2020-01-31, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Om nu detta psykbryt till kvinna skulle ha lejt en torped så ska det väl för fan inte vara så svårt att hitta denne. Svenska polisen får ju för fan inte skämma ut sig igen, speciellt inte när det är en homosexuell borgarbracka som blivit pangad I NÄRHETEN av societetens vänstervurmande kretsar.

Man löser detta genom enkel undersökning. Telefonlistor, kontoutdrag och umgängeskrets. Det är ju ingen raketforskare som blivit inplockad direkt.

Det ska bli roligt att se vad det är för ett jävla stolpskott till torped hon har lejt. Ja, jisses vilken dramakomik på hög nivå. Och sedan svenska Kling och Klang på det.
Stolpskott måste det vara. 👻😺👻
Citera
2020-01-31, 06:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexfoley
Vakna upp till verkligheten ditt TROLL!
Spelar ingen roll om han är hetero homo eller bisexuell!
K.L är anstiftaren och ligger bakom det som hänt oavsett dina fantasier!
Jag träffade en fd kollega för en tid sedan och ”hen” berättade att polisen har hela scenariot klart för sig men saknar bevis för att häkta fler personer i dagsläget!
Läser man förundersökningprotokollet så ser man att den pantade tolkningen från vissa skevskallar i tråden via hans ordval i domen inte stämmer överhuvudtaget.

Det är ett patetiskt försök att förhöja KL via att förtala HOL.
Citera
2020-01-31, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Kan iofs förklara varför det blev så dåligt skött, om man säger så.
Skrämmande att dessa lowlifes verkligen anser att ett liv inte är värt mer än så... Hade de vetat var priserna ligger så hade de haft minst 100 i iq iofs.
Tvivlar på att detta kostat någon endast 10k.
Ok för vem som helst, men en advokat?
Vad betyder 10k?Är det 10000 kronor? Undrar okunnig.
Citera
2020-01-31, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtsnille33
Det är väl ändå skillnad på läsa något på flashback och faktiskt vara insatt? Klart jag inte har några bevis och jag dömer situationen efter min relation med Henrik och K*rin. Aldrig påstått att jag har bevis utan jag yttrade mitt påstående liksom många andra här inne.
Det har ju skrivits här att hennes alkoholmissbruk började efter stroken. Det kan inte vara så att stroken berodde på ett alkoholmissbruk som började långt tidigare? Jag vet ju inte alls. Bara en fråga om någon vet.
Citera
2020-01-31, 14:20
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det stod ju tidigare i tråden att hon hade funnit sin man delvis avklädd tillsammans med sin gode vän när hon kom på, vad jag förstår, oväntat besök.

Vad menar du med delvis avklädd? Vad jag minns så nämns ingenting hur HOL var klädd. Karin kom till lägenheten. Karin, HOL och hans vän satt och pratade. Efter ett tag blev Karin förbannad och började bråka. Polis tillkallades och när polisen kom till platsen passade Karin på att bita HOL:s kompis i armen. Då han bara hade skjorta på sig (ingen tröja, kavaj eller jacka) så gjorde det säkert jävligt ont. Det är vad du kallar att HOL var delvis avklädd. Tänk vad ord kan förvrängas.
Citera
2020-01-31, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vad menar du med delvis avklädd? Vad jag minns så nämns ingenting hur HOL var klädd. Karin kom till lägenheten. Karin, HOL och hans vän satt och pratade. Efter ett tag blev Karin förbannad och började bråka. Polis tillkallades och när polisen kom till platsen passade Karin på att bita HOL:s kompis i armen. Då han bara hade skjorta på sig (ingen tröja, kavaj eller jacka) så gjorde det säkert jävligt ont. Det är vad du kallar att HOL var delvis avklädd. Tänk vad ord kan förvrängas.
Ber om ursäkt. Det var HOL kompis som skulle ha varit lättklädd. Jag komihåg fel. Stod på ett ställe att kompisen bara hade kalsongerna på sig. På ett annat ställe stod det att den sk. Kompisen i själva verket var hans far. Ja bögspåret får vi nog iallafall lämna. Läste sedan längre fram i tråden att HOL skulle ha en ny "flickvän".
Jag började läsa den här tråden i förrgår från början, så jag ska nog inte skriva något mer förrän jag har läst mycket mer i tråden.
Alltså, HOL hade alla kläderna på sig.
Bryr mig inte om ifall folk är homo eller heterosexuella, men rätt ska ju vara rätt i det här fallet.
Citera
2020-01-31, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
För er som inte har Facebook, så här beskrivs Henriks ex av ägaren till en djuraffär:

