2019-11-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Jag har aldrig pratat med henne så jag vet ingenting hur hon är som person men att hon skulle blivit mobbad under sin tid i skolan har jag svårt att tro det verkade inte alls som att danderyds gymnasium var stället där det mobbades och det var inte stökigt heller utan ordning och reda var intrycket.
Gick hon inte i Rudbecks gymnasium i Sollentuna? Det påstår min barndomsvän som gick där samtidigt.
Citera
2019-11-15, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Har läst en del i den här tråden och gjort några reflektioner. I själva verket är det här inte bara en saga om en person med dålig självkänsla och storhetsvansinne utan vidare kompetens. Det är också någonting som speglar det som är väldigt fel med dagens samhälle.

Faktum med att i ett sunt samhälle så hade inte massa flickor fått för sig att läsa sådant ointressant skräp i hennes blogg från första början om smink, handväskor, kanelbulle på Espresso House och annat krimskram. Särskilt inte från någon som efter mer än 10 års storbloggande fortfarande använder dom istället för de/dem och gör massvis av språkliga misstag. Istället hade flickorna kanske spenderat tiden till att försöka lära sig ett nytt språk, kollat in nya recept eller någon ny stickningsteknik etc.

En användare skrev tidigare att företagande för unga kvinnor idag ofta bara ses som glitter, konfetti, cup cakes och bilder på Instagram som ska ge intrycket av glamor. Jag kan bara instämma.
Det är sällan någon substans och kunskap bakom. Hon har väl knappt någon utbildning eller någonsin prövat på ett hårt jobb men har fått hybris på grund av att vårat samhälle dyrkar tramsbloggeri och influencers som bara ska ge intrycket av glamor.

Hon är dessvärre ett typexempel på en kvinna av sin tid, som man dessvärre äcklas av, när man läser så som hon t. ex. uttryckte sig i något sommarprat om varför hon valde att skilja sig och splittra sin familj:

Detta tyder på en kvinna som vill frånga sin feminina natur, en som vill lämna en bra man och splittra en hel familj, tvinga barn att leva utan båda föräldrarna p.g.a egoism och narcissistiskt storhetsvansinne om att bli "mäktigaste kvinnan i världen" som någon jävla influencer som i grund och botten bara gör något så obetydligt som att sälja smink- och hudprodukter. En ung kvinna år 1919 hade ju bara skakat på huvudet åt idiotin.

Något har blivit extremt fel i ett samhälle när kvinnor blivit inbillade att sådant är viktigare än att fokusera på att spendera mer tid med sina barn och ha en kärnfamilj.
I dejtingvärlden har jag stött på en hel unga kvinnor idag som brukar referrera till "sitt team" och leker influencer med några 20k följare på Instagram samtidigt som det bara bajsas ut bilder på mat, drinkar och någon resa till Rhodos.

Så detta är ju dessvärre inte alls unikt för Isabella. Tittar man på skillsmässostatistiken i Sverige idag så är den väl åtminstone 55% och de initieras allt som oftast av kvinnor. Det är ett notoriskt beteende för den unga, moderna svenska kvinnan idag, som ett resultat av den skadliga feminismen.

Med det sagt så förundras jag dock nästan mest över den enorma fascinationen kring henne som gör att några användare här är villiga att ta en längre tid ut från sin dag (i princip varje dag) för att konstant skriva något illa om henne. Det är ytterligare ett tecken på hur illa det är ställt med det här landet och hur långt dekadensen kommit.

Visst, hon är pantad och oduglig men det verkar alla vet nu.
Men jantelagskulturen i det här landet gör att folk bara älskar att se någon falla och måste gotta sig i det till varje liten smaskig detalj. Allt för många kvinnor här i tråden är nästan vad man skulle kunna beteckna som en kvinnliga motsvarigheter till incels som bara vill hitta skitgrejer att hacka på henne för, som någon idiot som tyckte att hon inte tog ansvar för att vi lever inför ett klimathot (nog för att hon verkar vara en hycklare i det fallet precis som alla andra men i sådana fall finns det fler högre upp man kan klandra än någon avdankad bloggbimbo).

Att läsa tråden gör det tyvärr omöjligt att göra annat än att förakta svenska kvinnor.

