2019-11-07, 23:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
En god middag med en meny tar tid allra helst om det är första dejten och man vet mycket lite om varandra.
Du själv serverar ju menyer och nog tar det lång tid att njuta av varje kulinariskt stordåd du servar inte är det någon man slafsar.i sig på 20;minuter

Frågan kvarstår, om hon har sex med mig eftersom jag var generös och bjöd på detta men inte skulle haft sex annars, då sålde väl hon sex?
Citera
2019-11-07, 23:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det kan väl finnas massor av skäl till det.

.

Nej jag kan faktiskt inte komma på ett enda. Möjligtvis om tjejen är så pass utfattig att hon inte har råd att köpa mat för kvällen, men det är inte så vanligt förekommande i Sverige.
Eller ja det kan klart vara så att hon helt enkelt är lite sugen på att ligga.

Jag låg med en dejt en gång för att vara snäll, typ. Jag tänkte nåt i stil med att ja nu när vi träffats några gånger och han uppenbart är intresserad, hade kommit hem till mig med världens blombukett, jag hade gjort mat då. Dessförinnan hade jag varit hembjuden hos honom på middag så vi hade väl betalt ungefär lika mycket på det stora hela.

Jag märkte att han var mer intresserad än jag var och tänkte att det nog inte kommer bli fler dejter. Han hade dock tagit initiativ till sex redan förra gången vi träffades och jag hade avböjt. Sen vart det likadant denna gången och jag tänkte nånting i stil med "ja vafasen spelar det för roll". Så jag hade sex med honom, och det var inte alls särskilt bra, eftersom jag inte hade några känslor för honom. Var liksom dött.
Men jag tyckte väl att det var lite snopet för honom annars, eller kändes lite taskigt på nåt sätt.

Vad är jag då? Prostituerad?
Han kom trots allt med blommor. Betalade jag av dessa blommor då när jag låg med honom?
Citera
2019-11-07, 23:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Vist vi lever i en hård värld, så det är bättre att de stannar i sina fattiga omständighet och fortsätter att vara diskriminerade och fattiga. För sex är verkligen jätte hemskt, ganska skönt men ändå hemskt. Ingen vinner ju på att ha en chans att komma från fattigdom outbildad och kanske lyckas samla ihop pengar till ett normal liv.

Sen är det kanske så att utländska är i majoritet men på inget sätt är det endast utländska.

Jo det är klart, man kan vända på detta åt alla möjliga håll. Vissa kan ju se det som att vi gör dem en tjänst.
Jag ser det inte så. En tjänst vore att låta dem komma hit och få bidrag likt halva Mellanöstern får.
Citera
2019-11-07, 23:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, för du gillar när det är tjejen som väljer och vrakar och inte killen. Egenintresse kallas det.

Jag förstår inte hur ni resonerar gällande detta. Varför skulle en tjej ha sex bara för en middag? Om hon inte ens vill ha sex?
Vill hon ha sex så lär hon ha det oavsett han bjuder eller inte.
Sen har det inte nånting att göra med kronorna i sig självt som jag ser det, utan snarare än en man som bjuder indikerar att han vill förmedla något positivt och det är helt enkelt en trevlig gest. Han signalerar att han har lite gentlemanna-manners vilket ju är attraktivt.
Citera
2019-11-07, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Håller mig kort:

Har aldrig köpt sex men funderingarna finns ju där. Varför vill ni feminister (eller ska jag säga vissa feminister för säkerhets skull) förbjuda mig från att göra det?

varför betala när det finns gratis
Citera
2019-11-07, 23:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej jag kan faktiskt inte komma på ett enda. Möjligtvis om tjejen är så pass utfattig att hon inte har råd att köpa mat för kvällen, men det är inte så vanligt förekommande i Sverige.
Eller ja det kan klart vara så att hon helt enkelt är lite sugen på att ligga.

Då får du ett skäl av mig, hon gillar att bli bjuden på god mat på en fin restaurang.
Sålde hon då sex när hon inte skulle haft sex annars?

Citat:
Jag låg med en dejt en gång för att vara snäll, typ. Jag tänkte nåt i stil med att ja nu när vi träffats några gånger och han uppenbart är intresserad, hade kommit hem till mig med världens blombukett, jag hade gjort mat då. Dessförinnan hade jag varit hembjuden hos honom på middag så vi hade väl betalt ungefär lika mycket på det stora hela.

Jag märkte att han var mer intresserad än jag var och tänkte att det nog inte kommer bli fler dejter. Han hade dock tagit initiativ till sex redan förra gången vi träffades och jag hade avböjt. Sen vart det likadant denna gången och jag tänkte nånting i stil med "ja vafasen spelar det för roll". Så jag hade sex med honom, och det var inte alls särskilt bra, eftersom jag inte hade några känslor för honom. Var liksom dött.
Men jag tyckte väl att det var lite snopet för honom annars, eller kändes lite taskigt på nåt sätt.

Vad är jag då? Prostituerad?
Han kom trots allt med blommor. Betalade jag av dessa blommor då när jag låg med honom?

Prostituerad och hora är värdeladdade ord som gör att man gärna låser sig när man tänker på vad det var. Vid en seriös diskussion undviker jag därför sådana ord och konstaterar att du gav sex i utbyte för det du fick av honom. Dina motiv är sekundära. Likaså säger lagen i klartext att betalningen inte måste vara i form av pengar för att det ska vara sexköp, det kan lika gärna t.ex. vara alkohol.
Citera
2019-11-07, 23:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Då får du ett skäl av mig, hon gillar att bli bjuden på god mat på en fin restaurang.
Sålde hon då sex när hon inte skulle haft sex annars?

