2019-11-08, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Kollegorna som var med i UG säger att de inte kan kännas vid kommentarerna, det blir inte alla kollegor. Inti själv menar att han har hört kommentaren och det står klart och tydligt att minst två har hört att kommentaren har fällts. Det står likväl att det inte kan visas vem som har fällt kommentaren. Du skriver på ett sätt som får det att låta att han är den enda som har hört kommentaren sägas.

Du skriver på ett mycket oärligt och förvrängande sätt, du gör ditt yttersta för att skapa missförstånd och välja specifika punkter för att få fram din agenda. Du är riktigt löjlig.
Det finns ju uppenbarligen ingen som backar upp hans påstående i UGs granskning om kommentaren.
Den andre läkaren förnekar ju att det var han som uttalade orden (enligt UG)
Hur kan jag förvränga vad han själv påstår?
Hur kan det inte visas vem som fällt kommentaren med minst andra två vittnen?
Citera
2019-11-08, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
I pressreleasen står det "Den före detta överläkaren har åsamkat sjukhuset stor förtroendeskada gentemot anställda och patienter av judisk härkomst och allmänheten.".
Står inget gentemot kollega.

Du spekulerar, allt du gör är att spekulera.
Det är en mycket svepande förklaring som går tvärtemot deras beställda granskning och även en kommentar de inte vill stå till svars för. Vad som är uppenbart är dock att Karolinska har varit ytterst oseriösa, självaste Björn Zoega har i mailkonversation med en utomstående person i form av Rabbi Cooper skrivit:

Citat:
“Hans handlingar har resulterat i att jag inte har något förtroende för honom, men han kan inte avskedas, om det var möjligt skulle jag ha gjort det”

Så Karolinska hade inga problem att diskutera ett privat ärende med en utomstående rabbi som hetsade och hotade, de vägrar dock berätta för Inti vad uttalandet grundar sig i. Seriöst.
Citera
2019-11-08, 12:06
Medlem
Citat:
Det finns ju uppenbarligen ingen som backar upp hans påstående i UGs granskning om kommentaren.
Den andre läkaren förnekar ju att det var han som uttalade orden (enligt UG)
Hur kan jag förvränga vad han själv påstår?
Hur kan det inte visas vem som fällt kommentaren med minst andra två vittnen?

Det står i den oberoende granskningen att minst två personer har hört kommentaren fällas, samt att det inte går att visa vem som har fällt kommentaren. Ditt oärliga sätt att skriva var att du istället för att gå på på den oberoende granskningen vilket du säkerligen är medveten om vad den har resulterat i, väljer att istället enbart gå på kollegorna som var med i programmet och deras svar.

Sluta förvränga och vara så otroligt löjlig, din oärlighet är så uppenbar.
Citera
2019-11-08, 12:06
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
.......Kolla in följande "avslöjande" - källan (Daniel Pärghmän) är inte ens existerande i svensk folkbokföring: https://ligator.wordpress.com/2019/11/07/ki-lakaren-inti-peredo-pa-forumet-cubadebate-hitler-hade-ratt/

Så vem är Daniel Pärghmän som nu avslöjat Inti Peredo...

Citat:
Daniel Pärghmän
6 november ·

DELA GÄRNA!

Uppdrag Granskning har nu sänt sitt program om “Karolinska och judehatet”. Den omplacerade läkaren, Inti Peredo, fick gott om utrymme att lägga ut texten om vilken fin person han är. Men Inti Peredo har också varit aktiv på ett debattforum på Kuba där han publicerat denna kommentar. Min vän, den judiske läkaren, hamnade på detta forum genom att följa en av Inti Peredos favoritlänkar på hans Facebook-sida. Här är en svensk översättning:

4 DECEMBER 2012 KLOCKAN 11:20
Inti peredo säger: “Jag insisterar verkligen på att de värsta hitlerianerna är judarna. Om dom var en fara när de var obeväpnade, föreställ er då faran för mänskligheten nu när de har atombomber. Sanna mina ord HITLER HADE RÄTT”

Källa: http://archive.is/hLXNN (i händelse av radering på facebook)

Varför Daniel Pargman kallar sig för Daniel Pärghmän vet jag inte, men nu vet vi att han springer skubb åt den judiska läkaren som kom i konflikt med Inti Peredo, och då skickar sina "fynd" vidare till bloggare för att dra igång ett drev.

Sen har vi nu fått veta följande av Pargman/Pärghmän:
Min vän, den judiske läkaren, hamnade på detta forum genom att följa en av Inti Peredos favoritlänkar på hans Facebook-sida.

Ok, då hade denna läkare också vetskapen om sidan och hur den teknisk fungerade, alltså kan denna läkare själv då ha "hjälpt till" i diverse insändare.