Dessutom får man väl tillägga att hennes fall kanske för något gott med sig. Åtminstone i teorin borde unga kvinnor också kunna lära sig av sina misstag och kanske att det här får henne att arbeta med sin självbild så att hon blir en stabil, ödmjuk och "grounded" person.

Jag håller, med stor sorg, med dig. Är själv svensk kvinna och har uppfattat samma sak, det pågår en hysteri i att blåsa upp sin image och "självförverkliga" sig på helt hjärndöda och intetsägande sätt.

Det här är ett av de mest klarsynta inlägg jag någonsin läst härinne.
Citera
2019-11-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ja och Erik flyger inte till Stockholm för möten. Ni har rätt. En företagsledare med 22 miljarder kan inte vara i Göteborg på dagen och kväll och natt i Stockholm. Den som orkar kan ju kolla med Bromma flygplats och Arlanda och fråga hur ofta Erik syns där.

Vet du vad? Jag tror att du hittar på och leker som att du vet. Du har säkert hört något från nån andrahands källa men du är INTE insatt i något. Bara massa vaga gissningar och lösa spekulationer. Du har ingen konkret bevis som hittills varit värd att uppmärksamma. Att du visste om SvD är heresay...Inte för att du faktiskt visste.
Citera
2019-11-15, 11:51
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
En av Nordic Capitals fonder äger Ellos. Vilken partner vet jag inte. Varför vill han hjälpa Bella?

Hur gammalt är Ellos-avtalet? FNG köpte väl Ellos i juli/augusti 2019?
Citera
2019-11-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Parakeborg din skämtare
Efternamn08 och andra som postar skvaller eller fakta kommer givetvis inte sluta på grund av din influencer-kampanj
Det kan vara svårt att acceptera men Isabella förlorade hon lyckades inte influera om denna trådoch du lyckas inte heller
Det som biter bäst på eventuella narcissister är fakta
De senaste veckorna visar det tydligt
Så bit i det sura äpplet och fortsätt eller ge upp själv i stället det spelar ingen roll vilket
Din influencer-kampanj är dömd att misslyckas eftersom det finns for mycket numera mycket lätttillgänglig negativ fakta om Isabella
Ingen influenser i världen klarar av att influera om sa mycket negativ fakta till positiv fakta, inte ens Isabellas virtuella och icke visuella influencer-armer understödd av hennes säkerhets stirkor och profsigga sikurity team osv
Jag vill absolut inte att 08 ska sluta, han är den enda som kommer med något som ens liknar skvaller. Jag påpekar bara att hans skvaller är av ojämn kvalitet.
Citera
2019-11-15, 11:58
Medlem
Chimi Eyewear avbröt sitt samarbete med Isabella Löwengrip då det stod klart att ett sponsrat inlägg boostats med köpt engagemang.
https://www.resume.se/kommunikation/varumarke/chimi-om-brytningen-med-lowengrip-samarbetet-har-fallit-illa-ut-for-bada-parter/

Vem står på tur härnäst..?
Citera
2019-11-15, 12:04
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Tyckte bara att liknelsen är slående - hur de båda bedriver luftslott på ett manipulativt sätt.

Nja, OP har ju faktiskt byggt och sålt något. Att kombinationen "lång start- och bromssträcka i byggprojekt" och "nedgång i efterfrågan" inte är så lyckad kan man knappast hålla OP ansvarig för.
Citera
2019-11-15, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1146
Varken ES eller PS har ett behov av att "tvätta pengar". Oavsett hur fel och omoraliskt det är eventuellt bedra sin maka!

OM du nu sitter på riktig information, berätta hur och varför de skulle tvätta pengar genom en stiftelse kontrollerad av en person med en absurd burn-rate som dessutom byggt sitt yrkesverksamma liv på att berätta, förvrida och visa upp ALLT och lite till som sker i hennes vardag?
Verkligen. Och om de av någon absurd anledning skulle behöva tvätta pengar är Bellas stiftelse kanske det sämsta sättet man överhuvudtaget kan föreställa sig.

De som tjatar om penningtvätt, som Griplööv, har uppenbarligen ingen aning om hur företag och ekonomi fungerar. Eller ens vad penningtvätt innebär verkar det som. Det börjar bli väldigt tröttsamt.

För sista gången.