Prostituerad och hora är värdeladdade ord som gör att man gärna låser sig när man tänker på vad det var. Vid en seriös diskussion undviker jag därför sådana ord och konstaterar att du gav sex i utbyte för det du fick av honom. Dina motiv är sekundära. Likaså säger lagen i klartext att betalningen inte måste vara i form av pengar för att det ska vara sexköp, det kan lika gärna t.ex. vara alkohol.

Fast jag fick en blombukett som jag ju faktiskt lika väl kunde klarat mig utan. Jag hade inte bett om någonting.

Snarare var det kanske så att sexet handlade om att jag hade dåligt samvete för jag visste att jag inte var särskilt intresserad av honom. Och att jag borde sagt det tidigare kanske. Sen så var han en genomsnäll person.
Sexet i sig hade ingenting med blommorna att göra.

Jag tänker lite så att med logiken du kör kring detta så är både kvinnor och män horor.
Citera
2019-11-07, 23:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Fast jag fick en blombukett som jag ju faktiskt lika väl kunde klarat mig utan. Jag hade inte bett om någonting.

Att du lika gärna kunde klarat dig utan det du fick är inte avgörande.

Citat:
Snarare var det kanske så att sexet handlade om att jag hade dåligt samvete för jag visste att jag inte var särskilt intresserad av honom. Och att jag borde sagt det tidigare kanske. Sen så var han en genomsnäll person.
Sexet i sig hade ingenting med blommorna att göra.

Jag tänker lite så att med logiken du kör kring detta så är både kvinnor och män horor.

Min logik är snarare att vi hela tiden byter tjänster mot någon form av betalning med varandra. Nedsättande ord uttryck för detta visar att man tycker det är fel men jag ser det snarare som något naturligt. Båda får något, ingen utnyttjar den andre, möjligen nyttjar båda den andre.
Citera
2019-11-07, 23:32
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Jo det är klart, man kan vända på detta åt alla möjliga håll. Vissa kan ju se det som att vi gör dem en tjänst.
Jag ser det inte så. En tjänst vore att låta dem komma hit och få bidrag likt halva Mellanöstern får.

Jo vi kan ge ut Socialbidrag till hela världen, på så sätt kommer prostitutionen öka markant när allt kollapsar bra ide. Att jag inte tänkte på det.

Ärligt så kan jag inte se varför vissa människor tycker sex är en sån big deal. Biologiskt nödvändigt psykiskt för välbefinnandet. Ändå så tabu.

Tor att det som skadar sexarbetare är den moralpanikistiska frikyrkliga synen på sex. Som orsakar skam där ingen skam behöver finnas.

Vi lever inte längre i en tid utan dna tester, preventivmedel och massiv vidskeplighet. Sex är nödvändigt för väldigt många för att kunna må bra.

Om nått så borde ni jobba för att få sexindustrin ut ur mörkret, så som det har gjorts med homosexualitet och andra nu godkända sexuella läggningar.
Senast redigerad av I don't care 2019-11-07 kl. 23:36.
Citera
2019-11-07, 23:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Att du lika gärna kunde klarat dig utan det du fick är inte avgörande.

Min logik är snarare att vi hela tiden byter tjänster mot någon form av betalning med varandra. Nedsättande ord uttryck för detta visar att man tycker det är fel men jag ser det snarare som något naturligt. Båda får något, ingen utnyttjar den andre, möjligen nyttjar båda den andre.

Varför tror du att många män har uttryckt sig och uttrycker sig (och en del kvinnor) så nedsättande om horor då?
Det är ju ett skällsord.
Citera
2019-11-07, 23:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Jo vi kan ge ut Socialbidrag till hela världen, på så sätt kommer prostitutionen öka markant när allt kollapsar bra ide. Att jag inte tänkte på det.

Ärligt så kan jag inte se varför vissa människor tycker sex är en sån big deal. Biologiskt nödvändigt psykiskt för välbefinnandet. Ändå så tabu.

Tor att det som skadar sexarbetare är den moralpanikistiska frikyrkliga synen på sex. Som orsakar skam där ingen skam behöver finnas.

Vi lever inte längre i en tid utan dna tester, preventivmedel och massiv vidskeplighet. Sex är nödvändigt för väldigt många för att kunna må bra.

Om nått så borde ni jobba för att få sexindustrin ut ur mörkret, så som det har gjorts med homosexualitet och andra nu godkända sexuella läggningar.

Nu var inte detta med bidrag riktigt på allvar.
Jag tror däremot att män och kvinnor ser väldigt olika på sex. Att en man tycker att det inte är en big deal att jobba som prostituerad utgår från hans egen värld och hans lustar. Män vill gärna ligga med många olika kvinnor, det vet vi.

Kvinnor vill inte, om de väljer fritt, ligga med massor av olika män. Kvinnor har en mer selektiv sexualitet. Därtill är anatomin olika.
Kvinnor får in något i kroppen och utan att hon är våt kan det kännas rätt mindre bra. Kvinnor får absolut inte alltid orgasm med främmande män, medan män får orgasm i princip alltid (min erfarenhet iallafall).
Jag tror alltså inte att du kan jämföra prostitition ur en man och kvinnas perspektiv utifrån samma ögon.
Citera
2019-11-07, 23:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Varför tror du att många män har uttryckt sig och uttrycker sig (och en del kvinnor) så nedsättande om horor då?
Det är ju ett skällsord.

Javisst är det så och det beror väl ofta på ett hyckleri. Man har värderingar som man fått från samhället att sex är något fult trots att man har ett stort behov av det. Den inre konflikten som de flesta har gör då att man behöver projicera skammen på den andre för att man själv skäms.

Det finns säkert andra förklaringar också men en grund tror jag är just hyckleriet som man känner att man själv har inom sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in