Citat:
Ursprungligen postat av
u99HSHH
Trafiken går inte just till hans kommentar utan cubadebates artikel. Under Peredos raderade inlägg står det också om Hitler hit och dit utan att dessa blivit raderade.
Ägnade lite tid till att gå igenom Cubadebate och det är en kavalkad i judehat.
Peredo gillar Cubadebate på Facebook och länkar frekvent till sidan.
Ah, så det är inte ett forum utan en sida med artiklar som man sedan kan kommentera? det är cubadebate.cu vi talar om?
Jag håller på att göra lite efterforskningar men det är ett stort område. Är det artiklar i sig du tycker är problematiska eller är det bara kommentarerna?
Jag har läst lite kommentarer till gamla artiklar som rört Israel (och då specifikt krig eller terrorism, artiklar som fått mycket kommentarer) och hittat lite allt möjligt. Viss antisemitism, en del som kritiserar sionism vilket ofta men inte alltid bara är en täckmantel, men också mycket balanserat. Där är folk som säger att man måste skilja på den israeliska staten, den israeliska högern och det israeliska folket, och inte kritisera de som en enhet. Men att man känner ett behov av att skriva detta kan ju betyda att det är vanligt att folk inte gör den särskiljningen.
Jag ser också folk som försvarar Israels agerande även i knepiga fall.
Men jag kan inte spanska alls utan förlitar mig till google translate och det är ju inte alltid en hit.
Jag undrar för om det är så som du antyder, om själva sidan tycks ha en antisemitisk läggning, så är det illa i sig, jag har inte sett att det är så, men jag har inte läst mycket än.