2019-11-07, 21:59
Medlem
Börjar det bli dags att säga "Vad var det jag sa?"

Jag ser fortfarande ingen ekonomisk kris utan bara damage control. Alltså visst har hon säkert plockat bolagen på pengar som hon dessutom använt för privat bruk, det tror jag också. Men kris? Nej, jag ser inte det.

Däremot börjar det onekligen lukta ekonomisk brottslighet, faktiskt.

Och så tycker jag att det är lite halvtragiskt men ganska kul hur tidningarna helt plötsligt försöker övertrumfa varandra i avslöjande artiklar. Det var inte längesedan de stod där i någon slags märklig hyllningskör. Den som ska ha cred för att oegentligheterna kommer fram är faktiskt Bloggbevaknings Camilla Gervide, tycker jag. Hon är inte utbildad journalist men det är hon som gjorde det tunga jobbet som ligger till grund för det vi ser nu.
Citera
2019-11-07, 21:59
Medlem
Hon fotograferar andra människors tallrikar. Hon kan gå fram till folk och säga åh vilken fin tallrik, får jag ta en bild. Och vips så kommer ett inlägg med att hon varit ute och ätit mat. Fast hon kanske själv bara tar en kopp kaffe.
Citera
2019-11-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08

men Eriks barn hatar henne så därför låtsas hon vilja vara särbo.

Det kan jag tänka mig. Så skulle jag också känna om jag haft oturen att ha en pappa som Balder Balle.
Citera
2019-11-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Vet Erik vad Isabella går för?

Ja tyvärr men han sitter fast. Han var som alla som blir imponerade av henne och tyckte synd om henne. Hon pratade om sin ensamhet och han öppnade upp sig om sina svagheter och vips så har hon känsliga saker på honom.
Citera
2019-11-07, 22:04
Medlem
Ser att en del skriver om ekonomisk brottslighet.
Vad exakt finns bevisen för det? Jag gillar skvaller men gillar ännu mer bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Börjar det bli dags att säga "Vad var det jag sa?"

Jag ser fortfarande ingen ekonomisk kris utan bara damage control. Alltså visst har hon säkert plockat bolagen på pengar som hon dessutom använt för privat bruk, det tror jag också. Men kris? Nej, jag ser inte det.

Däremot börjar det onekligen lukta ekonomisk brottslighet, faktiskt.

Och så tycker jag att det är lite halvtragiskt men ganska kul hur tidningarna helt plötsligt försöker övertrumfa varandra i avslöjande artiklar. Det var inte längesedan de stod där i någon slags märklig hyllningskör. Den som ska ha cred för att oegentligheterna kommer fram är faktiskt Bloggbevaknings Camilla Gervide, tycker jag. Hon är inte utbildad journalist men det är hon som gjorde det tunga jobbet som ligger till grund för det vi ser nu.
Citera
2019-11-07, 22:04
Medlem
Låter som att du arbetat där.

Citat:
Hon fotograferar andra människors tallrikar. Hon kan gå fram till folk och säga åh vilken fin tallrik, får jag ta en bild. Och vips så kommer ett inlägg med att hon varit ute och ätit mat. Fast hon kanske själv bara tar en kopp kaffe.
Citera
2019-11-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ja tyvärr men han sitter fast. Han var som alla som blir imponerade av henne och tyckte synd om henne. Hon pratade om sin ensamhet och han öppnade upp sig om sina svagheter och vips så har hon känsliga saker på honom.

Äh, det är bara att låta bli att öppna plånboken så blir han av med henne i ett nafs!
Citera
2019-11-07, 22:06
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:

Hur kan man bli imponerad av henne?
Citera
2019-11-07, 22:07
Medlem
Bella skulle göra reklam för lacknafta om hon fick betalt.

Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
ironin i att hon i samma veva hade samarbete med fackförbundet Unionen

minns också att hon bloggat något i stil med "vi behöver inga kollektivavtal, vi har så bra relationer med våra anställda, och dom får massage"
Citera
2019-11-07, 22:08
Medlem
Jag är äldre idag, men som ung så satt jag ofta och läste kommentarer under hennes inlägg på bloggen.
Och det som slog mig var alla hennes fans. Hur knasiga fansen var.
De verkade inte förstå något alls. Tyvärr har hon rätt korkade fans.
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Hur kan man bli imponerad av henne?
Citera
2019-11-07, 22:10
Medlem
Citat:
Nu borde Aftonbladet publicera en intervju med facket om hur anställda blivit behandlade. Som med Espresso house.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/QoXXzQ/tidigare-anstalld-hos-isabella-lowengrip-varsta-tiden-i-mitt-liv
Citera
2019-11-07, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Var nog inget avslöjande alls. Så det efternamn08 har skrivit i den här tråden ska man nog ta med en stor nypa salt. Precis som det finns andra här som hävdar att dom har hemligt skvaller från folk dom inte vet vilka dom är och hemliga listor och allt vad det kan vara.

Den här tråden har varit självgående länge nu men här kom det ett riktigt speed ryck.

Eloge till Efternamn08.

DoraF och qutm för bästa biroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in