/benadades-i-hemlighet/

Vad tror Ni bandidos tycker om HOL?.
https://www.expressen.se/nyheter/bandidos-ar-storsta-hotet-mot-mig-i-dag/

Lägg därtill att Peter Rätz avslöjanden kan ha lett till långa fängesestraff för de han infiltrerat.

Hol kan vara i skottgluggen att nu är det dags att betala tillbaka nådeansökan.

Ps. ( Ovanstående får gå under "Tänka brett" utan att jag vill påstå varken det ena eller det andra.)

Rätz var infiltrerad i både Brödraskapet, HA och Bandidos om jag minns rätt. Så alla motiv är tänkbara i detta fallet. Det är något som inte stämmer med HOL, så enkelt är det.
Citera
2019-11-08, 19:45
Medlem
Citat:

Inte häktad, men misstänkt och tilldelad offentlig försvarare. Alltså inte avskriven utan fortarande aktuell som misstänkt i målet.

Tippar på att åklagaren samlar på sig bevisning så att ormhonan inte kan slingra sig ur nästa häktningsförhandling. Hon kommer spendera jul och nyår på häktet, sen blir det nog ett decennium på Hinseberg.
Citera
2019-11-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Denna?
https://minfil.com/V8l6obAbn7/Stockholms_TR_B_11982-19_Dagboksblad_2019-11-08_pdf

Tackar!
Citera
2019-11-08, 20:06
Medlem
Citat:
Rätz var infiltrerad i både Brödraskapet, HA och Bandidos om jag minns rätt. Så alla motiv är tänkbara i detta fallet. Det är något som inte stämmer med HOL, så enkelt är det.

Att HOL hjälpte Rätz med bl.a. nådeansökan är inget underligt, det är hans jobb. Han är brottsmålsadvokat om du lyckats missa det.

Kan du hänvisa till något fall överhuvudtaget där en svensk advokat mördats av gängkriminella på grund av att han åtagit sig ett fall åt någon som gänget inte uppskattar?

När du svamlat klart om Rätz och den påhittade hotbilden mot HOL från Rätz antagonister, vad ska du komma med för långsökt teori då för att försöka så tvivel om Karin Liljas skuld?

Hon är definitivt den som ligger bakom mordförsöket, hon har försökt tidigare och lär försöka igen om hon får chansen. Fylltratten är förblindad av hat, antagligen för att hon inte kan tåla att hon blev dumpad när hon vägrade ta emot hjälp för sin alkoholism och våldsbenägenhet m.m.
Citera
2019-11-08, 20:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Så till vad säkert många i tråden undrar över, vad kan HOL ha för någon koppling till kriminella personer som sparkar mot huvudet och skjuter. Detta är endast en framställan inte direkt någon teori utan fakta och nog kan en advokat som framställer en nådeansökan för Peter Rätz falla i dålig jord. Peter Rätz infiltratör gängkriminalitet med kontakter ända in i justitiedepartementet.

Hol:s arvode betalades enligt uppgift kontant för att inte synas i polisens öppna bokföring.
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/benadades-i-hemlighet/

Vad tror Ni bandidos tycker om HOL?.
https://www.expressen.se/nyheter/bandidos-ar-storsta-hotet-mot-mig-i-dag/

Lägg därtill att Peter Rätz avslöjanden kan ha lett till långa fängesestraff för de han infiltrerat.

Hol kan vara i skottgluggen att nu är det dags att betala tillbaka nådeansökan.

Ps. ( Ovanstående får gå under "Tänka brett" utan att jag vill påstå varken det ena eller det andra.)
15 år senare?

"Hol kan vara i skottgluggen att nu är det dags att betala tillbaka nådeansökan."
Citera
2019-11-08, 21:02
Medlem
Citat:

Vad är det som inte ska stämma med HOL på en skala från gå mot röd gubbe och Hitler för att du ska vara nöjd alltså?

Fortkörningsböter?
Sa n*gerboll nån gång på 80-talet?
Betalat nån 20-årig barnpassare svart?
P-böter?
Pruttat i hiss?
Kissat i havet?
Duat en kunglighet?

Berätta vad det är som skaver med HOL och vad efter drygt 13000 inlägg har framkommit här som skulle misskreditera brottsoffret. Inte mycket va?

Det är ett järngäng som fortfarande vill åt HOL lite här i tråden. Väl kämpat men kanske dags att gräva fram det nu annars börjar det bli lite tjatigt. Inte sant Erzebet?

Om vissa inte går KLs ärende här i tråden är det i så fall den svenska avundsjukan mot en framgångsrik 08 och advokat som spökar?

Enligt min mening är det satt i system att klanka ned på brottsoffret. Ett eller ett par inlägg brukar man se men att samma personer pumpar på efter två månader börjar ju bara kännas larvigt nu.
Citera
2019-11-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
15 år senare?

"Hol kan vara i skottgluggen att nu är det dags att betala tillbaka nådeansökan."

Hade någon orkat skjuta någon angående Rätz så skulle det väl vara en annan advokat som var justitieminister och direkt delaktig i beslutet att benåda. En advokat som bor några portar bort från HOL. Det är för länge sedan och för långsökt ja.

Nej det doftar kaninkok över halva stan detta fall.
Senast redigerad av Avel 2019-11-08 kl. 21:08.
Citera
2019-11-08, 21:16
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Inte häktad, men misstänkt och tilldelad offentlig försvarare. Alltså inte avskriven utan fortarande aktuell som misstänkt i målet.

Tippar på att åklagaren samlar på sig bevisning så att ormhonan inte kan slingra sig ur nästa häktningsförhandling. Hon kommer spendera jul och nyår på häktet, sen blir det nog ett decennium på Hinseberg.

Inte misstänkt i målet, men misstänkt i polisutredningen om man skall vara korrekt.
Rättsinstans har vid ett tidigare tillfälle konstaterat att det inte föreligger någon som helst misstankegrad överhuvudtaget.
Det är såklart föränderligt, men ändå viktigt att poängtera.
Karin kan fortsatt utsättas för hemliga tvångsmedel.

Jag tror inte åklagaren provocerar rätten som ett mål en gång till. Det ska framförallt bli intressant att se vad som blir av MGM nr2.
Vid det här laget lär man ha en del bevisning att analysera efter tillslaget. Får se om det leder vidare, men skulle inte bli förvånad om MGM nr2 släpps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in