Ju mer jag kollar denna Pargman- desto mer verkar det som det är denna person som med taskig google-spanska kan har varit i farten, och Pargman verkar gilla att rodda i ämnet "historieförfalskning" alternativt "historierevision"

https://cchsbarcelona.com/event/cchsbcn-young-professionals-networking-afterwork-with-daniel-pargman/

En "proffessor" på KTH har nu lyckats blanda sig i K:I:s personalpolitik...
Senast redigerad av absolut-justice 2019-11-08 kl. 12:19.
Citera
2019-11-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Du spekulerar, allt du gör är att spekulera.
Och ovan skulle inte vara spekulering menar du?
Du vet vilken handling Zoega syftar på?
Finns inget oärligt med inläggen.
Hur du väljer att reagera på dem är en annan diskussion dock.
Citera
2019-11-08, 12:11
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Hur får du nation vs folkgrupp (ras) att handla om kritik mot en nation?
Har du läst bildtexten? Får inte det att gå ihop med kritik mot statsmakten.

Du kan kanske utveckla hur texten "Give support to the troops" enl. dig handlar om en ras och inte om en stat.
Citera
2019-11-08, 12:12
Medlem
Citat:
Nä det är den inte.
Det framgår dels av Nazipropagandan på vänster sida, dels bildtexten som kan utgöra hets mot folkgrupp eftersom den talar om en överlägsen ras och rätten att mörda.

Han har ej skrivit att någon ras är överlägsen. Lögn från dig.
Citera
2019-11-08, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superbrandbilen
Han har ej skrivit att någon ras är överlägsen. Lögn från dig.
Har ni svårt att läsa vad det står i memen eller?
Fattar att ni missar detta eftersom UG valde att inte visa allt i bild.
https://pbs.twimg.com/media/DbFN1N1WAAEMB6C.jpg:large
Citera
2019-11-08, 12:16
Medlem
Citat:
Och ovan skulle inte vara spekulering menar du?
Du vet vilken handling Zoega syftar på?
Finns inget oärligt med inläggen.
Hur du väljer att reagera på dem är en annan diskussion dock.

Är det spekulering att det är ett faktum att Karolinska inte diskuterat "privata ärenden" med UG som undrar vad texten grundar sig i, eller Inti för den delen. Men diskuterar privata ärenden om sina anställda med en Rabbi i USA som inte ens har läst rapporten?

Zoega vågade inte ens ställa upp i en intervju med UG, han hade dock inga problem med att skriva om Inti Peredo till en utomstående Rabbi som inte ens hade läst granskningen och som både hotade och hetsade mot Karolinska. Karolinska vill inte diskutera uttalandet, det är ett faktum och inte ett antagande då Zoega senast igår vägrade svara på frågor till UG om Inti Peredo.

Du kan fortsätta förvränga och spekulera, det är dock ett faktum att bevisnigen är orimligt tunn och i fallet av antisemitism från Intis håll mot kollegan är den nästintill obefintlig.
Citera
2019-11-08, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Källa: http://archive.is/hLXNN (i händelse av radering på facebook)

Varför Daniel Pargman kallar sig för Daniel Pärghmän vet jag inte, men nu vet vi att han springer skubb åt den judiska läkaren som kom i konflikt med Inti Peredo, och då skickar sina "fynd" vidare till bloggare för att dra igång ett drev.

Sen har vi nu fått veta följande av Pargman/Pärghmän:
Min vän, den judiske läkaren, hamnade på detta forum genom att följa en av Inti Peredos favoritlänkar på hans Facebook-sida.

Ok, då hade denna läkare också vetskapen om sidan och hur den teknisk fungerade, alltså kan denna läkare själv då ha "hjälpt till" i diverse insändare.

Ju mer jag kollar denna Pargman- desto mer verkar det som det är denna person som med taskig google-spanska kan har varit i farten, och Pargman verkar gilla att rodda i ämnet "historieförfalskning" alternativt "historierevision"

https://cchsbarcelona.com/event/cchsbcn-young-professionals-networking-afterwork-with-daniel-pargman/

Det är ju orimligt oseriöst att läkarens egna vän använder inlägget som ett faktum, trots att oberoende granskningen redan har kommit fram till att det inte går att bevisa alls gällande vem som har skrivit texten.

Än mer komiskt blir det när namnet är hans fars smeknamn, en mycket känd figur inom vänsterkretsarna i Sydamerika och namnet ger massvis med sökträffar.
Citera
2019-11-08, 12:19
Medlem
Citat:
Har ni svårt att läsa vad det står i memen eller?
Fattar att ni missar detta eftersom UG valde att inte visa allt i bild.
https://pbs.twimg.com/media/DbFN1N1WAAEMB6C.jpg:large

Din spanska är uppenbarligen mycket bristfällig. Texten beskyller Nazi-Tyskland respektive Israel för att se en ras som överlägsen. Texten argumenterar inte för att en ras är överlägsen.
Citera
2019-11-08, 12:22
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/inti-peredo-kraver-att-fa-aterga-i-tjanst-overvager-att-stamma-karolinska

Haha, Bjöen Zoega "minns inte" varför han skickade mejlet till rabbi Cooper. Han kunde diskutera saken i fråga med en utländsk intresseorganisation, om hans egna anställda, men han kunde inte diskutera frågan med UG eller med Inti Peredo själv. Vilket jävla haveri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in