Det här är en kvinna vars liv är totalt koas. Hon har åkt in och ut på psyket sista åren, är bostadslös (bor just nu i 3:e hand), inkomstlös och ligger i en kraftig vårdnadstvist. Hon förklarade själv 10 min innan dom tog Ester att hon inte hade möjlighet att ha henne, varken ekonomiskt, tidsmässigt eller känslomässigt. Jag tror att hon upptäckte efter någon dag att när hon hade Ester ville barnen umgås med henne.. Sen har hon ljugit för dottern och sagt att Ester är deras och att hon har ringt och hälsat på oss under hela tiden vi har ”tagit hand” om henne så jag kan förstå dotterns beteende som har blivit totalt lurad.

Sanslöst.
Är Ester hunden? Vilka har tagit hand om hunden? Förstår inte. Du kan förstå dotterns beteende. Vilket beteende? Kan du förklara på annat sätt? Vem har hand om hunden nu? Kan inte vara någon glad hund som ingen vill ta hand om. Advokaten kan ju knappast ta med hunden till jobbet. Och nu ligger han på sjukhus. Och matte kanske inte är nykter. Och barnen har väl sina skolor eller jobb.
Citera
2020-02-01, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMonkey
Såvitt jag kan se så har hon inte brustit i sitt ämbete nej. Men oavsett det så borde hon i mitt tycke sökt hjälp och inte blivit någon form av rättshaverist. Jag tror inte på stroke. Snarare EIP som förvärrats pga PTSD. De kan ge dessa symtom.
Vad är EIP?
Citera
2020-02-01, 01:25
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vad är EIP?
Borderline, Emotionellt Instabil Personlighetsstörning (förkortas normalt inte EIP utan IPS).
Citera
2020-02-01, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
I nöd och lust. En tv-serie från 90-talet med dramatisering av familjerättsliga fall. Alla juristroller spelas av riktiga jurister. K*rin Lilj* agerar som domare i ett avsnitt. Enligt IMBd.

Vilken familjetragedi. Enligt Expressen har hon beskrivits som oerhört kompetent, mycket hjälpsam och extremt glad och empatiskt av sina tidigare arbetskamrater. Vad hände? Psykisk sjukdom? Hon beskrivs som i princip psykotisk i en artikeln. Psykoser kan komma i samband med barnafödande. Missbruk? Hjärnskada? Misshandel? Hon kan inte alltid varit illa fungerande med tanke på vilken karriär hon gjort innan hon försvann från arbetslivet. Mycket märkligt.

Hoppas att HOL tillfrisknar.
Det måste vara hon tycker man. Hon skulle väl ha varit i 30årsåldern då. Finns det någon möjlighet att kunna se ett sådant avsnitt? Jag vet inte ens vad IMBd är för någonting.
Citera
2020-02-01, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Jag har läst domen. Varför påstår du att blotta förekomsten av en överläkares vittnesmål skulle styrka något? Det finns ju inga bevis för någon personlighetsförändring orsakad av hjärnblödning och/eller stroke. Alltså ligger det närmare tillhands att konstatera en personlighetsstörning sedan tidig ålder. Det är det vanligaste faktiskt när det kommer till den typ av problematik som L*lja uppvisar.
Men överläkaren måste väl ha styrkt sitt vittnesmål och hänvisat till vilka undersökningar som har gjorts tycker man. Om hon inte har gjort det, tycker man ju att det är konstigt.
Citera
2020-02-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jovisst. Det sägs ju också att hon ärvt en hel del pengar, om det var någon som stod henne verkligt nära som dog så kan det nog också göra sitt till att lasta på bagaget.

Hur länge sedan är det som de separerade? Jag tänker på det här med uppgifterna att hon är skriven på samma adress och bor i 3e handskontrakt, vilket låter konstigt om hon skulle vara "rik som ett troll", kan det vara så att de tvistar om em som ska bo kvar i lägenheten och hon därför inte bemödar sig om att skaffa en stadigvarande bostad (om hon gör så anses hon kanske inte längre ha behov av den tidigare gemensamma bostaden)? Att det mer är ett strategiskt förfarande bakom hennes ytligt sett kaosiga tillvaro?
Man vet ju inte vems lägenheten var från början. Var det en hyreslägenhet eller bostadsrätt? Fanns det något äktenskapsförord beträffande lägenheten? Vanligt är väl också att den som blir tilldömd vårdnaden om barnen har företrädesrätt till en bostad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in