1 Ingen av hennes rika bekanta har massa svarta eller olagliga inkomster som behöver tvättas.
2. OM de hade haft det skulle de absolut inte göra det via en pytteliten stiftelse kontrollerad av en skrytgalen mytoman med noll koll på ekonomi.
3. Om de vill skatteplanera, vilket är en helt annan sak, så gör de det lagligt och enkelt via bolag på irland eller offshore, med interna transferkostnader och annat smart. Det gör alla stora bolag och det är väl etablerat.
Citera
2019-11-15, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smallshoes
Ibland önskar jag att man kunde gilla inlägg på FB när man håller med. Just den fetmarkerade meningen där, det är nog det som stör mig mest. Bella skall tydligen veta vem personen är, så det är ingen hemlighet. Informationen som når E08 ska heller inte kunna sluta komma och går inte att stoppa - men ändå är det selektiva svar på de raka frågorna, och de blir ju självklart många och fler blir det.

Känner även här att trovärdigheten hade ökat om man faktiskt fick konkreta svar. Så jag blir inte heller klok på det där emellanåt. Jag säger inte att personen ljuger, men jag vet väl inte direkt om allt kan vara sant heller. Skvaller förvisso, men ibland känns det lite väl påhittat.

Precis, E08 har ju outat sig själv mer och mer. Bella vet vem E08 är och kan tydligen inte kapa kontakten (?) och personen har sagt sig vara i 50-årsåldern. Lite gammalt för att försvinna i mängden i Bellas vanliga stab av ungdomar. Stämmer uppgifterna lär det vara solklart både för Bella och alla andra i hennes närhet vem personen är. Kan inte vara särskilt många 50-åringar runt henne som brukar vara med henne i bilen när hon ringer ES eller som vet var hon befinner sig och vad alla omkring henne tänker och tycker.

OM uppgifterna nu stämmer.

Hade E08 velat intyga sin trovärdighet hade detta gjorts med lätthet. Det är väl bara att ta en bild på något eller lämna ut information som verkligen visar sig stämma. Hittills är det väl bara artiklarna i Svenskan som varit en fullträff?
Citera
2019-11-15, 12:14
Medlem
Det jag aldrig förstått är varför hon fortsätter upprätthålla någon bild utåt att hon är framgångsrik när man/vi gång på gång kan läsa om hur dåligt det går för henne. Vågar hon inte acceptera verkligheten?
Citera
2019-11-15, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Håller med. Om nu denna stiftelse är skapad för penningtvätt så vore det den sämsta stiftelsen i världen att göra det genom all publicitet. Skulle ES eller PS (vad nu han skulle ha med IL att göra igen) vilja tvätta pengar skulle de såklart sätta upp en långt smartare lösning än att låta IL vara i närheten av pengarna. De byggde inte sina bolag genom att vara idioter. Du har större chans att lyckas om du ger pengarna till en knarkare och ber denne låsa in dem i ett skåp på centralen.

Varför bilda en stiftelse då?
Jag kan tänka mig två saker:

1. Få tillträde till de finare salongerna, få de rätta kontakterna i de rätta miljöerna. Dvs. hennes storhetsvansinne fortsätter tuffa på mot ständigt högre nivåer.

2. Hon tror att stora pengar kommer att flyta in.
Även om hon inte skapade den för regelrätt penningtvätt så kanske hon ändå har en förhoppning om att stiftelsen öppnar en ny pengakran så att hon kan fortsätta leva Hollywoodglamoröst.

Hon gör ju ingenting av en slump. Någon har definitivt tutat i henne att bilda en stiftelse är rätt sak att göra. Varför?
Citera
2019-11-15, 12:27
Medlem
Charta.12s avatar
Hermine Hold slog på stora trumman när bolaget lanserades i fjol. I somras lämnade Isabella Löwengrip bolagets styrelse. Nu lämnar vd:n efter drygt ett år på posten.
https://www.breakit.se/artikel/22602/hermine-holds-vd-katarina-roger-har-lamna-i-det-tysta

Blogginlägg hos Bloggbevakning
https://bloggbevakning.se/2019/11/15/vad-som-hander-nar-man-bygger-bolag-och-framgang-kring-en-enda-person/#comments
Senast redigerad av Charta.12 2019-11-15 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in